retele sociale sfaturi

Rețele sociale, spațiu online de vânzări pentru companii – Sfaturi pentru brandurile mici

Este vital să pui la punct o strategie de comunicare pentru brandul tău pe rețele sociale adecvate. Conform unui studiu realizat de cei de la SmartInsights, mai mult de jumătate din persoane folosesc medii sociale online în prezent, mai exact, 58,4%, iar numărul este în creștere. 

Există în continuare branduri care nu investesc în medii sociale și care nu își dau seama cât de folositoare poate fi rețeaua socială pentru creșterea brandului sau pentru a fideliza clienții deja existenți. 

În ultimii ani, aplicațiile din online nu au fost folosite doar pentru socializare online, ci a devenit similar cu un spațiu de comerț, prin care atât companiile de tip start up, cât și cele mai mari au încercat să se apropie mai repede, mai ușor și mai eficient de clienții lor. 

Pe lângă produsele sau serviciile interesante pe care le furnizează brandul tău, trebuie să te gândești foarte bine la cum comunici cu clienții tăi, cum îți păstrezi o imagine impecabilă pe rețelele sociale, în ciuda anumitor probleme care apar pe parcurs și cum ajungi la clienții potențiali. 

În cazul în care dorești să investești în rețelele sociale, AdSem vine cu un mic ajutor și câteva sfaturi pentru ca tu să poți pune în valoare toate funcțiile pe care modul de socializare online le poate oferi, astfel încât brandul tău să atingă toate obiectivele propuse. 

Rețele sociale sau de socializare?

retele sociale sau de socializare

Foarte multe persoane folosesc termenul de ,,rețele de socializare”, dar află că acest termen este unul eronat. Aceasta este traducerea incorectă din engleză – ,,social network” și este foarte important să folosim termenul corect, deoarece mediul online nu este doar despre comunicarea cu prietenii, ci și despre a înțelege și a empatiza prin comunicare, fără a mai menționa că trebuie întotdeauna să comunicăm informații corecte.

Modul de socializare online este puțin diferit față de socializarea în viața reală, acesta se bazează pe conținut interactiv, prin comunicare scrisă sau nonverbală, ceea ce face ca citirea emoțiilor și reacțiilor unei persoane să fie mai dificilă. Cu toate acestea, reacțiile pozitive pot fi citite prin recenzii și statistici, iar în acest fel tu vei ști cu siguranță cum au fost primite campaniile tale din mediul online de către publicul tău și nu numai. 

Interacțiunea cu clienții prin rețele sociale

retele sociale pentru afaceri

Este foarte important să prezinți idei și informații veridice, atunci când vrei să faci postări informative despre brandul tău sau despre industria în care activezi, iar informațiile pe care le prezinți trebuie să fie și actuale, astfel încât să fie utile pentru clienți.

Ține minte că atunci când postezi pe rețelele sociale online în numele brandului tău, trebuie să te detașezi de limbajul pe care îl folosești pe contul tău personal. Cu toate acestea, trebuie să te pui în același timp în poziția consumatorului și să te întrebi ce ar vrea aceștia să vadă de la brandul tău în mediul online, după ce faci o analiză a publicului, bineînțeles.

Tone of voice-ul, adică tonul limbajului pe care îl folosești pe diferite medii sociale, trebuie să fie în concordanță cu cerințele audienței tale. Este ca un fel de socializare online între brandul tău și audiența ta. Dacă publicul tău țintă îl reprezintă adolescenți și tineri, atunci limbajul tău poate fi unul prietenos, glumele fiind chiar recomandate.

În schimb, tonul trebuie să fie unul serios și formal atunci când te adresezi unui public în vârstă sau unor oameni care au un anumit statut social și caută seriozitate din partea unui brand. Modul în care comunici pe rețeaua socială este, într-adevăr, cheia. 

Tonul limbajului poate să difere și în funcție de anumite canale de comunicare online, deci strategiile trebuie adaptate în cazul în care observi că interacțiunea clienților diferă de la canal la canal. 

Ce trebuie reținut despre rețeaua socială pe care vrei să activezi

promovare pe retele sociale

Fii foarte atent și ce preferințe are publicul tău țintă și alege-ți cu grijă rețeaua socială prin care comunici anumite informații. Fiecare mediu se bazează pe un anumit tip de socializare online cu caracteristici specifice, iar dacă folosești mai multe platforme, publicul tău poate să fie diferit și să ceară informații diferite.

