Bugetul Adwords – Cheltuieli mai mici, câștiguri mai mari

Google Adwords te propulsează în topul primelor căutări, însă acest lucru presupune cheltuieli din partea ta. Doar o campanie bine optimizată aduce rezultate optime la costuri reduse.

I. Evită greșelile care îți influențează costurile – Alege servicii de marketing online optime
  • Folosește doar cuvinte cheie relevante și grupează-le în grupuri de anunțuri. Tipurile de potrivire te vor ajuta să aduci un plus campaniei tale.
  • Una dintre greșelile frecvente pe care utilizatorii Adwords le fac este alegerea paginii de destinație nepotrivite. Un landing page dedicat, optimizat va crește scorul de calitate și, implicit, va determia o rata de conversie mai bună.
  • Setează-ți campania în funcție de publicul la care vrei să ajungi. Alegerea unei audiențe nepotrivite va aduce click-uri irelevante și cheltuieli mai mari. Adwords îți oferă numeroase posibilități de targetare de care este bine să ții cont.
  • Extensiile pe care Adwords le pune la dispoziție în mod gratuit sunt o altă modalitate de îmbunătățire a campaniei. Totodată, prin folosirea lor, vii cu informații suplimentare care vor face diferența între tine și competitori.
II. Axează-te pe un obiectiv clar

În principiu, orice acțiune are un anumit scop. La fel funcționează și sistemul de servicii de marketing online. Stabilirea unui obiectiv clar te va ajuta să îți optimizezi campania în așa fel încât să determini utilizatorii să efectueze acțiunea de conversie dorită de tine.

III. Acordă o atenție deosebită cuvintelor de brand

Creează-ți propriile cuvinte de brand și acordă-le o atenție deosebită. Nu vrei ca anunțurile competitorilor tăi să aibă o poziție mai bună în rezultatele căutării atunci când cineva folosește un termen de căutare ce include numele afacerii tale. Totodată, poate că nu știai, dar în general, cuvintele de brand tind să aibă CPC-uri mai reduse în procesul de licitare. În acest mod vei converti și plăti mult mai puțin decât pentru alte cuvinte cheie.

IV. Ferește-te să folosești potrivirea amplă

Așa cum am menționat mai sus, Adwords îți oferă mai multe posibilități de potrivire a cuvintelor cheie. Potrivirea amplă este modalitatea prin care ajungi la cea mai largă audiență posibilă. Uneori, cuvintele cheie cu potrivire amplă pot genera afișări pentru căutări care nu corespund cu produsul tău. Inevitabil, vei obține mai multe impresii, însă anunțurile tale vor fi mai puțin targetate și vei plăti pentru click-urile unor oameni care nu se pliază pe oferta ta.

V. Nu uita niciodată de cuvintele negative

O altă modalitate de eliminare a traficului nedorit de pe site este utilizarea cuvintelor cheie negative. Încă de la crearea campaniei identifică termenii care ar putea determina afișări irelevante. Odată activată campania, urmărește termenii de căutare folosiți de utilizatori și exclude tot ce îți aduce costuri suplimentare fără folos.

VI. Prima poziție nu înseamnă mereu cel mai bun rezultat

Cu toții știm că pentru o poziție mai bună licitezi mai mult pe Adwords. Dacă dorești costuri mai mici licitează pentru poziții mai joase în rezultatele căutării. Oferă-i publicului cele mai bune experiențe în ceea ce privește anunțurile și paginile de destinație și vei avea rezultate mai bune decât concurenții de pe prima poziție. Ține minte că oamenii convertesc de unde li se oferă cea mai bună experiență! Odată ajunși pe site-ul tău vor rămâne dezamăgiți de site-urile pe care le-au vizitat anterior.

VII. Optimizează-ți bugetul inteligent pe parcursul unei zile

În funcție de momentul în care faci modificări în ceea ce privește bugetul, cheltuielile campaniei tale se vor schimba. Adwords cheltuiește în general în prima parte a zilei 50% din buget, însă dacă cererea din ziua respectivă este mai mare, poate ajunge la 70%. Restul bugetului se va cheltui în partea a doua a zilei. O modificare a bugetului la mijlocul zilei poate genera cheltuieli suplimentare în ziua respectivă, deoarece este posibil să cheluiești în plus în după-amiaza respectivă 50% din noul buget. Același lucru se aplică și dacă reduci bugetul. Totodată, în cazul în care modifici bugetul de mai multe ori într-o zi, taxarea se va face după cel mai mare buget din ziua respectivă. Ține cont de aceste aspecte și vei înregistra cheltuieli optime.

Este foarte important să îți măsori constant rezultatele și să analizeazi rapoartele din Adwords pentru a vedea dacă investiția ta duce la un ROI pozitiv.

Surse: Silkweb, WordStream, Google Partners

Tags: , ,

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *