3 tool-uri FREE pe care le poți folosi pentru a-ți spiona competitia!
Să știi ce face competiția este una dintre cele mai importante etape ale unei strategii de marketing, tocmai de aceea trebuie să ai la îndemână toate armele necesare pentru a-ți spiona competitia. Dacă în ceea ce privește producția, economicul sau partea de resurse umane e greu știi ce fac celelalte business-uri din piață, digitalul îți oferă o mulțime de soluții pentru a obține toate informațiile de care ai nevoie chiar de la competitori.
Timpul acordat pentru a-ți spiona competitia poate fi extrem de productiv și îți poate oferi o privire de ansamblu asupra business-ului tău și asupra pieței. E important să știi întotdeauna ce fac ceilalți, chiar și după ce ai reușit să-i depășești sau te-ai situat la nivelul lor.
Iată 3 tool-uri free super utile pentru a vedea care sunt strategiile pe care le foloseșete competiția:
Similar Web
Similar Web este una dintre cele mai complete tool-uri de marketing pentru spionarea competiției, chiar și în varianta free. Pe lângă rankul global și cel național, Similar Web este un tool care te va ajuta să obții metrice extrem de relevante despre competitorii din nișa ta.
Cum ar fi sursele de trafic:
Proporția de trafic organic vs. plătit:
Principalele rețele de socializare pe care sunt prezenți competitorii tăi:
Plus câteva date despre interesele publicului și despre principalele subdomenii/aplicații (în cazul în care acestea există). Pe scurt, Similar Web este un tool extrem de util care te ajută să creezi o analiză destul de cuprinzătoare a principalilor competitori, chiar și în varianta free.
Ubersuggest by Neil Patel
Un tool util și free pentru o analiză specifică a competitorilor din punct de vedere SEO este cel creat de Neil Patel – Ubersuggest. Cu ajutorul lui vei afla care este traficul organic lunar al site-ului analizat, care sunt cuvintele cheie pentru care rankează și care sunt paginile pe care s-a focusat campania SEO/PPC de-a lungul timpului.
În plus, vei putea realiza o analiză off-page pentru a înțelege care este potențialul business-ului și ce trebuie să faci pentru a-l atinge.
În plus, Ubbersuggest te va ajuta și cu estimări despre semnalele sociale pe care le are site-ul analizat, dificultatea cuvintelor cheie targetate și numărul de backlinks/cuvânt cheie, informații extrem de utile atunci când începi să schițezi o strategie de promovare online.
Facebook Insights pentru a-ți spiona competitia
În ceea ce privește analiza în Social Media, Facebook oferă date foarte interesante despre ce se întâmplă în cadrul comunității tale. Totodată, Facebook oferă o listă a celor mai puternici și relevanți competitori din nișă (condiția este să ai mai mult de 100 de followers). Poți alege să monitorizezi competitorii sugerați de Facebook, sau poți alege tu care sunt paginile pe care le vei monitoriza.
Iată care sunt metricele pentru domeniul farmaceutic, conform Facebook:
Un click pe fiecare dintre competitori de va ajuta să vezi cele mai importante postări ale competitorului respectiv din ultima săptămână.
Însă nu uita strategia de conținut este cea mai importantă în Social Media, așa că trebuie să fii întotdeauna la curent cu tipurile de conținut pe care le abordează competitorii și adaptează-le la propriul public.
Acum îți poți crea o strategie de marketing completă folosind tool-uri care îți sunt la îndemână. Oferă-ți timp pentru monitorizarea competiției lunar sau bilunar. Este extrem de important să știi întotdeauna care sunt noile abordări ale competitorilor și ce trebuie să faci pentru a obține mai mult de la campaniile tale de promovare.
Tu ce alte tool-uri folosești în strategia de marketing pentru a-ți spiona competitorii?
Articole asemanatoare
Lasă un răspuns
Trebuie să fii autentificat pentru a publica un comentariu.
Categories
- Content Marketing (9)
- Email Marketing (2)
- General (8)
- Google Ads (17)
- Jobs (4)
- Promovare Online (20)
- SEO (16)
- Social Media (11)
- Studii de caz (9)
- Web Design (2)
Lasă un răspuns
Trebuie să fii autentificat pentru a publica un comentariu.