Ghid optimizare SEO site

Obtine mai mult trafic relevant si vanzari!

Optimizare SEO Site – Ghid esential

Afla care sunt pasii necesari pentru a avea un site bine optimizat si pentru a-i creste potentialul 🗹

Cand este necesara o campanie SEO?

Inca de la schita si construirea site-ului trebuie sa ai in vedere principiile SEO, astfel vei avea mai putin de modificat dupa lansarea lui. Partea buna este ca orice site poate fi optimizat SEO chiar si dupa o perioada mai lunga de la lansare. Toate actiunile ,,gresite” din punct de vedere SEO, pot fi corectate. Evident, cu cat mai rapid, cu atat mai bine. Situatii particulare in care ai nevoie de un proces de optimizare SEO:

  • Redesign, rebranding sau migrare site
  • Scaderi de trafic pe site si implicit, vanzari
  • Lansare de noi produse sau servicii
  • Concurenta puternica – nevoia de diferentiere
cand incepi optimizare seo

Daca nu stii cand ar trebui sa optimizezi site-ul, raspunsul este: acum!


De ce ar trebui ca site-ul tau sa beneficieze de strategii de optimizare SEO?

Scopul final este cresterea vanzarilor. Procesul de optimizare SEO este unul de durata insa cu rezultate pe termen mediu si lung. Orice website care nu beneficiaza de optimizare SEO, nu poate atinge potentialul maxim de vanzari. Fie ca vorbim de un site de prezentare, sau de un magazin online, fie ca iti doresti vizibilitate sau vanzari directe din site, SEO ar trebui sa fie pe lista ta de prioritati. Inainte de a adopta orice strategie de promovare online, primul pas este sa ai un site bine optimizat SEO. Astfel vei putea avea o baza solida indiferent de serviciile de marketing online la care vrei sa apelezi ulterior.

Pozitii mai bune in SERP => Mai multa vizibilitate => Mai mult trafic relevant => Mai multe lead-uri => Mai multe vanzari => Profit


1. Primul pas in procesul de optimizare SEO pentru afacerea ta

Competitia din mediul online poate sa difere fata de competitia pe care stii ca o ai in mediul offline. Din punct de vedere SEO, ne intereseaza competitia din rezultatele motoarelor de cautare.

Alege cel mai relevant cuvant cheie pentru business-ul tau, pentru serviciul sau produsul pe care doresti sa-l vinzi si cauta-l pe Google. Motorul de cautare iti va afisa in prima pagina principalii tai competitori. Poti cauta la nivel de business (de ex: servicii tamplarie) sau la nivel de produs/serviciu (de ex: pergole retractabile). Important este sa ai si pe site-ul tau o pagina dedicata pentru acel produs/categorie de produse/serviciu.

Analizeaza ulterior site-urile din primele 5-10 pozitii afisate in SERP. Nu ai nevoie de tool-uri specifice SEO pentru a vedea: url, titlu, subtitluri, continut text, imagini, frecventa si pozitionarea cuvantului cheie in pagina. La prima vedere, fara cunostinte SEO, poti trage anumite concluzii. Sa presupunem ca site-ul tau vinde rochii, daca toti competitorii tai au ca titlu principal al paginii ,,Rochii elegante” iar tu ai titlul ,,Rochite si fuste de vara”, Google nu va afisa in primele pozitii pagina ta atunci cand utilizatorii cauta ,,rochii elegante”. In finalul acestei analize, va trebui sa obtii o directie in cum ar trebui sa arate si ce ar trebui sa contina pagina ta. Scopul intotdeauna este de a avea continut mai calitativ decat competitia pentru utilizatori si mai optimizat SEO pentru motorul de cautare, astfel incat Google sa pozitioneze site-ul tau, inaintea lor.

In plus, aceasta analiza te va ajuta si la dezvoltarea afacerii: poti sa dezvolti gama de produse/servicii daca identifici oportunitati, poti ajusta strategia de pret, poti vedea care sunt punctele slabe sau punctele forte ale afacerii tale in raport cu competiorii.

analiza competitiei serp

2. Research cuvinte cheie – Selectarea cuvintelor cheie potrivite

Sa optimizezi continutul unei pagini fara un research de cuvinte cheie atent realizat, este ca si cum ai face o campanie SEO legat la ochi. Dupa ce ai stabilit clar scopul unic al paginii – ce iti doresti sa vinzi prin intermediul ei, poti incepe research-ul expresiilor cheie. Partea buna este ca exista tool-uri online gratuite care te pot ajuta sa gasesti anumite cuvinte cheie. In selectarea expresiilor cheie potrivite, trebuie sa ai in vedere:

  • relevanta lor pentru pagina ta;
  • volumul de cautari si nivelul competitiei;
  • pe ce cuvinte cheie s-a axat concurenta ta;
  • include long-tail keywords;

Include doar expresiile cheie specifice paginii tale. Daca ai o pagina prin care vrei sa vinzi lustre, si ai ca produse in aceasta pagina doar lustre, atinge expresiile cheie din sfera ,,lustre”. Daca vei introduce in aceeasi pagina cuvinte cheie pentru a te pozitiona si pe expresia cheie neoane, vei pierde scopul unic al paginii, de a vinde lustre. Fiind produse diferite, trebuie sa creezi categorii diferite pentru fiecare. Nu vei putea obtine pozitia 1 in Google pe doua cuvinte cheie atat de diferite, cu aceeasi pagina web.

3. Structura website – Meniu

In primul rand, site-ul trebuie sa fie construit si structurat astfel incat cei care intra, sa gaseasca foarte usor si rapid toate informatiile de care au nevoie. Daca experienta unui utilizator pe site nu e tocmai placuta, foarte probabil a doua oara nu va mai ajunge pe website-ul tau. Utilizatorii online prefera o experienta de cumparaturi facila, cu putine bariere. Cu cat vor fi necesare mai putine click-uri pentru a obtine ce au nevoie, cu atat sansele sa cumpere, cresc. De aceea, structura meniului este importanta.

meniu

Meniul trebuie sa contina obligatoriu categoriile de interes. Putem afla ce cauta utilizatorii folosind tool-uri specifice. Pentru magazinele online cu sute sau chiar mii de produse, este esentiala impartirea acestor produse in categorii relevante. Meniul va fi structurat in primul rand in functie de produsele disponibile si in al doilea rand in baza research-ului de expresii cheie. De exemplu, pentru un magazin online care vinde cani, un meniu structurat poate arata asa:


4. Optimizarea SEO a URL-urilor

URL-ul unei pagini este un element la care de obicei nu se acorda importanta. In majoritatea cazurilor, URL-urile se creeaza automat si nu se mai intervine manual pentru optimizarea lor. Astfel ajungem sa vedem in final URL-uri si cu 200 de caractere cand maximul recomandat este de 115 caractere. Formatul unui URL trebuie sa fie cat mai simplu si mai clar posibil. Cu cat este mai lung si mai complicat, cu atat motorul de cautare va ,,intelege” mai greu despre ce este vorba in acea pagina. Evident, este important ca URL-ul sa contina cuvantul cheie relevant pentru care se doreste pozitionarea paginii in Google. Majoritatea URL-urilor neoptimizate sunt cele pentru paginile de produs. Ideal este sa verificam:

  • lungimea URL-ului – maxim 115 caractere;
  • format simplu si relevant pentru pagina (de ex: www.adsem.ro/servicii-seo);
  • evitarea caracterelor speciale precum ,,+”, ,,&”;
  • nu este nevoie ca URL-ul sa includa si folderul mama

La nivelul intregului website, daca exista mai multe URL-uri care furnizeaza acelasi continut (de ex. variante cu si fara ,,www”), utilizeaza redirectionari 301 pentru a indica versiunea corecta si pentru a evita continutul duplicat. Orice URL modificat, va trebui ulterior redirectionat din URL-ul vechi catre URL-ul nou (modificat) pentru a evita erorile in site.

Seteaza tag-uri canonical daca pentru o anumita interogare in Google, motorul afiseaza o alta pagina decat cea corecta. Daca ai doua pagini asemanatoare ca si continut in site, iar Google afiseaza pagina 2 cand tu vrei sa fie afisata pagina 1, seteaza tag-ul canonical de la pagina 2 catre pagina 1.


5. Audit SEO tehnic complet

Pentru un audit tehnic SEO complet, vei avea nevoie de tool-uri specifice. Daca nu esti dispus sa investesti in tool-uri SEO, poti verifica manual toate link-urile din site daca functioneaza si returneaza paginile corecte. Cu cat site-ul este mai cuprinzator, cu atat va fi mai dificil.

