Cum să ții sub control costurile în Social Media Marketing?

Cât de simplu este să ai un cost mic iar rezultatele tale să fie numeroase? Astăzi o să îți oferim răspunsul la acestă întrebare, bazându-ne pe unul din instrumentele Social Media Marketing.

  Facebook-ul îți oferă posibilitatea de a realiza marketing online în câțiva pași. Astăzi o să discutăm despre facebook și publicitatea prin intermediul acestuia deoarece este cea mai populară rețea de socializare. Vom aborda subiectul despre cât este de simplu să ții costurile sub control în domeniul social media.

Prin intermediul reclamelor de pe facebook poți fi chiar acolo unde sunt și clienții tai, trebuie doar să alegi audiența potrivită și formatul de reclame adecvat. Ieși în evidență cu numeroasele tipuri de reclame pe care le poți realiza în facebook business manager. Costurile reclamelor tale sunt mici atunci când alegi cea mai bună audiență și reclame sunt relevante pentru clienții tăi.

Atunci când creezi o campanie, trebuie să îți creezi o strategie de marketing, având la bază obiectivul principal (generare de vânzări, generare de noi clienți etc), să analizezi produsele/serviciile ce urmează să le promovezi și mai apoi să stabilești interese pe care le consideri relevante pentru aceste produse/servicii. Pentru a stabili o audiență cât mai exactă, poți utiliza Analytics. Următorul pas este să stabilești categoriile de vârste pe care le consideri relevante pentru astfel de reclame. Obiectivul final al oricărui site este acela de a obține clienți noi. Atunci când îți analizezi datele, pentru a face departajarea, analizează cât ai plătit pentru acel Facebook Ad și ce câștiguri ți-a adus el ( câți clienți au interacționat cu site-ul tău și ce valoare au oferit ei pentru produsele/serviciile tale). Acesta este criteriul real după care ar trebui să faci departajarea.

 Testează-ți reclamele utilizând date diferite. Doar așa poți obține o perspectivă clară a posibilelor interese, categorii de vârstă, reacții ale clienților la reclamele tale. Dacă nu alegi datele cele mai relevante pentru site-ul tău, riști să pierzi foarte mult buget fără a avea rezultate.

În momentul în care a fost lansată publicitatea și  pe instagram, facebook a venit cu o soluție ingenioasă, permițându-le administratorilor de pagini facebook să realizeze reclame care să ruleze atât pe facebook cât și pe instagram, deși nu dețin un cont de instagram. Astfel, puteți administra bugetul de publicitate într-un mod inteligent. Pe baza aceluiași buget poți  ajunge la două categorii de public cu reclamele tale.

 Ieși în evidență cu reclame interactive dar în același timp complexe, cu un scop bine definit. Un nou tool important pentru reclame este Facebook’s Slideshow ads, care face posibilă crearea unor anunțuri, precum: video, canvas, slideshow-urile automat, utilizând doar feed-ul de produse.

Acest nou format pentru reclame este optimizat pentru toate dispozitivele care pot fi conectate la internet, folosește mai puține date decât un video și reduce timpul și costurile de vizualizare.

Odată ce au început sa ruleze reclamele tale, poți avea acces la mai multe date demografice,  precum și interese pe care le poți utiliza pentru a-ți optimiza cât mai exact seturile de reclame.Acestea o sa ajungă chiar la persoanele care sunt interesate de produsele și serviciile tale. Astfel, costurile  vor scădea, deoarece reclamele nu o sa mai ajungă și la persoanele care nu arată un interesate de serviciul sau produsul tău.

Perioadele în care ai prețuri mai mici la reclamele pe facebook. Conform testelor realizate, între orele 6:00 și 18:00, utilizatorii efectuează acțiuni la cel mai mic cost.  Orele considerate cele mai scumpe în ceea ce privește costurile oferite pentru promovarea site-ului pe facebook sunt 18:00- 06:00.

Prin urmare, pentru a avea costuri cât mai mici îți recomandăm să alegi segmentări complexe, bine definite, fără risipă de investiții.

 

Surse: Cristinne.ro

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *