fbpx

Cum să vinzi direct din Facebook și Instagram!?

În urmă cu ceva timp, Facebook anunța că va introduce sistemul de checkout direct din paginile brandurilor. Acum, funcția este disponibilă și vine în ajutorul antreprenorilor! Să fie acesta viitorul comerțului electronic !?
Commerce Manager este noua unealtă care permite achiziționarea produselor direct de pe Facebook și Instagram. Astfel, cu acest sistem de checkout, oamenii pot descoperi și achiziționa produsele pe care și le doresc direct prin intermediul rețelelor sociale online. Este o unealtă care se poate integra direct cu site-ul. Momentan, acesta este compatibil cu platformele:

Prin intermediul acesteia, se pot vinde produse, gestiona inventarul și genera vânzări direct din Facebook și Instagram. În ceea ce privește raportarea performanțelor, se pot vizualiza urmărind traseului consumatorului. De asemenea, există posibilitatea de a administra calitatea contului. Aceasta este foarte importantă deoarece Facebook “pedepsește“ ad account-urile care nu respectă politicile.
Sistemul de plată este protejat, iar Facebook analizează fiecare magazin online pentru a se asigura că respectă condițiile comerțului electronic. Comenzile se pot gestiona din secțiunea Comenzi și Retururi. De aici, se poate descărca istoricul de comenzi, vizualiza dacă produsele au fost transmise către firma colaboratoare de curierat sau nu, ori anula în cazul în care vă doriți asta.
Pentru a identifica ușor o comandă, o puteți găsi prin intermediul filtrului introducând ID-ul acesteia. De asemenea, se pot gestiona prin intermediul fișierelor CSV. Astfel, se pot compara cele plasate pe site cu cele direct din platformele pe care clienții își petrec timpul.
Cum se setează Commerce Manager:

  1. Accesează link-ul:

https://www.facebook.com/commerce_manager/offsite/onboarding/

  1. Selectează pagina în cadrul căreia dorești să setezi instrumentul:



Mare atenție. Nu toate paginile sunt eligibile pentru a crea un cont. Pentru a se putea activa trebuie să respecte politicile Facebook și să existe câteva setări realizate în cadrul paginii. Aceste informații se regăsesc la finalul articolului.


3. Trebuie creat un nou Ad Account, care este diferit de cel în cadrul căruia promovați deja. Acestea se pot administra ambele în cadrul Business Manager. Potențialilor clienți nu li se va afișa denumirea contului setat în Commerce Manager.
4. Selectează în cadrul cărui cont de Business Manager vei gestiona produsele comercializate pe Facebook și Instagram.

5. Selectează unde vor fi vizibile produsele tale. În cazul Instagram, se vor cere datele de logare ale contului (chiar dacă acesta este legat de pagina de Facebook).

6. Organizează-ți categoriile de produse după bunul plac. Funcționează exact ca un website, puteți realiza ,,colecții” (categorii) în care să grupați produsele pe care le comercializați după tipul lor (ex: îmbrăcăminte, încălțăminte etc).


După stabilirea detaliilor, precum: nume, descriere și imagine de copertă trebuie  să adaugi produsele dorite în colecție si finalizare. Nimic mai simplu, așa-i? Persoanele îți pot vedea magazinul după ce se vor verifica și aproba colecțiile, de obicei în termen de 24 de ore. Commerce Manager cuprinde un set de instrumente care te pot ajuta să vinzi produse, să administrezi inventarul și comenzile primite de afacerea ta pe Facebook și pe Instagram. Poți crea colecții care conțin între 6 și 30 de produse. Alege colecția evidențiată și personalizează stilul și aspectul magazinului. Această funcție se poate face doar prin intermediul unui laptop/calculator.
De asemenea, acest tool vine cu următoarele avantaje: încărcarea inventarului și oferă cumpărătorilor opțiunea Protecție pentru achiziții, statistici despre clienți și produsele pe care le îndrăgesc, recomandări despre cum să-ți crești vânzările, vizualizarea vânzărilor anterioare și în așteptare și posibilitatea de a bifa comenzile drept expediate, verificarea în permanență a soldului  și opțiunea de a afla când se vor înregistra încasăril și în cele din urmă, stabilirea setărilor privind impozitele și rapoartele financiare.

7. Spor la vânzări!
Înainte de a seta Commerce Manager asigură-te că îndeplinești condițiile:

  1. Asigură-te că administrezi o pagină de Facebook,
  2. Adăugă secțiunea de magazin în cadrul acesteia,
  3. Generează feed-ul de produse și încarcă-l,
  4. Gestionează-ți produsele, privind detalii precum mărimea, culoarea, etc,
  5. Setează metoda de plată,
  6. Oferă informații cu privire la metoda de livrare a produselor,
  7. Salvează!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Vom discuta despre obiectivele tale și cum te putem ajuta

Dorești consultanță sau o ofertă axată pe creșterea businessului pe care îl reprezinți? Completează formularul de jos și te vom contacta noi.