  • Informatii de folos poti regasi gratuit in contul Google Search Console la sectiunea Indexing – Pages.

Un site ce contine erori, nu este ,,vazut” bine de catre motoarele de cautare si astfel pozitiile in SERP vor fi pe masura. Auditul SEO tehnic este esential pentru identificarea si rezolvarea tuturor problemelor intr-o strategie de optimizare SEO. Daca ai un magazin online cu o gama cuprinzatoare de produse, varianta optima ramane utilizarea tool-urilor specifice SEO sau poti apela la o agentie SEO care are deja aceste tool-uri si un specialist SEO se poate ocupa implicit de rezolvarea problemelor.


6. Verificare indexare – Google Search Console

Exista posibilitatea in care o pagina nu are nici o pozitie pe cuvintele cheie specifice deoarece Google inca nu a indexat-o. Cum poti verifica acest lucru? Prin doua metode:

  1. In contul Google Search Console, poti sa introduci URL-ul paginii pe care vrei s-o verifici daca este indexata. Vei primi instant raspunsul motorului de cautare, inclusiv motive da ce nu este indexata.

    Tot aici putem solicita motorului de cautare sa reindexeze continutul unei pagini daca au fost facute modificari.
neindexat
  1. Direct in Google. In bara de cautare ->

site:url-ul paginii tale

Daca pagina nu este inca indexata de catre motorul de cautare, va aparea astfel:

verificare indexare in google

7. Sitemap

Un sitemap – harta site-ului, este un fisier XML sau HTML care contine lista structurata a paginilor de pe site. Acesta furnizeaza informatii despre structura si organizarea site-ului, precum si despre relatiile dintre pagini. Sitemap-ul are rolul de a facilita indexarea continutului. Prin prezentarea unui sitemap motoarelor de cautare, site-ul are sanse mai mari sa fie indexat si sa apara in rezultatele cautarii pentru cuvinte cheie relevante.

Exista diferite tool-uri si plugin-uri pentru generarea automata a unui sitemap. Este recomandat sa actualizezi sitemap-ul in mod regulat pentru a asigura o indexare corecta a paginilor tale.


8. Titlul principal H1 al unei pagini web

H1 este cu siguranta printre cele mai importante elemente dintr-o pagina. Eticheta H1 indica titlul principal al unei pagini si transmite o indicatie clara despre subiectul si continutul paginii. Este important ca titlul principal sa fie relevant si sa ofere o descriere succinta a continutului. Acest lucru ajuta utilizatorii si motorul de cautare sa inteleaga in mod clar despre ce este vorba in pagina respectiva.

O eticheta H1 relevanta si bine formulata contribuie la clasamentul in rezultatele organice pentru expresiile cheie specifice.


9. Subtitluri H2, H3, H4, H5, H6

Etichetele H2, H3 si asa mai departe indica subtitlurile si delimiteaza sectiunile intr-un text. O structura clara si coerenta a subtitlurilor contribuie la o navigare mai usoara pentru utilizatori dar ajuta si motorul de cautare sa inteleaga mai bine continutul paginii. Acestea ajuta la impartirea continutului in sectiuni mai mici si mai usor de citit, permitand utilizatorilor sa navigheze rapid si sa gaseasca mai usor informatiile relevante. Structura bine organizata si usor de parcurs a unei pagini web imbunatateste experienta utilizatorului si poate creste timpul petrecut pe site.

Subtitlurile trebuie sa contina expresiile cheie tintite.


10. Meta titlu si meta descriere

Aceste tag-uri ofera informatii suplimentare motoarelor de cautare si utilizatorilor despre continutul paginii web.

Tag-ul meta title: Acesta furnizeaza titlul paginii si este afisat in SERP. Un titlu bine optimizat si relevant pentru continutul paginii poate imbunatati pozitia in SERP si poate atrage mai multi utilizatori sa acceseze pagina.

Tag-ul meta description: Acesta ofera o descriere succinta a continutului paginii si este afisat in rezultatele cautarii. O descriere atragatoare si relevanta poate influenta utilizatorii sa acceseze pagina ta in defavoarea altor rezultate. O meta descriere optima poate imbunatati CTR-ul.

