Oportunități pentru branduri în 2021. O radiografie a trendurilor în Social Media

03.12.2020

Sorin


Un peisaj nou cu noi reguli ale jocului

Viitorul este imprevizibil, însă este necesar să descoperi oportunități pentru branduri în 2021! 2020 a fost, fără îndoială, un an excepțional din toate punctele de vedere. Multe din lucrurile obișnuite s-au schimbat. Obiceiurile de viață, modalitatea de relaționare, dar și modul de lucru au suferit adaptări la noua normalitate. Urmărind același fir roșu, business-urile au fost cele mai încercate în această perioadă și au suferit șocuri severe – doar să aruncăm o privire spre horeca.

Chiar și asupra peisajului de marketing s-a simțit impactul pandemic la o intensitate considerabilă. Antreprenorii au simțit acea frică de a mai investi. Au încercat să fie mai cumpătați cu banii lor, însă întotdeauna au existat și excepții. Oameni care au riscat și care au avut de câștigat în această perioadă tumultoasă și plină de încercări.

Transformarea digitală – noua vestă de salvare a business-urilor

Este de notat evoluția rapidă în ultimele luni a transformărilor digitale și a modului de utilizare al noilor canale de comunicare puse la dispoziție pentru a funcționa în noua normalitate. Noi canale ce au fost îmbrățișate de cei mai curajoși și care i-au ajutat să mențină comunicarea cu publicul lor fără întreruperile generate de pandemie.

Strategiile s-au schimbat. Comunicarea s-a digitalizat, iar această schimbare a fost primită cu bucurie de public. Anul acesta, oamenii au petrecut mai mult timp în interior, iar nevoia de conectare la realitatea exterioară a crescut. În 2020, brandurile au realizat că această transformare digitală reprezintă, de fapt, o oportunitate de creștere a business-ului lor.

Tocmai de aceea, prezența tot mai pregnantă în Social Media a devenit imperativă. Evenimentele online, campaniile sociale, manifesto-urile, ori activitățile de orice fel sunt menite să distragă de la griul social. Angajamentul social și empatia sunt cuvintele cheie ale viitorului și reprezintă o parte importantă a strategiei în Social Media.

Oportunități pentru branduri în 2021. Radiografia trendurilor în Social Media

Anul acesta a fost unul greu pentru multe afaceri, iar unele dintre tendințele de astăzi vor continua și anul următor. Cum o recuperare completă poate dura destul de mult, este important ca brandurile să fie în continuare implicate și conectate și să stabilească strategii solide. Aceste oportunități pentru branduri în 2021 trebuie actualizate periodic pe baza datelor și tendințelor consumatorilor.

2021 va fi un an de impact. Marketerii și brandurile vor fi nevoiți să valorifice și să împletească oportunitățile de business în strategia de comunicare. Totuși, aceștia trebuie să fie întotdeauna în gardă pentru fluctuații și posibile schimbări de situație. Haide să aruncăm împreună o privire asupra trendurilor în Social Media ale anului următor.

Iată câteva oportunități pentru branduri în 2021

Înclinație pentru conținutul efemer

Lucrurile acestea pot fi sesizate încă de pe acum. Cu noile update-uri făcute de LinkedIn, Twitter și chiar Pinterest, este aproape clară apetența pentru conținutul efemer de tip Story, prezent pe Instagram, Facebook și Snapchat.

Conținutul acesta oferă o oportunitate imensă de a crea un dialog mai puternic și mai apropiat de publicul țintă. Cu o durată scurtă – doar 24h –  Story-urile devin modalitatea ideală de partajare a conținutului natural și mai puțin șlefuit – precum un eveniment live.

Un ritm rapid al interacțiunii, dar și conceptul de FOMO (Fear of missing out) fac din conținutul efemer o modalitate de a te conecta rapid și de a ajunge eficient la publicul tău într-un format adaptat atât dispozitivelor mobile, cât și variantei desktop.

 

Generarea conversațiilor în comunitatea de brand

O perioadă tulbure poate fi traversată prin construirea unor conexiuni autentice care să umanizeze brandul în fața consumatorului. Provocarea pe care 2021 o aduce brandurilor este ca acestea să descopere noi modalități de a crea conținut inovator care să îi ajute să se evidențieze într-o plajă largă, complexă și arhiplină de mesaje pentru a-i opri pe utilizatori asupra a ceea ce au de comunicat.

Profitul este important, însă schimbările produc o nouă nevoie. Apare nevoia de a atrage și construi relații prin intermediul unui conținut personalizat. Mai ales în timpul unei crize, vânzările nu mai sunt o prioritate pentru consumatori. Mai degrabă, implicarea autentică și consolidarea relațiilor sunt factorii cheie în crearea unei strategii solide de comunicare cu publicul țintă. Se resimte tot mai pregnant nevoia unei conversații bidirecționale cu consumatorii.

Social listening-ul este o modalitate excelentă prin care poți integra date despre publicul țintă în strategia de comunicare. Folosind informațiile obținute despre audiență, poți optimiza experiența consumatorului cu brandul.  

 

Marketing Nostalgic – apelul la vremurile mai bune

Nu trebuie întotdeauna să reinventezi roata în marketing. Așa că, în loc să anticipezi următoarea mare mișcare, ai putea foarte bine să te concentrezi pe lucrurile deja știute. Lucrurile pe care consumatorii le cunosc deja continuă să funcționeze. Funcționează în special atunci când te folosești de familiaritatea vechiului pentru a integra inovația noului.

Specialiștii numesc acest tip de abordare drept echivalentul confortului pe care ți-l oferă mâncarea atunci când ești stresat. Acesta fiind și motivul pentru care într-o perioadă nesigură, o privire în trecut are un efect puternic asupra bunăstării mentale. Nostalgia oferă vieții un sentiment de semnificație și continuitate și ameliorează sentimentele de anxietate și instabilitate pe care le aduce incertitudinea viitorului.

Un mix între text, video și audio

Experții prevăd o întoarcere la modalități mai simple de a atrage consumatorii, spre deosebire de ideile îndrăznețe și perturbatoare ale ultimilor ani. Formatele ușor de consumat, cum ar fi newsletterele și podcasturile, vor fi din nou la mare căutare întrucât oferă consumatorilor un conținut interesant și atractiv.

Pe de-o parte, newsletterele conțin informații și actualizări importante care antrenează publicul și îl face atent la brand și conștient de produsele și serviciile prin oferirea unor informații semnificative. Podcasturile, pe de altă parte, stârnesc conversații. Ele contribuie la recunoașterea brandului și la stabilirea încrederii în rândul consumatorilor, întrucât difuzează conținut video de înaltă calitate adaptat nevoilor de informare ale publicului țintă.

Cum vor arăta lucrurile după pandemie? Nu se poate știi cu siguranță, însă un lucru cu care plecăm din 2020 este cert – nu este posibil să fii 100% pregătit pentru viitor. Poți, cel mult, să prezici oportunități pentru branduri în 2021, să stabilești o direcție și să planifici strategia de comunicare, însă cel mai important este să rămâi flexibil. Să fii mereu pregătit pentru schimbare – în special în privința strategiei de marketing și de afaceri.

Mai multe detalii despre cele discutate anterior găsești pe AdSem.ro. Agenție de marketing online care oferă toate resursele necesare pentru reușita unui business în această perioadă dificilă.