Sunt eficiente hashtag-urile în Facebook?


Repede, ce site îți vine în minte când te gândești la #hashtag?

Cel mai probabil Instagram, nu? Poate Twitter. Dar în niciun caz Facebook. Gigantul de Social Media este “faimos” pentru cât de neprietenos este față de hashtaguri.
În primul rând, spre deosebire de Twitter (care este renumit pentru secțiunea sa de trending) și Instagram, care îți oferă posibilitatea de a te abona la hashtaguri, Facebook nu îți oferă niciun îndemn să te folosești de acestea. Practic, nici măcar nu există o cultură a căutării și folosirii hashtagurilor la un nivel mai macro.
hashtags
Mai mult de atât, un studiu făcut de către buzzsuomo ne arată că, în mod surprinzător, postările fără hashtaguri au o rată a interacțiunii mai mare decât cele care se folosesc de hashtaguri.

Așadar, hashtagurile nu au niciun rost pe platformă, nu?

Ei bine, răspunsul este, ca de obicei: “E complicat”. Tipic, nu? În general nu poți spune că acestea influențează cu foarte mult succesul postării tale, iar atunci când sunt folosite, este contraindicat să pui mai mult de una, maxim două, pentru a nu scădea rata de engagement. Există, desigur, excepții. Hashtagurile îți crează oportunitatea de a fi găsit de către potențiali clienți.
Însă de fiecare dată când te folosești de acel hashtag, trebuie să te întrebi: “lumea va căuta oare asta?”. Gândește-te chiar la tine: atunci când cauți ceva pe Facebook, cauți cuvinte cheie sau hashtaguri? Pentru că majoritatea lumii va căuta cuvinte cheie. Dacă ai o campanie care se folosește intensiv de un anumit hașhtag pe Instagram, Twitter și LinkedIn, atunci e o idee bună să le folosești. De asemenea, dacă faci parte dintr-o nișă în care oamenii interesați de acest produs sau serviciu chiar folosesc hashtagurile (precum domeniul IT) poate fi chiar folositor să te utilizezi de această unealtă, dar nu uita – nu folosi mai mult de două.

Deci, pe scurt, e bine să folosim hashtag-uri?

În general nu, dar uneori da.

Articole asemanatoare

Lasă un răspuns

Lasă un răspuns

Categories