google my business

Google My Business: Atrage clienti in locatia afacerii tale


In era digitala in care traim, Google a devenit omniprezent in vietile noastre. Este alaturi de noi la fiecare pas, indiferent daca suntem in cautarea unui restaurant, vrem sa aflam raspunsuri pentru intrebari complicate sau pur si simplu ne intereseaza ultimele tendinte intr-un domeniu. Si, fara sa ne dam seama, cu fiecare cautare efectuata, devenim potentiali clienti pentru companii din diferite domenii. Dar ce se intampla in momentul in care te afli in postura de proprietar de business? Cum te poti asigura ca afacerea ta este suficient de vizibila pentru utilizatorul care cauta ceea ce afacerea ta si alti competitori ofera? Aici intra in scena Google My Business, instrumentul prin care Google va intelege mai bine specificul afacerii tale.

Google My Business este o platforma esentiala pentru orice afacere locala care doreste sa se faca remarcata in mediul digital. Prin intermediul unui cont Google My Business, poti sa optimizezi profilul companiei si sa directionezi utilizatori interesati de produsele sau serviciile tale catre propriul tau website, generand potentiale vizite, conversii si chiar vanzari.

In acest articol de blog, ne vom concentra pe beneficiile utilizarii GMB si pe modul in care poti crea si gestiona profilul afacerii tale pe Google pentru a atrage si creste numarul de clienti. Vom explora totodata cum Google My Business poate deveni un instrument puternic in optimizarea pentru motoarele de cautare (local SEO).

Deci, daca esti curios sa afli cum iti poti promova organic afacerea si serviciile sau produsele, te invitam sa ramai alaturi de noi pana la final si iti promitem ca vei intelege cat de important este procesul de optimizare Google My Business pentru a obtine vizibilitatea dorita in rezultatele cautarii Google.

Ce este Google My Business?

ce este google my business

Google My Business este o platforma gratuita oferita de Google, care permite afacerilor sa isi creeze si sa isi gestioneze prezenta online in motorul de cautare Google, precum si pe Google Maps. Prin intermediul acestui instrument, proprietarii de afaceri pot adauga informatii relevante pentru a le a oferi utilizatorilor o imagine completa si actualizata despre modul in care afacerea functioneaza si despre ceea ce ofera.

Daca afacerea ta este listata in Google My Business, ai sansa sa-ti maximizezi vizibilitatea in rezultatele cautarilor online la nivel local, atunci cand potentialii clienti sunt interesati de oferte si produse sau servicii similare in zona ta. Aceasta oportunitate iti permite sa te adresezi unui public relevant si sa atragi un numar crescut de clienti.

Ce informatii si functii gestionezi cu ajutorul GMB?

Google My Business permite listarea afacerii tale in motorul de cautare si actualizarea informatiilor relevante despre business. Printre informatiile pe care Google le cere se numara numele afacerii, adresa, numarul de telefon, website-ul si orele de lucru. Aceste informatii apar intr-un mod vizibil in rezultatele cautarilor Google si in Google Maps, ajutand utilizatorii sa gaseasca rapid si usor informatiile de care au nevoie.

O alta functie importanta a Google My Business este posibilitatea de a raspunde la recenziile si evaluarile primite de la clientii care interactioneaza cu afacerea. Prin intermediul platformei, poti raspunde intrebarilor si recenziilor si poti oferi clarificari sau sa multumesti pentru feedback-ul primit. Acest nivel de interactiune si comunicare cu clientii tai este extrem de valoros pentru construirea unei reputatii solide si a unei relatii de incredere.

Pana de curand, informatiile listate erau limitate la text simplu, acum Google a extins aceste tipuri de informatii, iar Google My Business permite afacerii tale sa ofere o imagine mai clara despre serviciile, produsele sau cultura organizationala. Asadar, ulterior listarii in Google My Business poti adauga poze si poti sa incarci videoclipuri relevante prin postarile Google. 

Cum setezi contul Google My Business?

setare cont google my business

Imediat ce contul tau Google My Business este creat, vei avea acces la un panou de control de unde poti edita si actualiza informatiile afacerii tale. Dar inainte, haide sa iti aratam cum poti seta un cont de Google My Business:

  1. Acceseaza pagina de pornire Google My Business: https://www.google.com/intl/ro_ro/business/.
  2. Daca nu ai un cont Google, va trebui sa creezi unul. Daca ai deja un cont, acceseaza optiunea ā€žConectareā€ din coltul din dreapta sus al paginii
  3. Dupa conectare, vei fi redirectionat catre pagina de configurare GMB
  4. Completeaza informatiile de baza despre afacerea ta, inclusiv numele si adresa si asigura-te ca furnizezi informatii complete si actualizate
  5. Selecteaza categoria potrivita pentru afacerea ta in functie de tipul de business pentru a-i ajuta pe utilizatori sa te gaseasca usor atunci cand cauta in mod specific un produs sau serviciu
  6. Completeaza adresa exacta a locatiei tale pentru a fi afisata corect pentru utilizatori 
  7. Furnizeaza numarul de telefon si adresa de e-mail asociate afacerii
  8. In continuare, vei fi invitat sa alegi modul in care doresti sa interactionezi cu clientii
  9. Dupa ce ai furnizat toate informatiile necesare, inainteaza procesul de verificare apasand butonul ā€žVerifica-te acumā€ 
  10. In functie de optiunea selectata anterior, vei fi invitat sa alegi metoda de verificare a afacerii tale
  11. Urmeaza instructiunile primite pentru verificarea afacerii in functie de optiunea aleasa
  12. Dupa finalizarea verificarii, ultimul pas consta in accesarea si actualizarea profilul afacerii tale prin intermediul contului Google My Business

Cum te ajuta listarea in GMB?

Deoarece Google inregistreaza zilnic miliarde de cautari si detine o cota de 92% din piata globala a motoarelor de cautare, nu este de mirare ca majoritatea afacerilor locale si-au creat un profil Google My Business. GMB devine un factor esential care te ajuta sa fii vizibil si competitiv in mediul online. Hai sa exploram impreuna 3 motive cheie pentru care ar trebui sa iti creezi un profil Google My Business!

#1. Vizibilitate sporita in cautarile organice fara costuri asociate 

Cu Google My Business, ai posibilitatea de a beneficia de o vizibilitate sporita in rezultatele de cautare organice. Tot ce trebuie sa faci este sa configurezi profilul cu atentie, asigurandu-te ca adresa locatiei tale este exacta, ca alegi cuvinte cheie potrivite si categoria de afaceri relevanta pentru businessul tau. Atat de simplu, dar cu un impact extraordinar.

Inregistrarea iti ofera numeroase avantaje fata de reclamele platite pe platforme precum Facebook si Google Ads. Numele companiei tale primeste prioritate in rezultatele cautarii fara costuri suplimentare, iar acest lucru poate duce la o crestere semnificativa a interesului in randul potentialilor clienti. Utilizatorii vor gasi mai usor afacerea ta, vor descoperi serviciile si produsele pe care le oferi si vor fi mai predispusi sa devina clienti fideli.

#2 Interactiune directa cu clientii

Google My Business iti pune la dispozitie oportunitatea de a comunica direct cu persoanele interesate de afacerea ta. Prin intermediul acestei comunicari rapide si eficiente, ai posibilitatea de a construi o relatie de incredere cu clientii, ceea ce contribuie la fidelizarea lor si la dezvoltarea pe termen lung a afacerii tale.

Prin raspunsul la recenzii, indiferent daca sunt pozitive sau negative, demonstrezi angajamentul tau in imbunatatirea produselor sau serviciilor oferite. De asemenea, ai ocazia de a interactiona cu clientii prin raspunsul la intrebarile primite prin platforma de recenzii. Furnizand raspunsuri rapide si utile, iti consolidezi reputatia afacerii si arati ca esti atent la nevoile si preocuparile utilizatorilor interesati de business-ul tau.

#3 Mai mult trafic si o pozitie mai buna in clasamentul cautarilor organice

Daca un utilizator cauta un anumit tip de afacere (de exemplu, restaurant sau service auto) intr-o anumita locatie, Google va afisa in primul rand reclamele platite, iar ulterior listarile relevante din GMB. Tocmai de aceea, este important sa furnizezi informatii corecte, complete si optimizate in rezultatele de cautare. In acest fel, iti cresti sansele ca Google sa te califice drept solutie la problema utilizatorului si te va afisa in cautarile locale si pe Google Maps.

Folosirea cuvintelor cheie relevante in descrierea afacerii si etichetarea corecta a categoriilor de servicii te ajuta sa te potrivesti mai bine cu cautarile utilizatorilor si sa apari mai sus in rezultatele de cautare. De asemenea, asigura-te ca informatiile de contact si de locatie sunt corecte, deoarece o informatie eronata poate conduce la dezamagirea clientilor si poate afecta reputatia afacerii tale.

Specialistii AdSem sunt alaturi de tine!

Fiecare cautare pe Google poate fi o oportunitate de a face o prima impresie puternica. Cu serviciul Google My Business, ai sansa de a controla cum este afisata afacerea ta in rezultatele cautarii. Nu rata oportunitatea de a atrage clienti in locatia afacerii tale. Echipa noastra de specialisti in marketing online te poate sprijini in crearea si gestionarea profilului Google My Business pentru a ne asigura ca te pozitionezi intotdeauna acolo unde sunt si clientii tai! 

Articole asemanatoare

Lasă un răspuns

Lasă un răspuns

Categories