De exemplu, Facebook, cel mai popular dintre canale de comunicare, poate cuprinde mai multe segmente din publicul tău în același loc. Aici este recomandat să postezi informații utile legate de activitatea brandului, cum ar fi evenimentele, noutățile, programul. Oamenii caută informații despre brand pe Facebook, așa că postările trebuie să ofere detalii despre activitate adică așa zisele postări ,,corporate”.

În schimb, Instagram este rețeaua socială care se bazează mai mult pe fotografii și pe estetica generală a unui cont. Cu cât acesta arată mai bine, cu atât mai multe șanse de vizibilitate. Poți să te folosești de produsele pe care le vinzi pentru a crea o imagine în ansamblu foarte atractivă. Oamenii caută să afle mai multe despre produs prin imagini. 

Twitter, deși nu foarte popular în România, este o platformă care se bazează cel mai mult pe texte, deoarece există o limită de cuvinte, iar dacă audiența ta nu agreează textele lungi, atunci poți utiliza această platformă pentru promovarea afacerii tale.

Dar dacă te simți creativ, poți încerca să generezi conținut video pe Tiktok, rețeaua socială cu un succes răsunător în ultimii ani. Este relativ ușor să devii viral pe Tiktok, multe branduri se folosesc de această platformă de comunicare online și poate fi o soluție ideală pentru tine, în funcție de publicul tău, iar dacă algoritmul ,,ține cu tine”, atunci succesul este garantat. 

Modul de promovare prin rețele sociale

Există două metode de promovare pe rețeaua socială, și anume postările și reclamele, sau mai bine zis conținutul organic și cel plătit. Conținutul organic îți poate aduce foarte multe beneficii, dacă respecți anumite reguli. Cu cât conținutul tău este mai ușor de digerat, cu atât vei atrage mai multe persoane. 

Reclamele sunt și ele o idee excelentă de promovare, mai ales dacă consideri că ai generat conținut de calitate, dar nu a ajuns la cine trebuie. Poți face reclamele să fie chiar mai interesante decât conținutul pe care îl promovezi. Cu cât comunicarea din mediul online este mai ingenioasă, cu atât va ajuta brandul tău să își solidifice poziția în top. 

Tendințe în cazul rețelelor sociale 

În 2022, este foarte ușor să obții mai multă vizibilitate pe rețelele sociale dacă urmărești metoda influencerilor și anume să folosești diferite trenduri, provenite din diferite platforme. Acest lucru se practică de ceva timp, iar companiile mari au observat că este o metodă eficientă.

Cele mai multe trenduri vin din TikTok și poți să ții cont de acest lucru când vrei să faci conținut video pentru brandul tău. În 2021, unul din cele mai interesante exemple de trenduri a fost cel în care creatorii foloseau un filtru pentru a se integra pe ei înșiși într-o pictură renascentistă. Anumite branduri s-au folosit de acest trend pentru a-și promova produsele, iar alții s-au folosit de alte trenduri pentru a părea cât mai prietenoși cu generația Z.

Există trenduri și pentru conținutul scris, iar acestea vin adesea de pe Twitter. Multe persoane se folosesc de unul din tweet-urile amuzante ale unui creator care a ajuns viral prin conținutul său și îl adaptează pentru a-și promova produsele. Dar ține minte, poți face promovare și fără să integrezi direct produsele în postările tale, important este să fii cât mai apropiat de consumator. 

În general conținutul cât mai succint, personalizarea postărilor și crearea unei identități cât mai autentice te vor ajuta să cucerești partea cea mai mare a mediului online în care activezi. Dar ține minte, reclamele au umplut internetul în ultimii ani, iar consumatorii caută conținut cât mai puțin forțat, așa că fii foarte atent la abordările pe care le folosești. 

În cazul în care vrei niște exemple de conturi care au conținut interesant pe rețeaua socială pe care activează, noi îți recomandăm RyanAir, WTA, MTV, BuzzFeed sau chiar AdSem.

Promovare eficientă cu AdSem!

Știm cât de important este timpul tău așa că lasă-ne pe noi să ne ocupăm de imaginea ta pe rețelele sociale! Cere chiar azi oferta de Promovare Social Media!