Ambele trebuie sa contina expresiile cheie relevante pentru acea pagina si sa respecte un numar limita de caractere pentru aputea fi afisate integral in SERP: meta titlul (maxim 60 caractere) si meta descrierea (maxim 160 caractere).


11. Continut text – Content marketing

Este recomandat ca fiecare produs/serviciu/categorie sa aiba o descriere amanuntita, atat pentru utilizatori cat si pentru motoarele de cautare. Aceasta descriere este continutul text al paginii web. Cu cat este mai bine optimizat, cu atat motorul de cautare va afisa pagina pe pozitii mai inalte. La optimizarea acestui text, se tine cont de mai multe aspecte: lungimea textului, folosirea cuvintelor cheie, frecventa folosirii cuvintelor cheie, pozitionarea in text a cuvintelor cheie, relevanta textului pentru pagina, relevanta informatiilor oferite, structura textului, lizibilitate, etc.

O strategie de optimizare SEO plus Content Marketing eficient, iti vor aduce cu siguranta cresterea traficului organic!


12. Fisiere media

Fisierele media au un rol esential in imbunatatirea experientei utilizatorilor pe site. Imaginile pot ilustra continutul si pot atrage atentia utilizatorilor, in timp ce videoclipurile pot oferi informatii mai complexe sau pot crea un impact emotional mai puternic. Este recomandata utilizarea fisierelor media atata timp cat sunt optimizate SEO. Ideal este ca o pagina web sa nu depaseasca 3 MB. Daca inseram imagini de dimensiuni foarte mari, vor ingreuna viteza de incarcare a paginii si cresc sansele ca utilizatorii sa paraseasca site-ul.

  • Pentru imagini optime, recomandam formatul WebP. Poti folosi tool-uri online precum FreeConvert, TinyPNG sau diferite plug in-uri care comprima automat imaginile folosite pe site.
  • Atributul alt trebuie sa contina pe cat posibil expresiile cheie targetate
  • Incarca fisierele pe server-ul site-ului tau, nu le lasa cu link catre un site extern.

13. Performante site

Performanta unui website este extrem de importanta din perspectiva SEO si poate influenta in mod semnificativ clasamentul in rezultatele motoarelor de cautare. Cateva motive pentru care performanta unui website este esentiala in promovarea SEO:

  • Experienta utilizatorilor: Motoarele de cautare isi doresc sa ofere utilizatorilor rezultate de cautare relevante si o experienta placuta. Performanta unui website afecteaza in mod direct experienta utilizatorilor. Daca un site se incarca lent sau are probleme de navigare, utilizatorii vor parasi site-ul in cautarea altor surse de informatii. Astfel, un site cu performanta slaba poate avea o rata de respingere mare si o durata scazuta a sesiunii, semnale negative pentru motoarele de cautare.
  • Timpul de incarcare: Motoarele de cautare acorda o importanta crescuta vitezei de incarcare a paginilor. Site-urile cu incarcare rapida sunt preferate atat de utilizatori cat si de motoarele de cautare. Un timp de incarcare scazut contribuie la o experienta placuta pentru utilizatori si la cresterea sanselor de a-i mentine pe site. De asemenea, un timp de incarcare mai rapid poate imbunatati rata de conversie.
  • Mobile-first indexing: Performanta pe dispozitive mobile este esentiala pentru clasamentul in SERP. Site-urile care nu sunt optimizate pentru mobil sau au o performanta slaba, pot fi afectate negativ.

Optimizare site: pentru a-ti optimiza performantele website-ului, iata cateva masuri pe care le poti lua:

  • Minimizeaza timpul de incarcare prin optimizarea codului, reducerea dimensiunii fisierelor, comprimarea imaginilor si folosirea cache-ului.
  • Optimizeaza viteza de raspuns a serverului.
  • Utilizeaza tehnici de compresie, cum ar fi GZIP, pentru a reduce dimensiunea fisierelor transferate intre server si browser.
  • Asigura-te ca site-ul tau este optimizat pentru dispozitivele mobile si ca ofera o experienta placuta si responsive.

Pentru verificarea performantelor poti folosi instrumente precum Google PageSpeed Insights sau GTmetrix. Optimizeaza in mod regulat pentru a mentine performanta la un nivel ridicat.


