studiu de caz roas google ads

De la 0 rezultate la ROAS 25% din prima luna!


Esti la inceput de drum sau ai deja un business, insa rezultatele intarzie sa apara? Iata concret cum te putem ajuta noi, AdSem.ro!

Citeste studiul de caz de mai jos si afla cum am reusit sa crestem si sa obtinem un ROAS (return on ad spend) de 25% inca din prima luna prin reclame Google Ads. Studiul de caz urmareste prezentarea evolutiei unui cont nou de Google Ads, realizat la inceputul colaborarii.

Astfel, acest studiu de caz se bazeaza pe contul de Google Ads al unei afaceri de tip „e-commerce” cu aparatura de birou, care are ca obiectiv principal generarea de vanzari. Contul a fost creat la inceputul lunii Februarie 2023.

Statusul initial: informatii oferite, obiective si buget

Pentru a dezvolta o strategie eficienta, am inceput mai intai sa corelam datele transmise de client si sa pornim de la situatia sa initiala si, implicit, de la principalul motiv pentru care a apelat la serviciile noastre: cresterea vanzarilor.

Astfel, am pornit de la urmatoarele informatii: 

  • nu avea cont de Google Ads realizat anterior 
  • nu mai apelase la promovarea platita
  • contul de Google Analytics nu avea setarea de „ecommerce tracking” activata pentru a putea analiza principalele surse de achizitii 
  • produsele in focus erau imprimantele
  • bugetul maxim lunar alocat campaniilor PPC era de 5.000 Lei

Prin urmare, am structurat strategia de promovare in jurul obiectivului principal: generarea de vanzari prin campanii Google Ads. Pe langa acest obiectiv, ne-am propus sa obtinem un ROAS (return on ad spend) rentabil si un cost per conversie (CPA) cat mai mic.

Research si strategia personalizata realizata 

Pe baza informatiilor oferite, am inceput cu un research si am analizat o serie de factori importanti in realizarea strategiei persoanalizate, precum: 

  • Concurenta 
  • Identificarea principalelor cuvinte cheie cu ajutorul „Planificatorului de cuvinte cheie” din Google Ads
  • Estimarea indicatorilor cheie relevanti (CPC med., CPA, CTR, Cost si Conversii si Rata de conversie)
  • Volumul mediu de cautari lunare pentru cuvintele de interes si cum a evoluat in ultimul an
  • Identificarea celor mai cautate cuvinte cheie cu ajutorul „Google Trends”

Ulterior, am stabilit o lista cu activele necesare care trebuiau create (cont Google Ads, Google Analytics, Google Merchant Center si Google Tag Manager) si am inceput sa conturam strategia personalizata pentru acest business. 

In realizarea strategiei, am avut in vedere faptul ca nu a mai fost facuta promovare prin Google Ads, iar contul va fi nou si bineinteles, fara istoric. Prin urmare, am stabilit tipurile de campanii, structura, bugetul si informatiile pe care sa le includem.  

Set-up campanii Google Ads si rezultatele generate in prima luna

Colaborarea a debutat in luna Februarie a acestui an, prin realizarea si implementarea strategiei conturate. 

→ Am inceput prin realizarea si setarea conturilor necesare in vederea inceperii promovarii Google Ads.

→ Am realizat o campanie tip „search” in reteaua de cautare Google. In cadrul acesteia, am realizat un grup de anunturi bazat pe cuvintele cheie de brand, am adaugat o lista cu cuvinte cheie negative si am realizat anunturi si extensii relevante. 

→ Am realizat o campanie „smart” pentru a maximiza traficul, contul fiind nou. Am realizat anunturi cu titluri, descrieri si imagini relevante. 

→ Am implementat, de asemenea, o campanie de tip „Performance Max” pe care am structurat-o in grupuri de elemente axate pe categoriile de produse disponibile pentru promovare, cu audiente relevante in care am inclus atat segmente de remarketing, cat si interese si segmente personalizate (persoane care cauta in mod frecvent termenii de cautare relevanti afacerii si persoane care acceseaza URL-uri similare ale concurentei). Am optat pentru un buget mic la inceput pentru a observa cum va rula acest tip de campanie.

In prima luna de colaborare, cele trei campanii implementate au inceput sa genereze rezultate, dupa cum urmeaza: 67 de achizitii, cost 2.110 Lei, cost per conversie de 28 Lei, valoarea conversiilor de 52.376 Lei si un ROS de 24,81%.

rezultate prima luna

Nu ne-am oprit aici si am inceput sa facem si mai multe implementari noi si optimizari in contul de Google Ads pentru a scala si mai mult vanzarile, dupa cum urmeaza:

→ Am oprit campaniile si reclamele Google Ads care nu au performat

→ Am implementat o noua campanie de Performance Max, cu strategia de licitare axata pe obtinerea de clienti noi si cu un grup de elemente focusat pe produsele cheie, imprimantele. La fel ca in cazul primei campanii de P. Max din cont, am pornit-o cu un buget mai mic, pe care l-am scalat treptat dupa ce a inceput sa aduce rezultate optime.

→ Am realizat o campanie tip „search” in reteaua de cautare Google. Am organizat cuvintele cheie in functie de relevanta: pe cele relevante i-am adaugat si structurat in  grupuri de anunturi cu diferite tipuri de potrivire (ampla, expresie sau exacta). 

Reclame Google Ads: cum au evoluat si ce rezultate au generat

Pentru a analiza modul in care Google Ads aduce rezultate pentru acest client, am analizat campaniile realizate, am luat in calcul principalii KPIs si cum au evoluat de la o luna la alta. 

Astfel, am putut observa o scadere cauzata de sezonalitate (clientul ne informase din experienta sa ca lunile de vara sunt ceva mai slabe), dar si rezultatele peste asteptari care s-au inregistrat. Evolutie Februarie – Octombrie 2023:

rezultate google ads

Iata cum s-au modificat veniturile si rata rentabilitatii cheltuielilor publicitare (ROAS) din momentul in care am inceput colaborarea, cum au evoluat din luna Februarie si pana in Octombrie cu ajutorul campaniilor de Google Ads.

roas din google ads

Rezultate Octombrie 2023:

  • Cost: 4.818 Lei
  • Conversii: 153
  • Rata de conversie: 2,83%
  • Valoarea conversiilor: 133.653 Lei
  • Cost per conversie: 31 Lei
  • ROAS: 27,74%

Toate aceste rezultate sunt inregistrate doar din campaniile Google Ads realizate si optimizate de specialistii AdSem! 🗸

Colaborarea cu noi iti aduce rezultate, garantat!

  • Strategie personalizata pentru business-ul tau
  • Rezultate inca din prima luna
  • Optimizari saptamanale (eficientizam bugetul tau!)
  • Analizam constant concurenta si utilizam tool-uri performante
  • Raportam frecvent rezultatele

Solicita oferta si hai sa discutam in detaliu despre serviciile Google Ads pe care ti le putem oferi. Intr-adevar iti vor aduce rezultate, te vei convinge singur! 🗸

Articole asemanatoare

Lasă un răspuns

Lasă un răspuns

Categories