optimizare blog idei articole

Optimizare Blog: 8 pasi prin care generezi pozitii mai bune in Google pentru blogul afacerii tale

Blogul tau nu aduna suficiente vizite lunar? Pot fi doua motive: fie scrii articole care nu ofera plusul de valoare pe care il cauta publicul tau, fie ai ignorat pana acum importanta procesului de optimizare blog.

Anul 2022 nu mai este doar despre continut sau exclusiv despre SEO. Oamenii cauta content de calitate, in timp ce algoritmul motoarelor de cautare urmareste cu atentie daca ai respectat rigorile SEO. Asa ca, atunci cand scrii articole trebuie sa tii cont de ce merita sa fie citit, dar si de cum indexeaza motoarele de cautare ceea ce transmiti cititorilor prin articolele tale.

Scopul nostru este sa te ajutam sa generezi rezultate in mediul online printr-o strategie de marketing prin continut eficienta. Spunem eficienta, fiindca noi deja folosim aceasta strategie in redactarea articolelor SEO si de blog pentru clientii nostri. Iar rezultatele vorbesc de la sine:

Articol de blog care ocupa prima pozitie organica in prima luna de la publicare

bloguri idei valoroase

Conform celor mai recente date, Google indexează zilnic peste 7.5 miliarde de postari de blog. Este de la sine inteles ca pentru a supravietui intr-o mare de articole, strategiile de continut digital trebuie sa fie in primul rand diversificate si mai apoi adaptate la cerintele motoarelor de cautare.

Zis si facut! La doar o luna de la publicare, articolul de blog scris pentru afacerea clientului nostru din domeniul auto se claseaza pe prima pozitie organica in motorul de cautare Google.

Esti curios sa afli cum poti genera si tu astfel de rezultate online doar prin promovare organica? Ramai in continuare alaturi de noi si vei afla ce poti face pentru a creste organic, dar si profitabil continutul din blogul afacerii tale.

Ce trebuie sa faci pentru a te clasa pe pozitii bune in Google:

  1. Scrie despre lucruri relevante pentru nisa blogului tau
  2. Alege cuvintele cheie potrivite si invata cum sa le folosești in articolele tale
  3. Scrie si publica articole cu continut amplu
  4. Optimizeaza imaginile
  5. Creste timpul pe care il petrec cititorii pe articol
  6. Creste CTR-ul articolelor
  7. Amplifica continutul de pe blog in Social Media
  8. Optimizeaza periodic continutul

De ce este atat de important procesul de optimizare blog?

motoare de cautare articole

Blogul afacerii tale nu numai ca te ajuta se te pozitionezi ca lider pe nisa in care activezi, dar iti ofera si oportunitatea de a stabili un prim dialog cu publicul tau tinta. Totusi, scrierea si fructificarea rezultatelor de pe urma unui articol de blog sunt doua lucruri total diferite.

O data scris si apoi publicat, articolul de blog ajunge sa fie indexat de motorul de cautare. Acolo unde el intra pe radarul competitiei. Miza ta va fi sa gasesti o modalitate prin care sa convingi algoritmul, dar si pe cititori ca articolul de pe blogul afacerii tale este mai relevant decat ceea ce ofera competitorii.

Un prim lucru pe trebuie sa il faci atunci cand scrii pe blog este sa te axezi pe structura: numar de cuvinte, organizarea in paragrafe, subtitluri si imagini. In acest fel, asiguri minimul necesar din procesul de optimizare blog, intrucat imbraci continutul intr-o forma usor de parcurs atat pentru oameni, cat si pentru algoritm.

Acesta este si principalul motiv pentru care procesul de optimizare blog este atat de important in generarea rezultatelor. Articolele care urmaresc o anumita structura, ofera informatii utile cititorilor tai si sunt dublate de o strategie de cuvinte cheie cu trimitere prin backlink care aduc trafic organic, dar si profitabil, spre paginile cu care ti-ai propus sa convertesti.

1. Scrie despre lucruri relevante pentru nisa blogului tau

idei articole blog

Cel mai la indemana lucru pe care poti sa il faci este sa pornesti o cautare de subiecte pe baza unei sintagme relevante pentru domeniul afacerii tale. Sugestiile Google din partea de jos a paginii iti vor oferi indicii utile despre posibile abordari pe care sa te concentrezi in momentul in care scrii un articol de blog.

Daca sectiunea de sugestii nu ti-a oferit suficiente idei, o alta modalitate prin care poti aduce oamenii pe blogul tau este sa oferi continut care sa raspunda la intrebarile utilizatorilor. Urmareste sectiunea „People also ask” si selecteaza ce ai putea folosi ca baza pentru viitorul tau material.

Mai poti verifica si ce fac competitorii in materie de continut. O analiza amanuntita a competitiei iti poate oferi un bonus in gasirea subiectelor pe care sa le abordezi dintr-o alta perspectiva. De altfel, analizandu-ti competitia vei afla ce s-a scris deja si ce poti scrie nou pentru a acoperi curiozitatile utilizatorilor.

2. Alege cuvintele cheie si invata cum sa le folosești in articolele tale

Ori de cate ori cauti o informatie pe internet, folosesti anumiti termeni de cautare. Tocmai de aceea, alegerea si folosirea corecta a cuvintelor cheie relevante in articolele tale este atat de importanta pentru a genera pozitii organice mai bune pe Google.

