SEO PE SCURT. CE ÎNSEAMNĂ ȘI DE CE E UTIL

Website-ul a devenit unul dintre elemente esențiale dezvoltării unei afaceri. Și probabil știi deja că Optimizarea SEO (Search Engine Optimization) este important pentru ca ceea ce ți-ai propus să vinzi să apară în primele rezultate ale căutărilor potențialilor tăi clienți. Acest domeniu relativ recent (apărut undeva prin anii `90) ajută la creșterea vizibilității, a traficului și, implicit, a numărului de vizitatori și de clienți al unei afaceri online. Dar cum realizăm aceste lucruri? Mai exact, cum putem crește indicii de mai sus organic? Există mai multe elemente de care trebuie să avem grijă. Însă până la a trece la alte detalii, optimizarea pe motoarele de căutare are două părți fundamentale:

Optimizarea on-page

            Motoarele de căutare au întotdeauna grijă să ofere utilizatorilor conținut de calitate. Optimizarea on-page include mai multe proceduri SEO care fac un site să fie ”bine-văzut” pentru motoarele de căutare, astfel încât acesta să apară între primele rezultate atunci când un utilizator caută un anumit cuvânt cheie.

Rezolvarea problemelor tehnice și conținutul de calitate sunt esențiale pentru ca site-ul tău să treacă testele motoarelor de căutare. Echipa Adsem te poate ajuta cu un Audit SEO Gratuit pentru magazinul tău online sau site-ul tău de prezentare. După ce ți-ai ales cuvintele cheie relevante pentru tipurile de produse sau servicii pe care le comercializezi, fă în așa fel încât clientului tău să-i fie ușor să le găsească. Creează un conținut cât mai personalizat, care să se adreseze potenșialilor tăi cumpărători. Închipuie-ți că în magazinul tău a intrat un client și că trebuie să-i expui acele informații care să-l convingă să-ți cumpere produsele. Studiază-ți competitorii și folosește-te de ceea ce poți oferi în plus față de aceștia.

Meta Titlul și Meta Descrierea sunt elementele care îți vor convinge clientul să dea click. Acestea apar atunci când îi sunt indexate rezultatele în motoarele de căutare, înainte de a ”intra” în magazinul tău. Trebuie să spui totul despre produsul tău și despre beneficiile pe care acesta le va aduce clienților în doar câteva caractere (aproximativ 240), așa că make every word count.

Optimizarea off-page

            După ce ai terminat de optimizat site-ul, trebuie să îl faci să ajungă în primele pagini ale utilizatorilor. Cum? Prin campanii de link-building.

Alege cuvintele cheie cu un număr important de căutări, apoi folosește-le pentru a obține click-uri și conversii. Fiecare semnal este important pentru motoarele de căutare. Articole, advertoriale, bloggeri, rețele sociale, toate acestea sunt elemente prin care magazinul tău va deveni important.

Pentru o campanie de link-building reușită va trebui să îți creezi o strategie. Totul începe de la cuvinte cheie, așa că alege-le pe cele relevante atât pentru tine, cât și pentru clienții tăi. În plus, trebuie să ții cont de competitori. Fă un research înainte de a-ți începe campania de link-builiding, află ce face competiția și învață de la cei din domeniul tău pentru a îmbunătăți ceea ce faci.

De ce este SEO important și profitabil?

            O poziție cât mai bună în motoarele de căutare va fi un garant al reputației site-ului tău. Iar obținerea încrederii clienților este primul pas către succes.

Într-o lume în care mass-media tinde din ce în ce mai mult spre nișă, spre comunități și interese, e important să poți porni de la câteva cuvinte cheie pentru a ajunge la cei care contează. Motoarele de căutare sunt giranții utilizatorilor tăi. Dacă experiența utilizatorilor este bună, aceștia îți vor deveni clienți. Tocmai de aceea rolul unei campanii SEO este de a te face vizibil și relevant pentru cei care te caută.

Tags:

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *