fbpx

Top 6 Campanii Eficiente de promovare în contextul pandemiei – Google Ads și Facebook Ads

Identificarea metodelor pe care le poți implementa pentru a-ți menține și crește business-ul poate ridica dificultăți în timp de pandemie. În acest articol îți vom prezenta Top 6 Campanii Eficiente de promovare.

Astăzi, metodele de promovare sunt variate. Indiferent de obiectivul tău – prezență online, optimizarea sa, menținerea sau creșterea vânzărilor, ai o gamă largă din care să alegi. Trebuie să analizezi și să identifici foarte bine publicul țintă, pentru a potența oportunitățile, rezultatele și investiția efectuată.

Înainte de a-ți enumera recomandările noastre, te provocăm să te gândești la schimbarea comportamentul tău de consum în această perioadă. Rămâne la latitudinea ta să decizi dacă consideri că este rentabil sau nu să te promovezi în continuare. Este foarte important să fii mereu prezent în ochii consumatorului și să nu încetezi promovarea.

Așadar, dacă te-am convins sau te-am pus pe gânduri, îți vom prezenta top 6 campanii eficiente de promovare pe timp de pandemie. Vom expune întâi 3 tipuri de campanii pe Google Ads și mai apoi 3 tipuri de campanii pe Facebook Ads:

1. Campanie Google Ads – Shopping (Cumpărături)

O astfel de campanie este eficientă pentru afacerile de tip e-commerce, deoarece prezintă fotografia produsului, denumirea, prețul și distribuitorul.

Campanie google shopping ibarber.ro

Anunțurile se afișează în partea de sus a paginii din motorul de căutare, sub formă de carusel sau în partea dreaptă, sus. În funcție de istoricul contului dumneavoastră de Google Ads, puteți opta pentru două tipuri de campanii de Shopping, respectiv varianta Smart (recomandată pentru conturile care au un istoric mare sau care au obținut conversii în ultima perioadă) și varianta Standard (recomandată pentru conturile noi, fără istoric sau care nu au generat conversii în ultima perioadă).

Seletare Campanie Google Shopping

Pentru realizarea acestei campanii aveți nevoie de cont de Google Merchant Center, în care trebuie încărcat un feed de produse. Campania de Google Shopping a generat performanțe optime chiar și în contextul pandemic pentru anumite nișe.

Sursa: Google Merchant Center

În exemplul de mai jos o astfel de campanie a generat în perioda martie-octombrie 2020 pe o nișă cu produse destinate bărbaților, 1.082 de conversii cu un cost per conversie de 13 lei și cu un buget de maxim 60 de lei atribuit, zilnic (Imagine 1).

Imagine 1. Sursa: Google Ads

2. Campanie Google Ads – Dynamic Search Ads

Eficiența campaniei constă în generarea automată a anunțurilor cu titluri, descrieri, pagini de destinație în raport cu căutările unui user. Este un proces automatizat, compatibil cu afacerile cu obiectiv în generarea leadurilor, cât și pentru cele e-commerce cu obiectiv de vânzare. Această campanie este la bază una de ,,search”, dar ajutată în mod dinamic de indexarea site-ului în Google sau un feed de pagini creat.

În funcție de business-ul dumneavoastră puteți opta pentru trei modalități de a seta această campanie, respectiv pe baza indexării site-ului pe care îl aveți în Google, pe baza adreselor URL din cadrul unei feed de pagini sau puteți selecta ambele variante (index Google și feed pagini).

În exemplul de mai jos, Campania Dynamic Search Ads a generat în perioda martie-octombrie 2020 pe o nișă cu produse destinate bărbaților, 832 de conversii cu un cost per conversie de 10 lei și un buget zilnic atribuit de maxim 50 lei (Imagine 2).

Imagine 2. Sursa: Google Ads

3. Campanie Google Discovery

Acest tip de campanie a fost introdusă recent de cei de la Google și s-a dovedit a fi, chiar și în această perioadă dificilă pe care o parcurgem cu toți, o metodă propice de a spori numărul de conversii prin intermediul anunțurilor personalizate cu un vizual atractiv, care se afișează pe YouTube, Gmail, cât și în alte servicii.

Ce-i drept, realizând o analiză în conturile de Google Ads gestionate, în cadrul cărora am creat o astfel de campanie, putem spune că aceasta se pretează mai bine business-urilor care au obiectivul de a obține leaduri. Dacă dispuneți de vizualuri potrivite, acest tip de campanie este foarte ușor de realizat și nu necesită nici mult timp.