Termenii de cautare pot fi pe de-o parte generali (short-tail keywords) formati din cuvinte scurte sau specifici (long-tail keywords), daca iti doresti sa faci o cautare mai amanuntita printr-un calup de mai multe cuvinte.

diferente cuvinte cheie

Dincolo de alegerea cuvintelor cheie, trebuie sa fii atent si cum vei integra in text termenii relevanti pentru strategia ta. Iata cateva sugestii de plasare a cuvintelor cheie in articolul tau:

  • adauga cuvinte cheie in titlul articolului
  • foloseste asocieri de termeni in subtitluri
  • include in primele 100-150 de cuvinte termenii relevanti pentru strategia ta

Mizand pe aceasta strategie de plasare a termenilor de cautare relevanti, algoritmul motorului de cautare va intelege mai rapid despre ce este vorba in articolul tau. Va propulsa continutul in topul cautarilor utilizatorilor online.

3. Scrie si publica articole de blog cu continut amplu

La prima vedere pare contraintuitiv ca un continut mai amplu poate mentine utilizatorii mai mult timp pe blogul afacerii tale. Insa, rezultatele obtinute pentru clientii nostri din articole de minimum 1.000 cuvinte contesta acest mit. Scopul unui continut amplu este sa aduca informatii valoroase care sa raspunda curiozitatilor utilizatorilor care iti citesc articolul.

In plus, un continut mai amplu are o probabilitate mai mare de contribui la imbunatatirea clasamentului organic. Acesta permite integrarea unei game mai largi de cuvinte-cheie relevante care vor asigura cresterea organica a website-ului afacerii tale.

4. Optimizeaza imaginile

Nu doar textul din cadrul articolelor de blog este important atunci cand redactezi continut SEO, ci si atributul ALT al imaginilor. Atributul ALT este o unealta SEO prin care poti integra cuvintele-cheie si in descrierea imaginilor pe care le folosesti pentru a creste scorul de optimizare blog pentru continutul tau.

Motoarele de cautare nu pot interpreta imaginile, insa acestea joaca un rol crucial in modul in care oamenii interpreteaza o anumita pagina web. Tocmai de aceea, atributul ALT propune o modalitate eficienta pentru ca imaginile pe care le folosesti in cadrul articolelor sa poata fi citite si de motoarele de cautare, dar sa genereze si scoruri bune de optimizare blog.

Foarte important este si ca dimensiunea fisierelor media sa fie optimizata.

5. Creste timpul pe care il petrec cititorii pe articol

Cei mai multi utilizatori care intra pe blogul afacerii tale ajung sa frunzareasca o parte din continutul pe care il generezi, iar apoi, din diverse motive, parasesc pagina.

Un prim lucru pe care l-ai putea face este sa atragi atentia utilizatorilor inca din primele randuri. Porneste discutia de la o problema, o intrebare sau o curiozitate de-a utilizatorilor tai la care prin continutul postarilor tale de blog incerci sa gasesti o rezolvare.

Alte modalitati prin care mai poti creste timpul petrecut de utilizatori pe blogul afacerii tale este sa folosesti un mix de formate de continut atractive (imagini, infografice, videoclipuri). Sa te asiguri ca imparti textul pe categorii relevante de subtitluri. In acest fel, nu doar ca sporesti lizibilitatea articolelor tale de blog, dar starnesti si interesul utilizatorilor de a citi materialele pana la final.

6. Creste CTR-ul articolelor

CTR-ul sau rata de click se afla in stransa legatura cu titlul pe care il alegi pentru articolul tau si cu meta-descrierea. Daca blogul afacerii tale apare adesea in rezultatele de cautare organice, dar rata de click este scazuta, acesta este un indiciu sa recurgi la un proces de optimizare blog prin care sa:

  • alegi titluri interesante in care sa incluzi adjective, cifre, date concrete
  • conturezi meta-descrieri atractive
  • formatezi continutul pe baza unei structuri definite cu subtitluri clare

7. Amplifica continutul de pe blog in Social Media

Amplificarea continutului pe retelele sociale contribuie la consolidarea prezentei tale online in randul publicului tinta, dar te ajuta sa generezi rezultate mai puternice:

  • o acoperire mai mare si mai multe afisari organice
  • mai multe distribuiri ale continutului
  • o rata de implicare mai mare
  • mai mult trafic

Cu un share pe Facebook sau chiar pe LinkedIn, daca subiectul articolului tau se preteaza platformei, vei creste acoperirea generala a articolelor de blog si creezi noi oportunitati de a intra in legatura cu audienta ta.

8. Optimizeaza periodic ce scrii

Din cadrul procesului de optimizare blog nu poate lipsi, probabil, cel mai important pas: actualizarea si imbunatatirea periodica a continutului cu informatii actualizate, mai multe imagini si chiar o reconfigurare a structurii.

Procesul de (re)optimizare blog presupune analizarea performantelor slabe ale articolelor existente. Apoi consolidarea eficienta a continutului pentru a imbunatati rezultatele blogului in motorul de cautare.

Prin optimizarea articolelor de blog neperformante, vei creste numarul de vizite pe website-ul afacerii tale. In special daca incluzi backlink-uri interne de la paginile din website cu autoritate si cu un scor mare de optimizare catre paginile recent consolidate.

Care este urmatorul pas? Un pachet complet de servicii de content + SEO!

Iata-ne si la final! Acestea au fost cele mai bune 8 practici SEO pentru a creste in clasamentul organic de cautare. Ce ti-am prezentat pana cum sunt doar cateva dintre multele lucruri pe care le facem aici, la AdSem.ro, pentru a ajuta afaceri ca a ta sa creasca organic.

Suntem nerabdatori sa lucram cu tine si sa vedem impreuna cum traficul de pe website-ul tau creste vertiginos! Haide sa facem cunostinta! Completeaza formularul nostru de contact si te contactam in cel mai scurt timp pentru a stabili toate detaliile.