costuri marketing in social media

Social Media Marketing Tips: Cum sa tii sub control costurile de marketing in social media?


Desi s-ar putea sa vezi astfel de idei circuland pe internet, nu toate brandurile au nevoie de fiecare canal digital existent. LinkedIn poate sa fie nepotrivit pentru brandul tau, poate ca publicul tau nu se afla pe Twitter si n-ai avea ce sa postezi pe Pinterest. Ce incercam sa iti transmitem este ca marketing in Social Media nu inseamna sa fii pe toate canalele. De fapt, asa recomandam fiecarui brand cu care lucram: fii acolo unde ii gasesti pe utilizatori. Pe cei relevanti afacerii tale.

Social Media Marketing este un mijloc de comunicare puternic de marketing digital, insa nu trebuie sa ramai imbatat de ideea ca prin acest tip de publicitate care permite un grad ridicat de awareness inseamna ca trebuie sa fii pe toate retelele sociale.

Pentru a gusta din capacitatea canalelor de mass-media sociale cu adevarat, iti trebuie un grad ridicat de personalizare din punctul de vedere al canalelor pe care le folosesti. Sa le oferi potentialilor tai consumatori si clienti dimensiunile pentru a se conecta cu afacerea ta, acolo unde sunt ei deja prezenti.

Mai multe despre digital marketing, social media si campanii de social networking cu audienta ta vei afla in cadrul acestui articol.

 

Poti atinge rezultate numeroase in Social Media Marketing cu un cost mic?

Astazi o sa iti oferim raspunsul la acesta intrebare, bazandu-ne pe unul din instrumentele Social Media Marketing. Facebook deschide posibilitatea de a crea campanii de marketing online sub forme specifice in cativa pasi. Astazi o sa discutam atat despre servicii de promovare pe pagini de Facebook si, de asemenea, vom puncta si cat este de simplu sa tii costurile sub control in strategiile folosite in Social Media.

B2B sau B2C? N-are importanta, atat timp cat esti acolo unde sunt si clientii sau potentialii tai clienti. Prin intermediul reclamelor de pe Facebook te poti promova atat organic, cat si platit; trebuie doar sa alegi audienta potrivita si formatul de reclame adecvat.

Intr-un domeniu de afaceri, diferentierea este cheia. Asa ca indiferent ca alegi Facebook, Instagram, LinkedIn sau Twitter, trebuie sa iesi in evidenta. Alege de la bun inceput formate de reclame prin care sa tintesti cat mai multe persoane din targetul tau. Atunci cand audienta si reclamele sunt relevante pentru clientii tai si costurile reclamelor pot fi mici.

Strategii & campanii de marketing in social media bazate pe obiective

Atunci când creezi o campanie, trebuie să îți creezi o strategie de marketing, având la bază obiectivul principal (generare de vânzări, generare de noi clienți etc), să analizezi produsele/serviciile ce urmează să le promovezi și mai apoi să stabilești interese pe care le consideri relevante pentru aceste produse/servicii. Pentru a stabili o audiență cât mai exactă, poți utiliza Analytics.

Următorul pas este să stabilești categoriile de vârste pe care le consideri relevante pentru astfel de reclame. Obiectivul final al oricărui site este acela de a obține clienți noi. Atunci când îți analizezi datele, pentru a face departajarea, analizează cât ai plătit pentru acel Facebook Ad și ce câștiguri ți-a adus el (câți clienți au interacționat cu site-ul tău și ce valoare au oferit ei pentru produsele/serviciile tale). Acesta este criteriul real după care ar trebui să faci departajarea.

Stabileste cu exactitate bugetul campaniei de marketing Social Media

Inainte de a incepe campania de marketing pe social media, este important sa stabilesti un buget realist. Acest lucru te va ajuta sa iti gestionezi mai bine cheltuielile si sa te asiguri ca indicele ROI este si el in acord cu investitia. Iata ce trebuie sa faci concret pentru a stabili bugetul unei campanii de marketing in Social Media:

 
  • identifica obiectivele si publicul tinta

Fiecare platforma de social media are propriul sau public si obiective, iar acest lucru trebuie sa fie luat in considerare atunci cand se decide care platforma sa fie folosita si cat de mult sa fie investit in aceasta.

  • analizeaza activitatea concurentei

Analizeaza nivelul de competitivitate pentru cuvintele cheie sau publicitatea platita pe platformele de Social Media. Daca piata este supraaglomerata, poate fi necesar sa investesti mai mult pentru a face campania vizibila si eficienta.

  • ajusteaza bugetul in functie de performante

Este esential sa evaluezi rezultatele campaniei si sa ajustezi bugetul si strategia in consecinta. Intelegerea modului in care performeaza campania te ajuta sa optimizezi bugetul si sa investesti in cele mai eficiente canale de Social Media pentru afacerea ta.

Selecteaza mediile potrivite si prioritizeaza vizibilitatea prin strategii centrate direct pe acele canale

Nu este necesar sa fii prezent pe toate platformele de social media. Prioritizeaza canalele care sunt relevante pentru afacerea ta si pe care publicul tau le foloseste cel mai des. Astfel, vei putea evita cheltuielile inutile pe canale care nu iti aduc rezultate.

In concluzie, prioritizarea mediilor relevante pentru afacerea ta si pentru publicul tau tinta poate fi un factor cheie in dezvoltarea afacerii in Social Media. In acest fel, vei investi in mod inteligent resursele si te vei putea concentra in mod eficient pe cresterea afacerii in mod profitabil.

Testeaza fiecare campanie de social media: Facebook, Instagram, LinkedIn

Testeaza-ti reclamele utilizand date diferite furnizate atat de retele in sine, precum si de tool-uri speciale. Doar asa poti obtine o perspectiva clara a posibilelor interese, categorii de varsta, reactii ale clientilor la reclamele tale. Daca nu alegi datele cele mai relevante pentru brandul tau, risti sa pierzi o mare parte din buget fara a avea rezultate.

Iesi in evidenta prin crearea de reclame interactive, dar in acelasi timp complexe, cu un scop bine definit. Mai mult, asigura-te ca iti setezi campaniile sa ajunga chiar la persoanele care sunt interesate de produsele si serviciile tale. Astfel, costurile vor scadea, vor fi atribuite doar persoanelor interesate de serviciul sau produsul tau.

Un sfat personal: Alege segmentari complexe, bine definite, si vei vedea ca nu vei mai face risipa de investitii.

Ai nevoie de promovare marketing in Social Media? Alege AdSem!

Poti aplica sfaturile mentionate mai sus sau poti apela direct la noi pentru servicii de promovare marketing in Social Media. Iti vom seta toate conturile necesare, vom veni cu strategii personalizate pentru tipul si nevoile afacerii tale, astfel incat sa obtii cele mai bune rezultate. Hai sa fii Social cu noi! Alege AdSem.ro!

Articole asemanatoare

Lasă un răspuns

Lasă un răspuns

Categories