Content marketing – Tips & tricks pentru a genera continut care converteste


Ca instrument pentru a vinde si a genera mai multe conversii, strategia de content marketing a intrat pe un trend de crestere in popularitate. Brandurile si proprietarii de business sunt in sfarsit constienti de valoarea extraordinara pe care o strategie content marketing bine pusa la punct o are in atragerea unui public numeros.

Dar, pana sa vinzi, trebuie sa intelegi ca exista mai multe tipuri de continut. Fiindca, in sine, continutul poate avea scopuri diferite. Este important sa stii ce reactii vrei sa starnesti in mintea publicului tau tinta. Exista continut care informeaza, care implica cititorii sau care amuza. si, pe de alta parte vorbim si despre continutul care vinde. Si, tuturor ne place sa vindem, nu-i asa?

Asadar, ne-am facut temele pentru azi si iata-ne la o discutie deschisa prin care ne-am propus sa vorbim despre content marketing e-commerce si despre cateva ponturi prin care sa poti genera continut care magnetizeaza publicul tinta si converteste.

Informeaza-ti publicul tinta, apoi vinde-i produsul sau serviciul tau

content marketing de informare

Abilitatea ta de a crea o strategie content marketing care sa iti aduca rezultatele dorite depinde de cat de bine iti cunosti publicul. Si, mai mult decat atat, depinde de increderea pe care publicul tau o are in ceea ce ai tu de spus.

Sa presupunem ca tu, cititorul, esti un brand sau un proprietar de business care are propriul blog unde publica periodic continut. Gandeste-te ca cititorii blogului tau nu vor da niciodata click pe postarile tale de blog doar pentru a le fi vandute un produs sau un serviciu. 

Vizitatorii website-ului tau dau click pentru ca se asteapta sa le oferi ceva de valoare. Fie ca este vorba de sfaturi financiare, recenzii de filme sau fotografii uimitoare si recomandari de vacanta, este important sa iti cunosti audienta, sa stii ce asteptari are de la tine si sa informezi inainte sa iti propui sa vinzi. 

Nu poti vinde fara sa stabilesti mai intai o reputatie ca sursa de incredere care ofera informatii utile si demne de a fi citite. Oamenii isi pierd foarte repede interesul. Trebuie sa le oferi lucrurile pentru care au si ajuns pe blogul tau. 

O data ce ai facut acest lucru, ai creat o baza informationala pentru audienta ta, nimeni nu va fi surprins sa vada ca lansezi produse despre care scrii si pe blogul tau. Daca iti faci treaba bine, consumatorii vor cere produsul sau serviciul pe care il ai de oferit. 

Atrage atentia cu o idee de impact

content marketing - idee de impact

Care crezi ca este primul lucru pe care orice vizitator il va vedea atunci cand intra pe sa citeasca o informatie pe blogul tau? Iti spunem noi: titlul este carligul – in jargon de marketing – care atrage atentia inainte de orice alta informatie. Un titlu bun se concentreaza pe o idee de impact. De obicei, titlul ar trebui sa fie principalul beneficiu pe care il ai tu de oferit audientei tale. 

Sa luam ca exemplu titlul acestui articol: „Content marketing – Tips & tricks pentru a genera continut care converteste”. Atunci cand ai continuat lectura, deja se formasera in mintea ta o serie de asteptari cu privire la informatiile pe care urmeaza sa le primesti. Iar principalul beneficiu de care stiai ca vei dispune a fost acela sa inveti cum sa scrii convingator pentru a vinde.

Transmite-i publicului tau tinta entuziasm!

content marketing - transmite entuziasm

Oamenii sunt prin natura lor sociali. Se raporteaza la lucruri care par umane si simpatice si nu le place ideea de a se implica cu branduri robotice care nu ii inteleg. Continutul pe care il transmiti este modalitatea in care brandul tau se prezinta publicului tinta, dar si potentialilor clienti.

Un continut robotizat, anost si lipsit de orice esenta face dificila crearea unei conexiuni si, cel mai important, face mai dificila relationarea cu brandul tau. O strategie content marketing eficienta trebuie sa construiasca o relatie solida cu publicul tau tinta. 

Iata cateva ponturi despre cum sa iti dozezi personalitatea in continutul pe care il produci

  • Foloseste un limbaj colocvial

Cand lucrezi la o strategie de content marketing e-commerce, incearca sa renunti la formulari pompoase sau rigide. Foloseste cuvinte si exprimari simple si usor de inteles. Tu scrii pentru o audienta care isi doreste sa afle simplu si destul de rapid informatia pe care o cauta pe website-ul tau. 

Incearca sa presari si exprimari precum „intr-adevar”, „aproape”, „probabil” si nu inlocui niciodata cuvintele simple cu altele complexe pentru a parea mai istet. Oamenilor nu le pasa cat esti de scolit si cate cuvinte ai in vocabular. Ei vor sa stie ce primesc la finalul comunicarii tale. Iar comunicarea greu de inteles reduce din apetitul lor de a continua lectura pe care le-ai pus-o in fata.

  • Dezvaluie audientei tale mici fragmente din personalitatea ta

Personalitatea este buna, dar nu trebuie sa exagerezi cu acest aspect. Oamenii sunt intr-adevar sociali, dar, inainte de toate, ei cauta solutii la probleme, nu navigheaza prin jurnalele personale ale brandurilor. 

Cel mai bun mod de a-ti dezvalui si de a-ti consolida legatura cu publicul (fara a-l coplesi) este sa legi o poveste personala sau o experienta de un continut relevant pentru audienta ta. Poti porni de la un insight – adica de la un adevar general valabil – de unde sa tesi o adevarata poveste care sa fie savurata de audienta ta.

  • Foloseste cuvinte si verbe puternice pentru a crea texte vii

Nu te baza pe adjective si pe un limbaj de lemn atunci cand comunici cu audienta ta. Apeleaza la verbe si cuvinte sau expresii puternice si scurte in acelasi timp. Textele pregatite pentru content marketing trebuie sa fie usor de citit, intrucat publicul tau nu va fi dispus sa depuna un efort considerabil pentru a citi continutul pregatit de tine. 

Retine! Propozitiile scurte sunt mult mai usor de citit decat propozitiile lungi si anoste.

  • Foloseste mai multe tipuri de formate

Diferite formate genereaza diferite grade de implicare. Si, dublarea formatelor cu subiecte variate iti va angaja publicul tinta mai mult decat o face acum. Iti spunem chiar acum de ce! Publicul tinta nu este monolit. Chiar si in segmente clar definite, oamenii au preferinte diferite si interactioneaza cu platforme diferite. 

Un mare avantaj al diversificarii strategiei de content marketing este ca oamenii pot consuma contentul din mers. Poate ca vor exista cititori pentru un articol de peste 1000 de cuvinte, dar vor exista si segmente din audienta ta care vor prefera un podcast din care sa isi ia toate informatiile de care au nevoie. 

Ofera-le intodeauna oamenilor dreptul de a alege ce vor sa consume. Te asiguram ca in acest fel le vei atrage mult mai tare atentia si ca ii vei implica intr-o conversatie cu brandul tau. Cand ii oferi audientei tale un stimulent pentru a ramane mai mult pe pagina ta web ii permiti sa interactioneze cat mai mult cu continutul pe care il ai de oferit. 

Cercetarea pietei, ascultarea preocuparilor si dorintelor audientei tale si implicarea in mod regulat cu aceasta pot oferi unui brand toate informatiile si inspiratia de care are nevoie pentru a crea o strategie content marketing eficienta. 

Iti erau familiare aceste ponturi? Content marketing este o unealta extrem de eficienta in generarea rezultatelor pe care le urmaresti. Important este sa stii sa o exploatezi la maximum pentru a putea culege roadele. 

Ai nevoie de ajutor in generarea unei strategii de content marketing eficiente?

Suntem alaturi de tine si de afacerea ta! adsem.ro – agentie content marketing, e-mail marketing, SEO si PPC.

Articole asemanatoare

Lasă un răspuns

Lasă un răspuns

Categories