facebook ads audiente

Audiente calde si audiente reci Facebook Ads: Ce sunt si cum sa le creezi pas cu pas pentru a vinde

Facebook Ads este o modalitate eficienta prin care iti poti creste vanzarile si veniturile in anul 2022. Pentru a atinge aceste obiective, trebuie sa te asiguri ca este vizat publicul tinta potrivit afacerii tale sau produsului/serviciului pe care doresti sa il vinzi. 

Ce se intampla in momentul in care realizezi campanii Facebook Ads cu audiente nepotrivite businessului tau? Cel mai probabil, vei irosi destul de mult din bugetul lunar alocat promovarii platite sau vei obtine rezultate la costuri mari. Spre exemplu, daca doresti sa vinzi rochii de seara nu te adresezi unor persoane care nu sunt interesate de achizitionarea unui astfel de produs, deoarece nu vor exista rezultate profitabile. 

Asadar, pentru a-ti creste vanzarile si pentru a obtine rezultate este necesara crearea unor audiente interesate de produsul sau serviciul pe care il oferi. Platforma Business Manager, cea in cadrul careia se pot realiza campanii si reclame, pune la dispozitie doua categorii diferite de audiente. Acestea sunt urmatoarele: audientele reci si audientele calde. Pentru a afla ce presupune mai exact fiecare dintre acestea, cum sa le creezi si sa le utilizezi in promovare Facebook Ads pentru a vinde, citeste in continuare articolul!

Facebook Ads – Ce este o audienta rece?

O audienta rece este compusa din acele persoane care nu au interactionat niciodata cu brandul, produsul sau serviciul pe care il oferi, insa prezinta interes pentru nisa afacerii tale. De asemenea, in aceasta categorie pot fi incluse si persoanele care au vizitat website-ul cu mult timp in urma, dar au pierdut contactul cu afacerea sau orice public interesat sau familiarizat cu afacerile concurentilor, dar nu cu a ta. 

Ceea ce este foarte important de retinut, este faptul ca aceste persoane sunt, cel mai probabil, interesate de produsul/serviciul tau si reprezinta o modalitate excelenta de a incepe cu o campanie de marketing axata pe tintirea lor. Totodata, persoanele care fac parte din audientele reci pot fi greu de atins, deoarece nu cauta in mod direct produsul sau serviciul pe care il oferi si probabil nu sunt direct interesate de ceea ce are de oferit businessul tau.

Cum setezi o audienta rece?

In cadrul unei audiente reci persoanele pot fi vizate in functie de interesele pe care le-au manifestat, de date demografice, de comportamentele lor in mediul online, de functia pe care o detin, de nivelul educatiei, de locatie, varsta si gen. 

audienta noua facebook ads

De asemenea, in categoria audientelor reci intra si audientele de ,,lookalike” (persoane asemanatoare cu cele cu care a interactionat afacerea ta, spre exemplu: au interactionat cu website-ul, cu paginile din social media, cu aplicatii etc.). Crearea unei audiente de lookalike permite selectarea gradului de asemanare, de la 1 pana la 10, unde 1 reprezinta persoane cu un grad crescut de similaritate, iar 10 persoane cu un grad scazut de similaritate. 

In exemplul de mai jos am creat o audienta de tip lookalike, plecand de la persoane care au interactionat deja cu website-ul, in cadrul careia am selectat un grad de asemanare de 3% cu acestea. 

creeaza audienta asemanatoare

P.S.: pentru inceput, incearca sa optezi pentru audiente lookalike cu un grad de asemanare de maximum 5%. Ulterior, dupa ce consideri ca persoanele din aceasta audienta au fost tintite poti creste ulterior gradul de asemanare. Nu porni de la inceput cu un grad de asemanare de 10%, deoarece risti ca publicul tintit sa fie prea vast, iar rezultatele obtinute vor avea un cost mult prea mare. 

Pentru a seta o audienta rece urmeaza pasii de mai jos:

Poti seta o audienta rece la nivel AdSet sau din meniul oferit de Facebook Business Manager, sectiunea Audiente. Accesam Facebook Business Manager, selectam contul de publicitate si mai apoi apasam butonul de creare campanie. Setam obiectivul campaniei, apasam pe butonul ,,Continua” si mergem la sectiunea de ,,AdSet” a campaniei, la partea de setare a audientei. 

Pentru realizarea unei audiente de tip lookalike, la nivel de AdSet mergem la partea de Audienta si mai apoi apasam pe butonul de ,,Creeaza o audienta noua” si selectam ,,Audienta asemanatoare”. Apoi se selecteaza o audienta de baza, tara si gradul de asemanare (vezi exemplu in imaginea anterioara).

audiente in facebook ads

Ce este o audinta calda?

In cadrul unei audiente calde se gasesc persoane care cunosc afacerea pe care o detii prin diverse modalitati. Fie au interactionat cu paginile de social media detinute de brand, fie au interactionat cu site-ul, poate chiar au cumparat in trecut, fie cu aplicatiile detinute de brand etc. 

Acestor grupuri de persoane este mult mai usor sa le prezinti produsele sau serviciile pe care le oferi, deoarece si-au consolidat o imagine in ansamblu despre brand, comparativ cu persoanele din cadrul audientelor reci. 

Totodata, pe baza interactiunilor persoanelor cu brandul prin diverse moduri se pot crea audiente personalizate. Un aspect important de retinut este faptul că pentru a crea o mare parte din acestea audiente personalizate este necesara instalarea si functionarea corespunzatoare a Pixelului Facebook in cadrul website-ului pentru a obtine informatii despre actiunile intreprinse de utilizatori. 

Audientele personalizate sau audientele calde pot fi impartite in doua categorii si anume: ,,your sources” (sursele tale) si Facebook sources (surse Facebook). Iata toate tipurile de audiente personalizate care se pot realiza in Facebook Business Manager: 

audienta personalizata facebook ads

La categoria ,,Sursele tale” se pot realiza audiente formate din persoanele care au interactionat intr-un fel sau altul cu brandul prin: aplicatie, site sau intr-un alt mod. Tipurile de audiente calde care se pot forma pe baza surselor proprii sunt urmatoarele:

  • Site web: persoane care au interactionat cu website-ul
  • Activitatea din aplicatie: vizitatorii aplicatiei
  • Lista de clienti: Facebook permite incarcarea unei liste de clienti (nume, email, telefon etc.)
  • Activitate offline: persoane care nu au interactionat in online cu afacerea ta. Aici se incadreaza persoanele care te-au contactat fizic, prin telefon etc.

La categoria ,,Surse Facebook” se pot realiza audiente formate din persoanele care au interactionat cu afacerea ta prin intermediul paginilor pe care le detii pe Facebook sau Instagram. Pe baza acestora se pot realiza urmatoarele tipuri de audiente calde:

  • Clip video: persone care au vizionat clipuri postate de afacerea ta 
  • Formular de clienti potentiali: persoane care au completat sau deschis un formular creat de tine pe Facebook
  • Experinta Instant: persoane care au interactionat cu un anunt de-al tau, tip Experinta Instant
  • Cumparaturi: persoanele care au interactionat cu produse sau servicii din magazinul tau online, din pagina de Facebook sau Instagram
  • Cont de Instagram: persoane care au interactionat cu profilul afacerii tale de Instagram
  • Evenimente: persoane care au interactionat cu evenimente create de afacere ta pe Facebook
  • Pagina de Facebook: persoane care au interactionat de-a lungul timpului cu pagina de Facebook, care au apreciat-o sau o urmaresc
  • Anunturi de pe Facebook: persoane care au interactionat cu produse listate de afacerea ta sau au prezentat interes pentru acestea

Cum setezi o audienta calda?

O audienta calda poate fi setata in doua moduri, in functie de preferinte, ori la nivel de grup de anunturi (AdSet) ori din meniul oferit de Facebook Business Manager, sectiunea ,,Audiente”.

Pentru a crea o audienta calda la nivelul unui grup de anunturi se parcurg urmatorii pasi: Se intra in contul de publicitate – se acceseaza campania unde se doreste sa se realizeze audienta – se acceseaza grupul de anunturi dorit – se merge la sectiunea audiente – se apasa butonul de ,,Creare audienta noua” – se selecteaza optiunea ,,Audienta personalizata” – se selecteaza unul din tipurile de audinte puse la dispozitie (vezi imaginea anterioara cu tipuri de audiente calde).

setarea unei audiente

Pentru a crea o audienta calda direct din Facebook Business Manager se parcurg urmatorii pasi: se deschide platforma Business Manager – din meniul din stanga se selecteaza ,,Audiente” – se apasa pe butonul ,,Creare audienta” – se selecteaza optiunea de ,,Audienta personalizata” si in fereastra care se va deschide se va selecta tipul de dorinta calda dorita.

audienta in facebook business manager

Exemple de audiente calde si audiente reci care au performat

  1. Exemple de audiente reci care au adus rezultate:
exemple de audiente

In ultima perioada de timp, Facebook si multiplele campanii Facebook Ads realizate ne-au demonstrat ca audientele reci cu cat mai putine interese vizate, dar bine alese, sunt cheia succesului. 

