Content Writing vs. Copywriting: Care este diferența?


Este aproape imposibil să nu fi văzut până acum, cel puțin o inițiativă de marketing, reclame la TV/radio sau campanii de marketing digital. În spatele acestor acțiuni planificate, care au la bază o strategie bine pusă la punct, se află munca mai multor departamente de marketing: research, strategie și planificare, content writing sau copywriting, performance și lista poate continua.

Totuși, cât de multe știi despre copywriting? Este scrierea încadrată exclusiv în copywriting sau există și alte forme ale textului publicitar? Ne-am gândit astăzi să discutăm puțin despre diferența copleșitoare dintre content și copy, să vedem concret ce înseamnă cele două servicii disparate și, cine știe, să te ajutăm să îți pui acele întrebări care te vor ajuta să îți propulsezi business-ul pe mai departe.

Ești gata să începem? Îți dăm un hint, dacă rămâi cu noi până la finalul articolului, vei afla cum te putem ajuta noi, adsem.ro – agentie de content marketing – așa încât să atragi noi clienți și oportunități de dezvoltare.

Textele publicitare și rolul asocierilor creative în campaniile de marketing

copy and copywriting job scriere elemente copywriting

Ideea aceasta că a scrie este la îndemână oricui, vine dintr-o oarecare năzuință a omului pentru a știi câte puțin despre orice domeniu. Nu este rău să vrei să cunoști diferite domenii și să te documentezi în plus. Însă, de la a cunoaște în aparență lucrurile, până la a deveni expert este o cale lungă, pe care mulți își doresc să o simplifice și să o comprime într-o mică cutiuță cu lucruri auzite și „știute”.

Cuvintele potrivite pot face o treabă mult mai dibace decât orice alt instrument de marketing pe care îl ai la îndemână. A reuși să vorbești cu cititorul, respectiv cu publicul tău țintă, reprezintă lecția pe care fiecare om de comunicare o învață încă din prima zi în domeniu.

Rolul specific al textelor publicitare diferă, în primul rând, de obiectivele setate. Poți scrie un text prin intermediul căruia îți propui să vinzi un produs sau un serviciu. Similar, poți prezenta beneficiile unui produs sau serviciu printr-un text scris într-un stil informativ și, în acest fel, poți prezenta răspunsurile unora dintre cele mai râvnite întrebări ale publicului tău.

Articole de blog și advertoriale SEO versus texte și materiale publicitare

Este greu să încadrăm rolul textelor publicitare fără a avea o distincție clară între diferitele tipuri de texte publicitare. Companiile apelează la ajutorul specialiștilor pentru redactare de content pentru diferite medii și platforme.

Un text poate fi scris și folosit ca modalitate de lansare a unui nou produs pe piață. Un altul poate învăța consumatorul prin transmiterea acelor informații pe care acesta le caută pentru a-și satisface diferite curiozități. Pare simplu la prima vedere, însă trebuie să delimitezi concret care sunt obiectivele tale atunci când urmează să apelezi la serviciile de scriere creativă.

Pentru a simplifica puțin treaba cu scrisul, haide să împărțim textele în două mari categorii: articole/advertoriale publicate pe bloguri și site-uri de specialitate orientate spre educare și texte și materiale de publicitate orientate spre vânzare. Practic, poți scrie cu diferite scopuri, nu doar pentru publicuri diferite. Continuă să citești și hai să atacăm mai profund problema.

Ce înseamnă copy și care sunt obiectivele unui Copywriter?

Atunci când scrie, un copywriter are în vedere un scop precis, indiferent de lungimea textului. Diferit de content, textele scrise de copywriter trebuie mai întâi de toate să vândă produsul sau serviciul dorit de client.

Chiar dacă abordarea poate să fie colocvială, personală și orientată spre latura emoțională a firii umane, obiectivele unui copywriter rămân întotdeauna aceleași – să-ți vândă pur și simplu ceva. Deși pare că rolul său este unul lipsit de compasiune pentru consumator, nu trebuie să înțelegi munca unui copywriter în acest fel.

Mai degrabă, poți privi un copywriter ca pe un vânzător abil, care îți prezintă oferta lui și încearcă să îți puncteze toate aspectele care ți-ar putea ușura viața, dacă îi permiți să te ajute. Vezi tu, de fiecare dată alegerea este în mână consumatorului.

Oricât de persuasiv ar fi textul, oricât de convingătoare sunt cuvintele, alegerea de a face sau nu o acțiune rămâne întotdeauna la tine. De aceea, nu trebuie să cataloghezi greșit intenția unui copywriter de a încerca să-ți vândă un produs sau un serviciu.

Cu ce este diferit un Content Writer?

Bine-bine, am înțeles ce este un copywriter și că scopul său este să-mi vândă produsul sau serviciul despre care scrie. Dar pe content writer unde îl încadrăm în toată povestea aceasta? Content writer-ul se află în strânsă legătură cu motorul de căutare Google și cu partenerul său de nădejde, specialistul SEO.

Diferit de copywriter, un content writer elaborează texte cu o lungime mult mai amplă decât cele ale colegului de breaslă, care sunt orientate să întrunească o serie vastă de obiective de marketing. Printre cele mai cunoscute, pe care chiar trebuie să le fi auzit, se numără: informarea consumatorului cu privire la un produs sau la un serviciu, creșterea notorietății și vizibilității unui brand, schimbarea unor atitudini, educarea grupului țintă și, în mod evident, generarea unui trafic mai bun, care se poate traduce automat în generarea de vânzări.

