set up google analytics 4

Set up Google Analytics 4 prin GTM pentru WooCommerce


Toate proprietatile de Google Universal Analytics (UA) vor inceta sa mai proceseze date incepand cu 1 iulie 2023 si trebuie sa te asiguri ca toate datele sunt colectate in noua proprietate Google Analytics. Avand in vedere ca UA va fi inlocuit de Google Analytics 4 foarte curand, ne-am gandit sa venim in ajutorul business-urilor de tip e-commerce pentru  realizarea unui set up Google Analytics 4 corect.

Noua versiune Google Analytics este conceputa sa inregistreze mult mai exact obiectivele cheie ale unui business, cum ar fi cresterea vanzarilor sau instalarile de aplicatii, generarea de clienti potentiali sau conectarea interactiunii clientilor online și offline. Interfata GA4 iti ofera o analiza detaliata despre actiunile si comportamentul utilizatorilor care interactioneaza cu site-ul, audiente mai puternice pentru campaniile create, un instrument de analiza imbunatatit de tip machine learning si o configuratie usor de parcurs.

Exista doua modalitati de instalare a noii proprietati de Analytics: folosind Tag Manager sau prin instalarea unui cod ĂŽn site. In acest articol, vom acoperi pasii esentiali pentru set up Google Analytics 4 cu ajutorul Google Tag Manager pentru platformele de tip WooCommerce.

De la Universal Analytics (UA) la functionalitati suplimentare: Google Signals

GA4 include functionalitati suplimentare ale segmentelor de public, precum: sesiune de peste 10 secunde (engaged session), rata de implicare (engagement rate), numarul de sesiuni cu interactiune pe utilizator (engaged sessions per user) si durata medie de activitate. Rapoartele GA4 sunt imbunatatite, se pot folosi template-urile oferite de platforma sau se pot crea rapoarte personalizate in functie de preferinte, care pot fi urmarite cu usurinta.

GA4 colecteaza date de la utilizatori care au activat functia „Google Signals” (Semnalele Google) pentru reclame personalizate si foloseste in continuare cookie-uri. Cookie-urile devin problematice atunci cand urmaresc activitatea de pe alte site-uri cu care userii interactioneaza, nu doar cu site-ul cu care au intrat in contact prima data. Acestea se numesc third-party cookies, dar odata cu noile reglementari de protectie a datelor cu caracter personal (GDPR), aceste cookie-uri pot deveni problematice pentru confidentialitate.

Totusi, GA4 se bazeaza pe cookie-urile de tip first-party cookies (de exemplu produsele adaugate in cos), care sunt utilizate doar de site-ul sursa si care sunt mai usor de acceptat de catre utilizatori, iar datele stocate de tip cookie pot fi pastrate pentru 2 luni sau 14 luni, urmand sa fie sterse definitiv. 

O diferenta majora intre Google Analytics 4 si Universal Analytics este modul in care Google Analytics 4 atribuie conversiile inregistrate. In timp ce UA are drept model de atribuire al conversiilor „ultimul click”, GA4 utilizeaza metoda urmaririi traseului utilizatorului prin toate canalele online si atribuie conversia fiecarui canal care a luat parte la realizarea acesteia. 

1. Set up Google Analytics 4 Property – Pasi initiali

Inainte de a incepe procesul de instalare, trebuie sa te asiguri ca ai acces de admin la urmatoarele conturi:

  • Site / Platforma 
  • Google Tag Manager 
  • Google Analytics Universal 

In continuare, trebuie sa accesezi contul Google Analytics Universal si sa cauti asistentul de configurare GA4. Il vei gasi in sectiunea Admin, unde trebuie sa apesi butonul albastru de creare proprietate noua. Pentru a crea proprietatea Google Analytics 4, este necesar sa completezi detaliile basic despre afacere (nume, tara, moneda, ora).

Dupa ce apesi next, va aparea o sectiune unde poti introduce mai multe detalii despre afacere. Nu este obligatorie, dar este recomandata pentru a primi date mai exacte in urma analizelor. Mai departe, trebuie sa intri in sectiunea Admin – Data Streams si sa alegi modalitatea prin care vrei sa acumulezi date (site-ul sau aplicatia – Android/IOS).

