Campanie PPC eficienta: Cum conturezi strategia de marketing online pentru business-ul tau?
Esti in cautarea ideilor si informatiilor necesare pentru a-ti contura propria strategie pentru businessul tau? In cele mai multe dintre articolele de specialitate ti se spune ce trebuie sa incluzi in strategia ta de marketing online, insa ceea ce majoritatea nu subliniaza este ce trebuie sa faci pentru a-ti contura strategia de marketing online adecvata afacerii tale.
Citeste articolul si vei obtine informatii valoroase pe care le poti pune in practica, atat pentru Google Ads, cat si pentru Facebook Ads. Mai mult, noi venim in plus cu peste 8 ani de experienta in marketing online, promovare PPC si nu numai.
Marketing online: Setarea obiectivelor si cum sa le atingi
Daca principalele tale obiective sunt: sa cresti vanzarile, sa cresti veniturile si sa cresti ROAS-ul, ramai alaturi de noi si afla cum poti face asta.
Pentru inceput, principalii factori de care trebuie sa tii cont tot timpul, atat pe parcursul conturarii strategiei, cat si in perioada aplicarii acesteia sunt urmatorii:
- Consolidarea prezentei online. Daca ai un business nou, sau unul cu istoric, nu uita totusi sa te axezi si pe campanii cu obiectivul ,,brand awareness”, astfel incat sa iti conturezi o prezenta online cat mai puternica.
- Promovare continua. Lipsa ta din rezultatele Google pentru o perioada de timp din motive financiare, poate duce la scaderea performantelor tale.
- Verifica intotdeauna cu atentie fiecare element pe care il afisezi potentialilor clienti. Orice greseala afisata in cadrul titlului, a unei descrieri sau chiar in cadrul vizualurilor utilizate poate scadea performantele promovarii. Oamenii catalogheaza destul de repede o afacere, asa ca totul trebuie sa fie cat mai corect si clar. O singura greseala poate schimba perceptia despre businessul tau, despre cat de serios este si chiar poate scadea credibilitatea utilizatorilor fata de brand.
Google ads
Pentru fiecare canal de promovare este necesara o analiza ampla pentru a stabili cea mai potrivita strategie de marketing pentru afacerea ta.
Printre principalele elemente care stau la baza conturarii unei strategii de marketing eficiente, regasim:
- Cercetare. Cercetarea este unul din factorii principali de la baza strategiei de marketing. Este foarte important sa analizezi businessurile din domeniul in care tu activezi, precum si competitorii. Afla pe ce canale de promovare se axeaza si cat de solida este prezenta pe care acestia si-au consolidat-o. Daca ai un business la inceput, este important sa optezi pentru campanie ppc cu obiectivul de ,,brand awareness”. De asemenea, poti opta si pentru campanie ppc axata pe trafic, astfel incat sa generezi cat mai mult trafic pe website-ul tau.
- Identificarea cuvintelor cheie specifice afacerii cu cel mai mare potential. Poti utiliza ,,Keyword Planner” din Google Ads pentru a vedea potentialul cuvintelor tale cheie. De asemenea, poti identifica cuvinte cheie noi, poti vizualiza si analiza costul mediu pentru afisarea anuntului pentru cautarile pe fiecare cuvant cheie.
- Stabilirea obiectivelor principale. Stabileste obiectivele principale pe care doresti sa te axezi, precum vanzari, obtinere de clienti potentiali etc. Pe baza obiectivelor pe care le stabilesti, poti alege ce campanie PPC ar fi ideala pentru obtinerea acestora.
Axeaza-te pe obiective specifice si cuantificabile, nu te baza pe obiective prea generale.
- Tipuri de campanie PPC. Pe baza bugetului pe care esti dispus sa il aloci promovarii online, stabilesti pe ce tipuri de campanie PPC te axezi. In urma cercetarii realizate si a researchului de cuvinte poti identifica cu usurinta pe ce canale sa afla clientii potentiali. In timp, lista de campanii pe care le utilizezi se poate modifica, pe baza performantelor inregistrate sau pe baza noutatilor Google implementate.
- Modul de comunicare/abordare. Adapteaza comunicarea pe baza fiecarui canal utilizat in promovare. Identifica “problemele clientilor potentiali. Astfel, poti veni in intampinarea lor cu solutii prin intermediul produselor sau serviciilor pe care le oferi.
