#Hashtag-uri și Social Media? Iată cum să le folosești inteligent!

Cu toții le folosim, însă le folosim bine? Ne-am obișnuit să clasificăm diverse topici din spațiul social media cu ajutorul hashtag-urilor. Acestea mai sunt cunoscute și sub denumirile de: taguri, simboluri hash, hash-uri sau # și ne filtrează conținutul de pe rețelele de socializare.

#Când?

Anul 2007 este anul nașterii hashtag-urilor. Chris Messina este cel care a propus diferențierea topicilor de pe Twitter prin semnul „#”. Ideea sa nu a fost foarte bine văzută, însă hashtag-urile au devenit celebre la scurt timp. Izbucnirea unor incendii în pădurile din San Diego, în octombrie 2007 a determinat o avalanșă de #sandiegofire pe Twitter. Nate Ritter a fost cel care a utilizat prima dată hashtag-ul #sandiegofire pentru a-și diferenția update-urile referitoare la incendii de celelalte subiecte de pe Twitter.

În 2009 Twitter a început să creeze legături sub formă de link-uri între hashtag-uri și topicile de trend pentru a simplifica accesul la ele. Ulterior, deoarece hashtag-urile au devenit foarte populare au fost preluate și de celelalte rețele de socializare.

#Cum?

  • Folosește hashtag-uri relevante și urmărește trendurile

Alege doar hashtag-uri potrivite pentru tipul afacerii tale! Urmăritorii tăi vor să vadă postări relevante, iar tu vrei să fii găsit de persoanele interesate de domeniul tău de activitate prin intermediul acestora. Nu este suficient să identifici hashtag-urile potrivite, este important să urmărești și ce fac concurenții tăi. Folosirea hashtag-urilor populare îți va crește audiența.

  • Fii simplu, clar și concis

Un hashtag lung va da impresia de spam, iar tu nu vrei acest lucru. Din acest motiv, structura pe care o folosești trebuie să fie simplă. În cazul în care într-un hashtag alegi să incluzi mai multe cuvinte, poți opta pentru scrierea cu majusculă a fiecărui cuvânt. În general, 3 hashtag-uri sunt suficiente. Poți alege să folosești mai multe hashtag-uri într-o postare, dar ai grijă să nu devii redundant.

  • Crează-ți propriile hashtag-uri

Nu este suficient să te identifici cu mulțimea, cel mai important aspect este diferențierea. Creează-ți propriile hashtag-uri legate de promoțiile pe care le faci sau de brand-ul tău. Totodată, îndeamnă-i pe ceilalți să le folosească în postări. Cum faci asta? Prin intermediul concursurilor, evenimentelor, jocurilor sau promoțiilor creezi rumoare și provoci oamenii să discute despre afacerea ta.

  • Nu uita de context

Orice postare va fi plictisitoare și neatractivă dacă va conține doar hashtag-uri. Le poți integra într-un context simplu sau într-o poveste. Contentul pe care il folosești pe rețelele de socializare îți va influența rata de conversie.

#DeCe?

Dat fiind avântul tehnologiei și al informației a devenit destul de greu să ținem pasul cu topicile de care suntem interesați. Hashtag-urile ne ușurează accesul la postarile, discuțiile și informațiile cu care dorim să avem contact constant. Ca business, te ajută să îți crești vizibilitatea și îți atrag publicul potrivit. De ce să identifici tu audiența potrivita, când se poate identifica ea cu afacerea ta? Totodată, avantajul acestora este că nu trebuie să fie doar despre topici sau lucruri. Prin hashtag-uri poți exprima chiar și stări și emoții, ceea ce te va duce și mai aproape de publicul tău.

 

Surse: The BalanceMashable

Tags: , ,

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *