Cum sa faci optimizare SEO On-Page?


Inainte de orice actiune de promovare a unui website, vorbim despre importanta optimizarii SEO On-Page care reprezinta baza solida a strategiei de marketing. Afla din articol ce poti sa faci, pas cu pas, pentru website-ul tau! 

Optimizare SEO On-Page – Ce este si cum se face?

Ideal este ca fiecare pagina a website-ului sa indeplineasca criteriile de optimizare SEO On-Page.

Reguli de optimizare SEO pe care trebuie sa le bifezi: 

  • Stabileste cuvintele cheie care reprezinta cel mai bine pagina web de referinta
  • URL – lungime optima 115 caractere, trebuie sa contina cuvantul/cuvinte cheie si sa se potriveasca cu continutul paginii de referinta, adesea URL-ul este format automat continand titlul paginii
  • H1 – Titlu relevant care va contine cuvantul/cuvinte cheie, lungime optima 120 caractere 
  • Meta titlu – lungime optima 60 caractere, contine cuvantul/cuvinte cheie
  • Meta descriere – lungime optima 160 caractere; contine cuvantul/cuvinte cheie; caracteristici, avantaje si beneficii produs/serviciu; Call to Action 
  • Subtitluri – H2, H3, H4, etc, ordonate in ordine descrescatoare conform importantei, contin cuvantul/cuvinte cheie
  • Text – dimensiune cuprinzatoare (dimensiunea textului va fi stabilita si in functie de cate cuvinte cheie vei aloca pentru pagina respectiva); contine cuvinte cheie plasate strategic in text, formatate (bold, italic) si neformatate; ofera informatii de interes pentru utilizatori 
  • Atribut ALT – toate imaginile din site trebuie sa aiba atribut ALT, acesta ii transmite motorului de cautare continutul pozei si este recomandat sa contina cuvinte cheie 
  • Continut media – desi atractiv pentru utilizatori, nu trebuie sa ingreuneze viteza de incarcare a website-ului, de aceea dimensiunea fisierelor media trebuie optimizata astfel incat resursele sa ocupe cat mai putin, puteti gasi usor si instrumente de compresie online

In cazul website-urilor de dimensiuni mari, ce contin foarte multe pagini web, optimizarea fiecarei pagini in parte poate parea o munca nesfarsita. Solutia in acest caz este automatizarea anumitor actiuni. 

Diferite platforme de administrare pun la dispozitie instrumente prin care poti seta automat meta titlu si meta descriere pentru toate paginile web, luand in considerare variabila “produs” de exemplu, pentru a nu avea in final continut duplicat. 

Daca este posibil, se recomanda crearea manuala de meta titluri si meta descrieri pentru fiecare pagina web in parte. Astfel, te asiguri ca respecta numarul de caractere limita, ca poti plasa cuvinte cheie si ca poti adauga avantaje/beneficii specifice. 

Cum faci optimizare On-Page in platforma Gomag?

Vom lua exemplu o pagina web de categorie:

Panou de control -> Produse -> Categorii -> Cautare categorie dupa denumirea exacta

-> Identificam categoria dorita si accesam modulul de editare din coloana din dreapta

optimizare seo on page categorie

Tab Generalitati: 

seo on page

Denumire – Titlul principal H1 al paginii

Tab-ul Generalitati va ajuta sa modificati structura meniului, aici puteti stabili carei categorii se subordoneaza pagina web, daca va fi sau nu vizibila utilizatorilor, in ce ordine vor fi afisate subcategoriile, etc. 

Tab SEO:

optimizare seo categorie

Descriere: Aici vei introduce continutul text al paginii. Dimensiunea textului difera in functie de numarul de produse afisate pe pagina si numarul de cuvinte cheie alocate. Cu cat continutul de produse este mai mic, cu atat mai mult text va fi necesar. Pentru a afla exact dimensiunea necesara a textului si frecventa cuvintelor cheie, exista tool-uri specifice care iti vor raspunde la aceste intrebari, precum Website Auditor sau Surfer SEO.

continut text necesar

URL Categorie: Va fi generat automat in functie de titlu, de aceea titlul nu trebuie sa fie foarte lung deoarece va genera si un URL prea lung. Modificarile aduse URL-ului pot genera erori 404. Asigurati-va ca dupa modificarea unui URL, efectuati Redirect 301 de la URL-ul vechi catre cel nou. In platforma Gomag puteti efectua rapid si usor Redirect 301 cu ajutorul modulului dedicat.

Tag-uri Meta:

Titlu Pagina – Nu confundati cu titlul principal H1 al paginii web. Aici “Titlu Pagina” este meta titlul, titlul principal H1 fiind regasit in Tab-ul Generalitati la “Denumire”. 

Descriere Meta – Meta descrierea – Trebuie sa contina cuvinte cheie, avantaje si beneficii produs, Call to action; poti adauga elemente care atrag atentia pentru a te diferentia in lista de rezultate Google ✅

Pentru a verifica rapid daca o pagina web este optimizata corespunzator, puteti utiliza extensii de browser precum Conductor SEO:

optimizare seo extensii

Cum adaugi un articol de blog optimizat SEO in platforma Gomag?

In primul rand articolul trebuie sa prezinte un subiect de interes pentru utilizatori si sa fie redactat respectand conditiile SEO. Asemenea unei pagini web, un articol optimizat SEO trebuie sa bifeze regulile de optimizare. 

Incarcarea articolului in platforma:

Panou de control -> Continut -> Blog -> Adauga o postare 

articol optimizare seo

Titlu: Titlul principal H1 al articolului

Continut: tot continutul articolului; indicat este sa lipiti textul fara formatari urmand ca modificarile pe text (subtitluri, bold, italic, backlinks) sa le faceti direct aici; puteti lipi textul neformatat folosind CTRL+SHIFT+V

articol nou optimizat seo

Imagine principala: Incarca imaginea principala a articolului, va fi vizibila imediat dupa titlu; alege o imagine care descrie cel mai bine subiectul articolului

SEO

URL: va trebui sa setezi manual URL-ul pentru a fi SEO friendly; foloseste cuvintele din titlu separate de cratima ,,-” fara alte spatii 

*Titlu pagina: este de fapt meta titlul

*Descriere pagina: este meta descrierea articolului; foloseste o idee principala, starneste interesul audientei sa citeasca articolul, iar la final, adauga Call to action ,,Afla mai multe din articol!”

*Meta titlul si meta descrierea trebuie sa respecte aceleasi reguli de optimizare SEO ca si in cazul unei pagini web. 

De ce sa apelezi la un specialist SEO pentru Optimizare On-Page?

  • Experienta isi spune cuvantul
  • Folosim tool-uri si instrumente SEO performante
  • Cream continut atractiv care aduce vanzari
  • Analizam concurenta si ne asiguram ca website-ul tau este superior optimizat

Pentru servicii SEO de calitate, apeleaza intotdeauna la un specialist -> AdSem – agentie SEO cu rezultate! Astfel tu vei avea mai mult timp sa te ocupi de dezvoltarea businessului in timp ce noi ne ocupam de website-ul tau sa ajunga in prima pagina de rezultate Google!

Articole asemanatoare

Lasă un răspuns

Lasă un răspuns

Categories