De exemplu, daca vei alege o platforma web, trebuie sa completezi adresa URL a websiteului si sa adaugi o denumire pentru aceasta sursa de date. In comparatie cu Google Universal Analytics, care masura date exclusiv la nivel de website, proprietatea GA4 iti permite adaugarea mai multor surse de date pe care le are afacerea, atat de pe site-uri web, cat si de pe aplicatii mobile.

Urmatorul pas este sa setezi web stream-ul, prin completarea numelui domeniului şi numele stream-ului, iar apoi se recomanda sa activezi masurarea imbunatatita din butonul albastru. Aceasta setare ofera posibilitatea de masurare a traficului si a interactiunilor cu continutul de pe site-ul web, prin activarea de evenimente. Daca dai click pe butonul de setari (roata dintata), poti adauga sau poti opri evenimente care să fie masurate.

2. Cum instalezi GTM in Woocomerce si cum activezi data layere

Inainte sa realizezi set up Google Analytics 4, trebuie sa te asiguri ca ai un cont de Google Tag Manager creat si instalat in site. Daca nu ai unul, urmareste pasii de mai jos:

  • Cum faci setup pentru un cont nou de GTM

Accesezi https://tagmanager.google.com, apesi pe „Creare Cont” si completezi datele solicitate: numele contului, tara, adresa websiteului si selectezi, in functie de interes, din urmatoarele: Web, IOS, Android, AMP si Server.

  • Cum instalezi GTM prin Woocommerce

Platforma Woocommerce pune la dispozitie un modul conceput pentru instalarea si activarea contului de GTM. Trebuie sa parcurgi urmatorii pasi: intri in platforma, mergi la module si apesi pe „Adauga modul”. Ulterior, cauti modulul cu denumirea „GTM4WP”, il instalezi si activezi.

gtm prin woocommerce

Pentru a accesa modulul instalat, din meniul din stanga mergi la „Setari” si selectezi „GTM”. In pagina care se deschide la sectiunea „GTM ID” pui id-ul contului de GTM realizat (il gasesti in cont, in partea dreapta sus). Ulterior, apesi butonul „Salveaza” si verifici daca s-a instalat cu ajutorul extensiei “Google Tag Assistant Legacy”

google tag manager in woocommerce
  • Cum activezi “data layerele” pentru transmiterea evenimentelor din site 

Acum ca ai instalat contul de GTM si este activ, mai ai de realizat un pas foarte important, respectiv activarea “data layerelor”. Acestea au un rol major in inregistrearea corespunzatoare a principalelor evenimente pentru un site de tip ecommerce, mai ales cel de achizitie. 

Cu ajutorul aceluiasi modul prin care se instaleaza GTM in site, se pot activa si aceste “data layere”. Trebuie sa repeti aceleasi actiuni: din meniul din stanga mergi la „Setari” si selectezi „Google Tag Manager”. In pagina care se deschide, accesezi sectiunea “Integration” si ulterior selectezi “WooCommerce” si bifezi casuta “Track enhanced e-commerce”.

woocommerce

3. Cum instalezi un cont de GA4 prin GTM: 

Acum ca ai realizat toate actiunile necesare, poti trece la etapa de set up Google Analytics 4. Cum configurezi noua proprietate GA4? Urmareste pasii de mai jos:

  • Accesezi contul de GTM si te asiguri ca ai acces de publicare 
  • Mergi la “Workspace” si apesi pe “New Tag”
  • Dintre tipurile de etichete oferite alegi “Google Analytics: GA4 Configuration
  • In caseta de “Measurement ID” completezi ID-ul din GA4 (Admin – Data Streams – Selectezi sursa – Copiezi ID-ul din partea dreapta)
  • La sectiunea “Triggering” selectezi “All Pages”
  • Apesi pe butonul din dreapta sus “Save”
  • Ulterior apesi pe butonul “Preview” pentru a te asigura ca eticheta realizata se declanseaza
  • La final apasa pe butonul “Submit” pentru a publica actiunile realizate 
GTM

4. Cum setezi un event in GA4, inclusiv e-commerce:

  • Configurarea variabilelor

Trebuie sa creezi o serie de variabile pentru a le putea folosi ulterior in setarea evenimentelor. 