In imaginea de sus, am exemplificat un grup de anunturi cu o audienta simpla, axata pe cateva interese specifice nisei clientului care a adus rezultate foarte bune. Ce am facut diferit? Am restrans audienta cu ajutorul functiei ,,narrow” si am adaugat urmatorul comportament: cumparatori implicati si urmatorul interes: cumparaturi online. 

exemple de audiente cu rezultate

Un alt exemplu de audienta rece care pentru multi dintre clientii nostri a dat rezultate este cea din exemplul de mai sus. Aceasta a obtinut rezultate foarte bune. Cum am setat-o? Am analizat orasele din care au venit cele mai multe tranzactii si le-am inclus doar pe acestea la nivelul audientei. De asemenea, am adaugat cateva interese specifice afacerii clientului. Simplu, asa-i? Te provocam sa incerci si tu!

  1. Exemple de audiente calde care au adus rezultate:
audienta calde cu rezultate

In imaginea de mai sus, am prezentat o campanie care cuprinde mai multe tipuri de grupuri de anunturi care contin audiente calde. Le vom prezenta pe rand pe fiecare dintre acestea si cum sunt setate audientele calde din cadrul lor. Primul grup de anunturi denumit ,,RM-lista mailuri clienti” are la baza o audienta realizata cu ajutorul incarcarii unei liste de clienti. 

Daca nu stii ce trebuie sa cuprinda o lista de clienti pentru a fi incarcata, in momentul crearii audientei se poate descarca un template cu toate campurile solicitate. In exemplul de mai sus, a fost incarcata o lista cu clientii afacerii din anul 2021. Acest tip de audienta a adus rezulate bune la costuri foarte mici. 

Cel de a-l doilea grup de anunturi are la baza o audienta calda, bazata pe persoanele care au interactionat cu site-ul web al brandului, precum: useri care au adaugat in cos, persoane care au accesat pagina de checkout, persoane care au vizitat website-ul, persoane care au adaugat informatiile de plata, persoane care au adaugat produse in wishlist, persoane care au vizualizat produse. 

Atentie! Cand creezi astfel de audiente, trebuie sa tii cont de traficul pe care l-ai avut pe site in ultimul timp. Spre exemplu, daca in ultima luna ai avut foarte putini utilizatori pe site, nu setezi audintele enumerate anterior pe aceasta perioada de timp, deoarece sunt sanse foarte mari sa nu ruleze, persoanele tintite, fiind prea putine. 

Cel de-al treilea grup de anunturi are la baza o audienta calda concentrata pe persoanele care au interactionat cu paginile de Facebook si Instagram, detinute de afacerea clientului nostru, precum: persoane care au interactionat cu postarile paginilor, persoane care au accesat paginile etc. Acest tip de audienta calda este o sursa buna de a obtine rezulatate, dupa cum se poate observa si in imaginea de mai sus.

Cel de al patrulea grup de anunturi, dupa cum ii este si denumirea, are la baza o audienta calda indreptata spre persoanele care apreciaza pagina de Facebook a brandului. La fel ca audientele precedente, si acest tip de audienta calda are un potential crescut de a aduce rezulate optime afacerii tale. 

Recomandarea noastra

Sfatul nostru este sa testezi cat mai multe tipuri de audiente, atat calde, cat si reci pentru a atinge succesul. Aceste tipuri de audiente trebuie utilizate cat mai mult in promovare Facebook Ads. Nu te limita doar la audiente care in acest moment iti aduc rezultate. Incearca sa incluzi in campanii Facebook Ads cat mai multe tipuri de audiente, bineinteles aceastea sa fie setate in raport cu specificul afacerii si publicul tau tinta. 

Din propria experienta, mixul echilibrat intre campanii care contin audiente reci si cele care contin audiente calde, poate aduce afacerii rezultate bune in raport cu bugetul investit.  Ai nevoie de ajutor pentru a crea cele mai eficiente audiente pentru afacerea ta? Apeleaza la adsem.ro si hai sa ne atingem impreuna obiectivele in acest an!

De ce sa alegi AdSem pentru promovare Facebook Ads?
  • Strategie personalizata pentru businessul tau
  • Rezultate inca din prima luna
  • Optimizari saptamanale (eficientizam bugetul tau, nu-l irosim!)
  • Analizam constant concurenta si utilizam tool-uri actuale
  • Raportare lunara a rezultatelor

Solicita oferta si hai sa vedem impreuna cum campaniile Facebook Ads iti aduc rezultate!


Daniela M

Specialist PPC - Certificari si cursuri: Google Digital Garage, Google Ads Display, Google Ads Search, Google Ads - Measurement, Google Ads Video, Shopping Ads, Google Ads Apps

Author posts