14. Structured Data pentru motoarele de cautare

Datele structurate, chiar daca nu sunt vizibile pe site, apar in clasamentul rezultatelor in SERP. Datele structurate furnizeaza un format organizat pentru a descrie si a marca informatiile dintr-o pagina web. Prin utilizarea lor poti ajuta motoarele de cautare sa inteleaga mai bine continutul si contextul paginii tale. Acest lucru le permite motoarelor de cautare sa afiseze informatii mai relevante si precise in rezultatele cautarii, precum fragmente bogate (rich snippets), caruseluri, carduri sau alte elemente speciale.

Implementarea datelor structurate imbunatateste afisarea site-ului tau in rezultatele motoarelor de cautare si te diferentiaza de competitie. Acestea atrag atentia utilizatorilor si pot creste CTR-ul (rata de clicuri) catre site-ul tau.

Datele structurate sunt utilizate pentru a evidentia anumite informatii importante pentru afacerea ta. De exemplu, daca ai un magazin online, markup-ul structurat poate fi utilizat pentru a evidentia informatii despre produse (pretul, disponibilitatea, recenziile), ceea ce atrage atentia utilizatorilor si poate spori conversiile.


Servicii SEO complete: SEO On Page si SEO Off Page

In completarea procesului de optimizare SEO On Page, sunt recomandate si actiunile de optimizare SEO Off Page care vor consolida rezultatele unei campanii SEO. Optimizarea SEO a unui site este doar inceputul in strategia SEO. Vezi ce inseamna servicii SEO complete si ce rezultate iti pot aduce specialistii SEO AdSem prin strategii de promovare SEO!

Strategie de optimizare SEO eficienta pentru cresterea traficului organic!

avantaje seo
  • Procesul de optimizare SEO iti aduce mai multa vizibilitate online
  • O strategie SEO de succes iti aduce mai mult trafic organic de calitate
  • O campanie SEO de succes iti aduce mai multe lead-uri
  • O campanie de promovare SEO iti aduce mai multe vanzari
seo adsem

Companii de top ne aleg pentru strategii SEO de succes:

pint
fabrica de firme
ejolie
tact
constantin nautics
ibarber
morado
termopanenes
murmur
scania
redist
enes
tende
termopane
rotoli
pint
ejolie
constantin
morado
murmur
redist
tende
rotoli
fabrica de firme
tact
ibarber
termopanenes
scania
enes
termopane

Descopera povesti de succes

Articole interesante

Servicii de Optimizare SEO – FAQ

intrebari adsem
Cat dureaza procesul de optimizare SEO?

Optimizarea SEO este un proces continuu. Motoarele de cautare isi schimba frecvent algoritmul iar site-urile trebuie sa se adapteze constant pentru a ramane pe pozitii.

Optimizare SEO ce inseamna?

SEO inseamna Search Engine Optimization, este totalitatea actiunilor SEO On-Page si SEO Off-Page pentru ca motoarele de cautare sa claseze site-ul tau pe cele mai inalte pozitii.

De ce ar trebui sa investesc in servicii de optimizare SEO pentru afacerea mea?

Pentru ca serviciile SEO au ROI (return on investment) foarte bun spre deosebire de alte canale de marketing online. O strategie SEO iti va creste vizibilitatea in mediul online, traficul organic si vanzarile.

In cat timp se vad rezultatele din optimizarea SEO?

O pagina optimizata SEO pentru un anumit cuvant cheie si optim functionala din punct de vedere tehnic, poate beneficia de cresteri de pozitii dupa doar 2 zile.

Optimizare SEO preturi?

Trimite-ne o solicitare de oferta si dupa ce analizam site-ul tau, iti putem trimite o oferta personalizata de preturi pentru servicii SEO! Cere oferta chiar azi – Optimizare SEO pret avantajos!

Ai intrebari despre promovare SEO la care nu am raspuns? Primeste raspunsurile in planul tau SEO!

Servicii optimizare SEO – Garantam pozitii mai bune!

Lasa-ne pe noi sa ne ocupam de optimizarea website-ului ca tu sa te poti ocupa de dezvoltarea afacerii! Fie ca ai nevoie de optimizare SEO magazin online sau pentru un site de prezentare servicii, lasa partea de optimizare in grija noastra!