  • Deschizi GTM, dai click pe sectiunea “Variables” apoi din a doua parte a paginii “User-Defined Variables” apesi pe “New”.
  • Va fi nevoie sa setezi 8 variabile, pe care le vei denumi in functie de „data layere”
data layer
  • Pentru un tracking corect trebuie sa configurezi „taguri” si „triggere” pentru toate evenimentele importante ale procesului de achizitie (de la “view item” pana la “purchase”). Aceste setari ajuta la raportarea si analiza datelor colectate in mod eficient intrucat GA4 este un colector de date bazat pe evenimente.

Pasul urmator consta in setarea unei serii de “taguri” importante businessului de tip ecommerce cum ar fi: “view item”, “add to cart”, “view cart”, “remove from cart”, “begin checkout” si “purchase”

  • De pe butonul “New” trebuie sa creezi “Taguri” pe care le vei denumi dupa evenimentul aferent
tags
  • La “Tag Type” selectezi: “Google Analytics: GA4 Event”
  • La “Configuration Tag” selectezi: “GA4- Configuration”
  • De exemplu, la setarea pentru tag-ul  “View items”, la “Event name” pui “view_item” 
  • La “Parameter Name” pui “items”, iar la “Value” selectezi una din variabilele create si anume: “dlv – GA4 – Ecommerce Items”
  • Ulterior creezi un “Trigger” personalizat pentru fiecare eveniment in parte, pe care il denumesti dupa evenimentul pe care il declanseaza. De exemplu, pentru “view item” la “Trigger type” selectezi “Custom event”, iar la “Event name” tot “view_item”
triggers

Trebuie sa repeti toti acesti pasi de 7 ori pana ajungi la eticheta de “Purchase”

  • Eticheta de purchase

Pentru eticheta de “Purchase”, lucrurile stau putin diferit. Este necesar sa includem mai multi parametri si mai multe variabile dupa cum urmeaza: ”items”, “transaction_id”, “affilliation”, “value”, “tax”, “shipping”, “currency”, “coupon”  insa pasii esentiali sunt aceiasi. 

Fiecare parametru corespunde unei variabile, si este important ca acestea sa respecte ordinea din imagine.

purchase tag

Setup Universal Analytics la Google Analytics 4: Recomandari suplimentare

Nu uita sa marchezi cele mai importante evenimente drept conversii si sa conectezi contul GA4 cu contul Google Ads pentru a estima valoarea campaniilor realizate, a lua decizii cu privire la acestea si pentru a putea folosi in Google Ads segmentele de public, conversiile si alte date din Google Analytics 4. 

Este important sa ne amintim ca GA4 este un produs nou si, cu orice tehnologie noua, exista intotdeauna mici dificultati la inceput. Desi poate fi nevoie de ceva efort pentru a trece de la Universal Analytics la Google Analytics 4, functiile sale inovative si capabilitatile GA4 il fac sa merite pe termen lung.

Pentru noi, a fost o experienta pozitiva si ne-a oferit o mai buna intelegere a clientilor nostri. Ne-a permis sa analizam implicarea si sa masuram noi evenimente si rate de conversie pentru a oferi informatii valoroase asupra comportamentului utilizatorilor. Am analizat modul in care utilizatorii interactioneaza cu site-ul pentru a ajuta la imbunatatirea performantei acestuia.

Custom Set up Google Analytics 4 – Specialistii AdSem sunt aici pentru tine

Speram ca acest articol a fost util si ca acum intelegi mai bine cum sa faci set up Google Analytics 4. Insa, daca totusi intampini dificultati in gestionarea tranzitiei dintre varianta Universal Analytics si Google Analytics 4, iti stam la dispozitie cu suportul necesar pentru a-ti putea duce businessul la urmatorul nivel pentru utilizatorii tai.

Articole asemanatoare

Lasă un răspuns

Lasă un răspuns

Categories