Facebook ads
Atat pentru perioadele cu reduceri din an, cat si pentru perioadele fara reduceri este important sa conturezi din timp o strategie de marketing potrivita tipului tau de afacere si sa ai un mix de marketing echilibrat pentru a-ti atinge obiectivele.
Asadar, in strategia noastra de a realiza un mix de marketing potrivit si o campanie PPC eficienta am inclus si Facebook ads, deoarece este un canal care de-a lungul timpului a adus rezultate optime pentru majoritatea niselor si tipurilor de afaceri cu care am colaborat.
Ei bine, citeste in continuare articolul nostru si vezi cele mai importante sfaturi de care trebuie sa tii cont in momentul in care incepi sa realizezi o strategie de marketing pentru a putea obtine o campanie PPC eficienta! Vom lua exemplu informatiile pe care noi le avem permanent in vedere atunci cand conturam o strategie de promovare pentru Facebook Ads, atat pentru diverse perioade cu reduceri din an, cat si pentru promovarea serviciilor sau produselor de zi cu zi:
1. Analizeaza rezultatele businessului din anii trecuti, in aceeasi perioada, prin intermediul Facebook ads
Realizarea unei astfel de analize ne ajuta sa observam mai multe aspecte, precum: bugetul alocat, rezultatele obtinute, tipurile de campanii care au functionat, cele care nu au functionat si tipurile de anunturi care au adus cele mai bune performante la un cost scazut. Astfel, in functie de aceasta analiza, ne putem seta un obiectiv realist pe care sa il atingem prin promovarea unei campanii PPC eficiente.
2. Alege tipurile de campanii de promovare Facebook Ads in raport cu bugetul alocat acestui canal si in functie de vizualurile de care dispui
Este foarte important ca in momentul in care alegi tipurile de campanii pe care le incluzi in strategia ta de promovare sa ai in vedere bugetul alocat si materialele de care dispui. Spre exemplu, daca ai un buget zilnic mic, incearca sa nu realizezi o multitudine de campanii cu foarte multe grupuri de anunturi.
Probabil te intrebi de ce, nu? Raspunsul e simplu: fiecare campanie va dispune de un buget zilnic mic care nu ii va permite sa se afiseze destul de mult pentru a ajunge la publicul tau tinta. Asadar, sfatul nostru este ca in cazul in care bugetul este mic este sa realizezi mai putine campanii, cu mai putine creative si sa concentrezi tot bugetul pe acestea pentru a obtine cat mai multe rezultate in raport cu bugetul investit. Acest lucru poate fi monitorizat cu ajutorul indicatorului ROas (Rentabilitate cheltuielilor publicitare).
3. Alege tipul de campanie PPC eficienta in raport cu obiectivul principal pe care doresti sa il atingi in urma acesteia
In conturarea unui strategii de promovare eficiente cel mai important lucru pe care trebuie sa il ai in vedere este obiectivul. In raport cu obiectivul stabilesti tot, inclusiv tipurile de campanii. Spre exemplu, daca obiectivul tau este vanzarea, atunci vei apela la campanii de tip: vanzari din catalog si conversii, insa daca obiectivul principal consta in strangerea de ,,leaduri”, atunci vei apela la campanii de tip: generare de clienti potentiali, mesaje, mai exact campanii care iti vor aduce rezultate precum formulare de contact, apeluri sau mailuri.
De ce sa alegi AdSem pentru promovare printr-o campanie PPC eficienta?
- Strategie personalizata pentru business-ul tau
- Rezultate inca din prima luna
- Optimizari saptamanale (eficientizam bugetul tau, nu-l irosim!)
- Analizam constant concurenta si utilizam tool-uri actuale performante
- Raportare frecventa a rezultatelor
Solicita oferta si hai sa discutam in detaliu despre serviciile PPC pe care ti le putem oferi, fiindca intr-adevar iti vor aduce rezultate, te vei convinge singur! Alege o agentie PPC performanta!
Articole asemanatoare
Lasă un răspuns
Trebuie să fii autentificat pentru a publica un comentariu.
Categories
- Content Marketing (9)
- Email Marketing (2)
- General (8)
- Google Ads (17)
- Jobs (4)
- Promovare Online (20)
- SEO (16)
- Social Media (11)
- Studii de caz (9)
- Web Design (2)
Lasă un răspuns
Trebuie să fii autentificat pentru a publica un comentariu.