Ca să fie un pic mai clar, trebuie să privești scopul unui content writer ca pe cel al unui mânuitor abil al cuvintelor potrivite în garantarea sprijinului pentru făurirea relațiilor benefice cu clienții existenți și potențialii clienți ai companiei tale.

Asemănări și diferențe între mesajul unui Copywriter și cel al unui Content Writer

Content WriterCopywriter
Educă și informeazăVinde produse/servicii
Tactica informăriiTactica persuasiunii
Texte ample, cuprinzătoareTexte scurte, concise
Scrie exclusiv pentru online: articole de blog, postări în Social Media, studii de caz, texte pentru campaniile de Email Marketing etc.Scrie sloganuri și texte publicitare atât pentru online, cât și pentru offline: texte pentru broșuri, flyere, ad-uri, panouri publicitare, evenimente etc.
Folosește principiile SEO în fiecare materialÎnțelege principiile de bază SEO, dar nu este nevoit să le aplice
Este parte cheie a unei strategii de lungă durată pentru promovarea și vizibilitatea unui brand/unei afaceriEste parte a unei strategii de scurtă durată pentru promovarea produselor/serviciilor unui brand

Suntem de acord că astăzi cele mai de succes brand-uri sunt acelea care îți spun o poveste și te invită ca participant activ al comunității lor? Aceste brand-uri câștigă simpatia publicului prin apel la dimensiunea umană a marketingului: prin povești și empatie.

Înainte de a începe efectiv să vinzi, trebuie să creezi o legătură strânsă cu publicul tău țintă. Întâi de toate, consumatorul trebuie să se simtă înțeles și ascultat, înainte de a-i fi vândute produsele sau serviciile tale.

Acest melanj între încredere și procesul efectiv al vânzării reprezintă un prim pas în stabilirea echilibrului la care atât un copywriter, cât și un content writer participă în mod activ, prin acțiuni complet diferite.

Mesajul unui content writer te atrage și fidelizează în comunitatea unui brand, în timp ce mesajul unui copywriter încearcă să te convingă de beneficiile pentru care să alegi produsele/serviciile acelui brand în detrimentul competitorilor.

copywriter copywriting texte textul creativ

Atât un copywriter, cât și un content writer au în vedere apelul la dimensiunea emoțională a firii umane, prin conturarea unei povești în cuvinte seducător ordonate, care să te atragă și să te poarte spre o acțiune concretă, însă scopul final al fiecăruia este total diferit, iar aici poate fi văzută cu adevărat diferențierea între cei doi.

Content writing și Social Media: Scrierea unui text pe limba utilizatorului

Social Media mai puțin, însă motorul de căutare Google apreciază conținutul original și scris pe limba utilizatorului. Astfel că, va împinge în topul clasamentului articole care respectă întocmai această cerință, alături de alți parametri organici, puțin mai tehnici.

În Social Media, deși nu este un criteriu din punctul de vedere al algoritmului, mesajul unei postări trebuie să transmită un mesaj clar și coerent și să fie conturat pe limba utilizatorului care ajunge să îl citească. Aici intervine greșeala pe care multe brand-uri o fac în momentul în care își conturează prezența în Social Media.

Există câteva lucruri pe care trebuie să le ai în vedere când scrii un material publicitar de tip postare pe Facebook, Instagram, LinkedIn sau Twitter: adecvarea la audiență, transparența mesajului și coerența dintre partea scrisă și partea vizuală. Pentru platformele sociale se apelează, mai degrabă, la content și nu la copywriting, fiindcă scopul principal este să creezi și să sudezi o legătură cu audiența.

Când promovezi un produs sau serviciu alegi content marketing sau copywriting?
clienți reclame comunicare business strategii multiple

Scrierea creativă își are locul în ambele tipuri de texte: atât în cele ale unui copywriter, cât și în acelea scrise de un content writer. Așa că, răspunsul cel mai evident este că trebuie să îți cunoști obiectivele de business și abia apoi să alegi tipul de serviciu potrivit pentru promovare.

Ce trebuie să reții este următorul lucru: când promovezi un produs sau serviciu nu trebuie să te limitezi la un singur serviciu. Așa cum alegi promovare organică, dar și plătită, la fel poți alege serviciile unui copywriter pentru redactarea materialelor publicitare orientate spre vânzare, cât și pe cele ale unui content writer pentru educarea consumatorului.

Însă, ce trebuie cu adevărat să reții de pe urma acestui articol de blog este rolul pregnant pe care îl are strategia de content marketing în formarea unui brand și în branding. Aspectele pe care le asociază consumatorii cu brand-ul tău reprezintă punctul de pornire în stabilirea unei relații armonioase și de lungă durată, care poate genera doar rezultate pozitive atunci când comunici mesajele potrivite.

Definește-ți strategia de marketing digital cu adsem.ro!

Te invităm și pe tine să-ți definești strategia de marketing digital cu serviciile adsem.ro de content marketing, SEO și performance pentru a contura mesajul potrivit care îți va aduce reușita sperată.

Companiile pe care le ajutăm zilnic să-și structureze coerența în Social, articolele publicate care se regăsesc pe primele poziții în clasamentele organice Google și vânzările aduse prin performance ne stau mărturie în generarea unei strategii complete de marketing eficient. Hai și tu în comunitatea adsem.ro!

Articole asemanatoare

Lasă un răspuns

Lasă un răspuns

Categories