Asteptarile raportate la colaborarea cu o agentie de marketing online pot fi destul de mari, cu atat mai mult cu cat poate fi pentru prima data cand apelezi la aceste serviciil. De aceea, transparenta, comunicarea eficienta si, mai ales, setarea unor obiective realiste sunt unele dintre cele mai importante lucruri de care trebuie sa tinem cont, atat noi cei dintr-o agentie de marketing online, cat si din partea ta, a clientului, ce isi doreste profit si rezultate concret transpuse in cifre.

comunicare eficienta in marketing online

Poate te intrebi de ce este atat de importanta comunicarea eficienta intre cele două parti. Ei bine, pentru ca in lipsa acesteia, totul se destrama! Daca nu exista comunicare, rezultatele sunt minimizate si nici un specialist marketing online nu se va mai ridica la nivelul asteptarilor.

Efectele unei comunicari defectuoase in campaniile de marketing online

  • Frustrari

Frustrarile pot aparea in ambele tabere. Pe de-o parte, clientul isi poate seta asteptari nerealiste, in timp ce agentia s-ar putea sa sa nu-i inteleaga asteptarile, respectiv nevoile, din cauza ca acestea nu au fost comunicate clar inca de la inceputul colaborarii. Pe de alta parte, nu este exclus ca pe parcursul colaborarii, din cauza comunicarii defectuoase si lipsa unor intalniri, fie ele fizice, sau online de actualizare a statusului proiectului, pot aparea frustrari bazate pe senzatia de neimplicare din partea ambelor parti.

  • Neincredere

Cum spuneam mai sus, increderea joaca un rol important in orice parteneriat, mai ales in parteneriatele de afaceri. Asadar, pentru crearea unui climat propice dezvoltarii business-ului, construirea increderii este o prioritate. Acest proces este mai dificil la inceput, dar pe masura ce apar rezultatele, relatia se consolideaza.

  • Senzatia de neimplicare

Din experienta noastra, senzatia de neimplicare omoara orice asteptare si aduce dupa sine rezultate scazute, sau minime. Asadar, daca esti la inceputul unei colaborari cu o agentie, fii deschis, raspunde la intrebari sincer si de fiecare data cand ai o nelamurire nu ezita sa discuti cu specialistul responsabil de contul tau. Acesta te va lamuri si nu va ezita sa te ajute, orice problema ai intampina.

  • Nu sunt rezultate

In cazurile exceptionale in care serviciile la care ai apelat nu aduc rezultatele pe care le asteptai, agentia are datoria de a-ti oferi o discutie transparenta in care sa iti expuna cifrele clar si din care sa trageti concluzia daca merita sau nu sa continuati colaborarea. De multe ori, aceste discutii nu au loc, iar colaborarea se poate opri brusc si cu resentimente din partea ambelor parti. Iar de multe ori, rezultatele asteptate pot fi setate nerealist. Este esential ca de la inceput, ambele parti sa inteleaga clar procesul, modul si timpul in care apar rezultate.

rezultate comunicare marketing online

Acum ca stim care pot fi consecintele unei comunicari defectuase, hai sa stabilim pe scurt care pot fi pasii care pot contribui la evitarea acestor situatii.

Ce sa faci pentru a evita situatiile neplacute cauzate de comunicare

  1. Setarea corecta a asteptarilor vis a vis de rezultate
  2. Consolidarea increderii in agentie, respectiv in client
  3. Rabdare! Rezultatele se vad dupa prima luna, nu neaparat din prima saptamana, iar aici exista o diferenta intre servicii care poate fi explicata pe larg
  4. Implicare. Echipa este formata din client si agentie, nu doar din membrii agentiei.
  5. Deschidere catre propunerile agentiei
  6. Transparenta vis a vis de activitatile de promovare si bugetul alocat promovarii

Ce sunt campaniile de succes:

Campanii care aduc rezultatele asteptate, in care obiectivele sunt atinse si pot aduce rezultate spectaculoase.

Pentru ca exista atat de multe tipuri de campanii, primul pas in propunerea unei campanii este setarea obiectivului. Ce isi doreste clientul? 

  • mai multe vanzari
  • mai multe like-uri
  • mai multe descarcari ale aplicatiei 
  • sa isi creeze o imagine in mintea viitorilor clienti 
  • mai mult trafic pe website
  • etc

Pornind de la raspunsul la aceasta intrebare, se stabileste stategia, planul de actiune, bugetul si se estimeaza rezultatele intocmai pentru a seta asteptari REALISTE si a nu dezamagi. 

Pe toata perioada desfasurarii campaniilor, clientul trebuie sa fie la curent cu tot ce se intampla! Orice situatie ar aparea, este important ca agentia sa informeze clientul pentru ca acesta sa simta ca este implicat si ca nu se ascund eventuale erori. 

Asadar, acum ca am clarificat toate aceste aspecte, iti recomand ca pe viitor cand incepi un nou parteneriat fie cu o agentie, fie cu un client, sa ai in minte ca pe cat de greu se castiga increderea, pe atat de usor se pierde, asa ca nu ezita sa comunici deschis, fara menajari orice aspect al colaborarii!

Iti doresti o colaborare profitabila si campanii de marketing online de succes?

Nu ezita sa apelezi la specialisti in domeniu. AdSem a realizat sute de proiecte profitabile si suntem convinsi ca iti putem castiga increderea! Cere si tu oferta!

campanii de marketing online profitabile