retele sociale

Retele sociale, spatiu online de vanzari pentru companii – Sfaturi pentru brandurile mici


Astazi oricine are cont pe Facebook sau Instagram. Ca sa nu mai vorbim de alte platforme populare cum ar fi Tik Tok. Utilizatorii tai sunt deja acolo, afacerea ta este in apropiere sa ii intampine? Este vital sa pui la punct o strategie de comunicare pentru brandul tau pe retele sociale adecvate.

Conform unui studiu realizat de cei de la SmartInsights, mai mult de jumatate din utilizatori folosesc medii sociale online in prezent, mai exact, 58,4%, iar numarul este in crestere. Exista in continuare branduri care nu investesc in medii sociale si care nu isi dau seama cat de folositoare poate fi Social Media pentru cresterea brandului sau pentru a fideliza clienti deja existenti. 

In ultimii ani, aplicatiile din online nu au fost folosite doar pentru socializare online, ci a devenit similar cu un spatiu de comert, prin care atat companiile de tip start up, cat si cele mai mari au incercat sa se apropie mai repede, mai usor si mai eficient de clientii lor. 

Pe langa produsele sau serviciile pe care le furnizeaza brandul tau, trebuie sa te gandesti foarte bine la cum comunici cu clientii tai, cum iti pastrezi o imagine impecabila in timp real pe retelele sociale, in ciuda anumitor probleme care apar pe parcurs si cum ajungi la clientii potentiali. 

In cazul in care doresti sa investesti in retelele sociale, AdSem.ro vine cu un mic ajutor si cateva sfaturi pentru ca tu sa poti pune in valoare toate functiile pe care fiecare retea sociala ti-o poate oferi, astfel incat brandul tau sa atinga toate obiectivele propuse. 

Retele sociale sau de socializare?

retele sociale sau de socializare

Foarte multe persoane folosesc termenul de ,,retele de socializare”, dar afla ca acest termen este unul eronat. Aceasta este traducerea incorecta din engleza – ,,social network” si este foarte important sa folosim termenul corect, deoarece mediul online nu este doar despre comunicarea cu prietenii, ci si despre a intelege si a empatiza prin comunicare, fara a mai mentiona ca trebuie intotdeauna sa comunicam informatii corecte prin intermediul acestor instrumente de comunicare la nivel global.

Modul de socializare online este putin diferit fata de socializarea in viata reala. Acesta se bazeaza pe continut interactiv pe internet, prin comunicare scrisa sau nonverbala, ceea ce face ca citirea emotiilor si reactiilor unei persoane sa fie mai dificile. Cu toate acestea, reactiile pozitive pot fi citite prin recenzii si statistici, iar in acest fel tu vei sti cu siguranta cum au fost primite campaniile tale din mediul online de catre publicul tau si utilizatori interesati.

Interactiunea online cu clientii prin Social Media

retele sociale pentru afaceri

Prezinta idei si informatii veridice, atunci cand vrei sa publici postari informative pe o platforma online. Mesajele tip spam vor fi respinse, in schimb alege informatii si stiri despre industria in care activezi, astfel incat sa fie utile pentru utilizatori.

Tine minte ca atunci cand postezi pe retelele sociale online in numele brandului tau, trebuie sa te detasezi de limbajul pe care il folosesti pe un profil personal. Cu toate acestea, trebuie sa te pui in acelasi timp in postura unui utilizator si sa te intrebi ce ar vrea acesta sa vada de la brandul tau in mediul online, dupa ce faci o analiza a publicului, bineinteles.

Tonul limbajului folosit pe diferite platforme sociale din lume, trebuie sa coincida cu cerintele audientei tale. Vorbesti cu persoane necunoscute inca, trebuie sa gasesti o voce care sa rezoneze simultan cu diferite tipuri de utilizatori. Priveste-o ca pe o discutie online intre brandul tau si audienta ta. Daca din publicul tau tinta fac parte adolescentii si tinerii, atunci limbajul tau poate fi unul prietenos, glumele fiind chiar recomandate.

Atunci cand te adresezi unui public de utilizatori in varsta sau unor oameni care au un anumit statut social, te adresezi formal si serios. Modul in care transmiti mesaje pe reteaua sociala este, intr-adevar, cheia spre atingerea unui public mai larg.

Aminteste-ti ca in social media sunt peste un miliard de utilizatori. Asadar, tonul limbajului poate sa difere si in functie de canalele de comunicare ale momentului. Trebuie sa tii constant pasul cu piata pentru a putea controla mesajele postate si modul in care ele sunt primite de utilizatori. Pentru a le permite utilizatorilor sa intre cu adevarat in comunitatea brandului tau, strategiile trebuie adaptate in cazul in care observi ca interactiunea clientilor difera de la o platforma la alta. 

Facebook, Instagram, Twitter, YouTube, TikTok – ce au in comun?

promovare pe retele sociale

Persoanele pe care le intalnesti pe aceste platforme sunt diferite. Canalele de comunicare vin la randul lor cu termeni si conditii diferite. Si, totusi, ce au in comun ele? Fiecare iti ofera posibilitatea de a te conecta cu utilizatorii tai. Fiecare mediu se bazeaza pe un anumit tip de socializare online cu caracteristici specifice, iar daca folosesti mai multe platforme, publicul tau poate sa fie diferit si sa ceara informatii diferite.

Facebook, cel mai popular dintre canalele de comunicare, poate cuprinde mai multe segmente din publicul tau in acelasi loc. Posteaza informatii utile legate de activitatea brandului, cum ar fi evenimentele, noutatile, programul. Oamenii cauta informatii despre brand pe Facebook, asa ca postarile respective trebuie sa ofere detalii despre activitate.

Instagram se bazeaza mai mult pe fotografii si pe estetica generala a unei pagini. Cu cat arata mai bine, cu atat ai mai multe sanse de vizibilitate. Foloseste-te de produsele pe care le vinzi pentru a crea o imagine de ansamblu atractiva. Oamenii cauta sa afle mai multe despre produs prin imagini si texte scurte.

Twitter, desi nu foarte popular in Romania, este o platforma care se bazeaza cel mai mult pe texte, deoarece exista o limita de cuvinte, iar daca audienta ta nu agreeaza textele lungi, atunci poti utiliza aceasta platforma pentru promovarea afacerii tale.

Dar daca te simti creativ, poti incerca sa generezi continut video pe YouTube si TikTok. Gigantul Google a fost detronat de reteaua cu peste 1 miliard de utilizatori si cu un succes rasunator in ultimii ani. Este relativ usor sa devii viral pe TikTok, multe branduri se folosesc de aceasta platforma sa creeze mesaje de comunicare online si poate fi o solutie ideala pentru tine, in functie de publicul tau, iar daca algoritmul „tine cu tine”, atunci succesul este garantat. 

Promovarea prin retele sociale ale momentului 

Exista doua metode de promovare pe retelele sociale, si anume postarile si reclamele, sau mai bine zis continutul organic si cel platit. Continutul organic iti poate aduce foarte multe beneficii, daca respecti anumite reguli. Cu cat continutul tau este mai usor de digerat, cu atat vei conduce mai multi utilizatori spre site si alte active ale brandului tau.

Reclamele sunt si ele o idee excelenta de promovare, mai ales daca ai continut de calitate care inca nu ajuns la cine trebuie. Poti face reclamele sa fie chiar mai interesante decat continutul pe care il promovezi. Cu cat comunicarea din mediul electronic este mai ingenioasa, cu atat va furniza o securitate a pozitiei brandului tau in topul preferintelor.

Tendinte in Social Media la nivel global

Astazi, este foarte usor sa obtii mai multa vizibilitate pe retelele sociale daca urmaresti metoda influencerilor si folosesti diferite trenduri, provenite din medii multiple. Acest lucru se practica de ceva timp, iar companiile mari au observat ca este o metoda eficienta pentru obiectivul shopping.

Cele mai multe trenduri vin din TikTok si poti sa tii cont de acest lucru cand vrei sa faci continut video pentru brandul tau. Unul dintre cele mai interesante exemple de trenduri a fost cel in care creatorii foloseau un filtru pentru a se integra intr-o pictura renascentista. Anumite branduri s-au folosit de trend pentru a-si promova produsele, iar altii s-au folosit de alte trenduri pentru a parea cat mai prietenosi cu generatia Z.

Exista trenduri si pentru continutul scris, iar acestea vin adesea de pe Twitter. Multe persoane se folosesc de unul din tweet-urile amuzante ale unui creator care a ajuns viral prin continutul sau si il adapteaza pentru a-si promova produsele. Dar tine minte, poti face promovare si fara sa integrezi direct produsele in postarile tale, important este sa fii cat mai apropiat de consumator. 

In general continutul cat mai succint, personalizarea postarilor si crearea unei identitati cat mai autentice te vor ajuta sa cuceresti partea cea mai mare a mediului online in care activezi. Reclamele au umplut internetul in ultimii ani, iar consumatorii cauta continut cat mai putin fortat, asa ca fii foarte atent la abordarile pe care le folosesti. 

In cazul in care vrei niste exemple de conturi care au continut interesant pe retelele sociale, noi iti recomandam RyanAir, WTA, MTV, BuzzFeed sau chiar AdSem.ro.

Promovare eficienta pe retele sociale cu AdSem.ro!

Stim cat de important este timpul tau asa ca lasa-ne pe noi sa ne ocupam de imaginea ta pe retelele sociale! Cere chiar azi oferta de Promovare Social Media!

Articole asemanatoare

Lasă un răspuns

Lasă un răspuns

Categories