Anunț de tip Discovery. Sursa: Google Ads

În exemplul de mai jos (Imagine 3), campania de tip Discovery (descoperire) a generat pentru un business din industria transporturilor 1.493 de conversii (leaduri) cu un cost per conversie de 3,51 lei, în ultimele 3 luni. Așadar, lasați clienții potențiali să vă descopere afacerea prin intermediul campaniei Discovery!

Imagine 3. Sursa: Google Ads

4. Campanie Facebook Ads Sales cu audiență ,,Broad”

O dată cu schimbarea vremurilor în care trăim s-au realizat modificări și la nivelul campaniilor. Așadar, dacă înainte eram obișnuiți să obținem conversii din campanii Facebook Ads cât mai targetate și specifice, acum, în contextul pandemic, am rămas surprinși să observăm că performanța campaniilor cu audiențe de tip ,,broad” – doar cu câteva interese – a crescut în detrimentul celor foarte targetate, cu foarte multe interese. De aici, tragem concluzia că nu doar timpurile în care trăim s-au modificat, ci și comportamentul de consum al utilizatorilor.

Te provocăm să încerci o campanie pe Facebook Ads, axată pe obiectivul principal, cu 2-3 interese specifice, cu un singur grup și o reclamă. Testează câteva zile acest tip de campanie și vei rămâne surprins. În exemplul de mai jos (Imagine 4), puteți observa o astfel de campanie care a rulat timp de 2 luni (august-septembrie) și a obținut rezultate optime pentru tipul de produs promovat, respectiv din nișa de fashion.

Imagine 4. Sursa: Facebook Ads

5. Campanie cu audiență de tip ,,Lookalike”

Acest tip de campanie a fost eficientă atât înainte de apariția pandemiei, cât și după instalarea sa. Prin intermediul acestei campanii puteți promova produsele sau serviciile voastre persoanelor similare cu cele care au interacționat cu business-ul vostru. De asemenea, puteți stabili gradul de asemănare, de la 1% (asemănare mare) până la 10%. Astfel, puteți targeta persoane similare cu cele care au realizat acțiuni pe site pe baza pixelului Facebook (au cumpărat, etc.). Sau puteți targeta persoane similare care au interacționat cu pagina de Facebook (au apreciat, au reacționat la postări etc.).

În cadrul campaniilor realizate de noi, apelăm la astfel de audiențe cu un grad de asemănare de maxim 3% pentru a ne asigura că obținem rezultate relevante la un cost cât mai mic. Pentru un business din industria transporturilor o astfel de campanie (Imagine 5) a adus în doar două săptămâni rezultate optime la un cost foarte bun pentru ceea ce s-a promovat.

Imagine 5. Sursa Facebook Ads

6. Campanie de Remarketing Dinamic

Campaniile de Facebook Ads care au drept obiectiv vânzări din catalogul de produse sunt, în general, bune și aduc rezultate, mai ales pentru site-uri de tip e-commerce. Însă, campaniile de remarketing dinamic pe baza catalogului de produse se află în top 6 campanii de promovare eficiente realizat de noi în contextul perioadei pe care o tranzităm. De ce? Acestea permit realizarea multiplelor combinații de a targeta utilizatorii care au interacționat cu produsele sau serviciile oferite, dar nu au realizat acțiuni pe care ai fi dorit să le finalizeze, precum să adauge în coșul de cumpărături sau să cumpere. În nișa de fashion, acest tip de campanie a reușit să aducă de când a fost creată și până în prezent rezultate foarte bune pentru business-ul pentru care a fost realizată, în raport cu produsele comercializate (Imagine 6).

Imagine 6. Sursa: Facebook Ads

Aceste top 6 campanii eficiente de promovare au fost realizate și testate pe mai multe nișe. Citește cu atenție recomandările și realizează în această perioadă campaniile care corespund nevoilor și obiectivelor afacerii tale.

Mai multe detalii despre cele de mai sus și despre cele potrivite business-ului tău găsești pe AdSem.ro. Agenție de marketing online care dispune de resursele necesare pentru a-ți ajuta business-ul să tranziteze această perioadă mai dificilă. Lasă cârma afacerii tale în mâinile specialiștilor și fii sigur că vei obține rezultate eficiente într-un timp foarte scurt.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Vom discuta despre obiectivele tale și cum te putem ajuta

Dorești consultanță sau o ofertă axată pe creșterea businessului pe care îl reprezinți? Completează formularul de jos și te vom contacta noi.