Canale Social Media: Cum le alegi in functie de publicul tinta?


Daca ai ajuns in punctul de a citi acest articol, un lucru este sigur, ai realizat deja o lista cu obiective si ai facut o analiza a publicului tinta. Tot ce mai ramane este sa iti alegi canalele de Social Media potrivite pentru a-ti atinge targetul si pentru a atrage atentia si catorva clienti potentiali.

Alegerea unei platforme online potrivite este vitala pentru ca strategiile tale sa functioneze si sa aduca rezultate importante. Trebuie sa retinem trei aspecte atunci cand decidem pe ce canale de Social Media vom comunica cu publicul nostru. Fiecare platforma are un scop, vine cu niste riscuri care trebuie luate in calcul si strategiile trebuie sa fie gandite astfel incat sa foloseasca capacitatea maxima a retelei.

Desi ai putea crede ca prezenta brandului tau pe absolut toate retelele sociale este cea mai buna optiune, afla ca lucrurile se complica cu cat adaugi mai multe canale, pentru ca trebuie sa creezi strategii diferite pentru fiecare in parte si vei ingreuna munca oricarei persoane se va ocupa de realizarea planurilor lunare pentru brandul tau.

Ia in considerare ca un plan lunar necesita timp pentru research si pentru a veni cu cele mai creative si inovatoare idei, asa ca incearca sa simplifici acest proces, pentru a nu exista riscul de a munci degeaba.

Acest articol a fost creat de echipa AdSem pentru a te ajuta sa intelegi mai bine fiecare platforme online si pentru a te ajuta in alegerea canalelor de Social Media ideale pentru publicul tau, dar si pentru strategia pe care vrei sa o abordezi, in functie de tipul de business pe care il ai.

Publicul tinta – rol vital in alegerea celor mai potrivite canale Social Media pentru compania ta

canale social media si public tinta

Comportamentul audientei este factorul numarul unu de care trebuie sa tii atunci cand gandesti strategia. Acestia se comporta diferit in functie de segmentul de varsta, gen si interesele pe care le au. Sunt retele de comunicare unde anumite branduri trebuie sa gandeasca strategii foarte creative pentru a putea obtine vizibilitate, tocmai pentru ca nu se potrivesc cu audienta generala.

Pe langa postarile regulate de Social Media, trebuie sa iei in calcul si partea de promovare platita, pentru ca exista reclame difuzate pe anumite canale Social Media, cum ar fi Facebook Ads, Instagram Ads sau Bumped Ads pe Youtube. Daca tu vei investi o suma de bani intr-o platforma pe care publicul tau tinta nu o utilizeaza, atunci vei irosi practic acei bani pe reclame ineficiente.

Facebook – (inca) cel mai utilizat dintre platformele online

facebook canal social media

In momentul de fata, sunt inregistrati 2,4 miliarde de utilizatori pe Facebook, iar acest numar titanic vine cu multe avantaje, dar si cu dezavantaje. De cele mai multe ori, Facebook este un canal folosit pentru a fideliza clientii deja existenti si pentru a informa publicul cu privire la update-uri si schimbari in cadrul companiei.

Oamenii in varsta au acaparat platforma in ultimii ani, ceea ce inseamna ca se pot promova foarte usor produsele sau serviciile destinate lor. Se pot folosi, de asemenea, strategiile de Marketing traditionale, fiind foarte eficiente pentru persoanele care cauta sa integrezi produsul cat mai autentic in planul tau de postari.

Exista si foarte multi tineri activi pe Facebook si desi atentia lor se indreapta din ce in ce mai mult spre alte retele sociale, asta nu inseamna ca nu poti demara campanii creative pentru a le atrage atentia, cheia este sa indeplinesti cerintele lor, bazate pe valori si interese.

Riscurile cu care vine utilizarea acestei retele este reach-ul limitat. Daca incerci sa atingi noi audiente, atunci Facebook nu este platforma cea mai potrivita pentru afacerea ta. Foarte multe persoane cred ca vanzarile se dubleaza o data ce au pornit campanii pe Facebook, dar acest lucru se intampla foarte rar.

Instagram – mediul online care tinteste catre brand awareness

instagram canal social media brand

Instagram este o platforma care se bazeaza pe continutul vizual mai mult decat pe cel scris. Business-urile care au produse sau servicii ce pot fi promovate prin imagini sau videoclipuri sunt foarte potrivite pentru aceasta platforma. Spre deosebire de Facebook, Instagram este populat de o audienta tanara, ceea ce inseamna ca este nevoie sa fii creativ cu postarile tale.

Este bine sa eviti exprimarile prea formale, pentru ca audienta de aici cauta sa fie distrata prin postarile publicitare. Nevoia de entertaining este mai mare decat cea de informare, iar formele de advertising autentice sunt o strategie buna pe Instagram.

Desi ultimele update-uri au fost facute special pentru promovarea brandurilor, aceasta platforma vine si cu probleme. In primul rand, este o retea a influencerilor, ceea ce inseamna ca advertisingul excesiv poate parea toxic pentru utilizatorii care folosesc Instagramul ca un instrument pentru a fi la curent cu activitatea persoanelor apropiate sau pe care le admira.

In al doilea rand, textele accepta un numar limitat de cuvinte, in prim plan fiind imaginile si videoclipurile, ceea ce inseamna ca nu te va ajuta prea mult pe partea de optimizare.

Cu toate acestea, este foarte usor sa generezi lead-uri, mai ales daca investesti in campanii originale si creative.

Canale Social Media mai putin populare in Romania, dar care aduc beneficii: Twitter si Pinterest

canale social media mai putin populare

Spre deosebire de cele doua canale de Social Media mentionate anterior, Twitter si Pinterest sunt platforme mai putin cunoscute de audienta autohtona. Twitter este o platforma foarte buna pentru cei care sunt pasionati de continutul scris, in timp ce Pinterest se foloseste de puterea imaginilor pentru a crea brand awareness.

Pe langa faptul ca acestea sunt ,,in umbra” altor retele sociale, acestea vin si cu alte provocari. Twitter nu permite utilizarea textelor mai lungi de 280 de caractere, in timp ce textele pe Pinterest sunt inutile.

Pe Twitter te poti folosi de tendinte pentru a crea strategii la scara larga, pentru o audienta straina. Asa iti poti extinde afacerea, luand contact cu oameni din alte tari. Pinterest este un canal dominat de publicul feminin, ceea ce inseamna ca poti sa iti extinzi audienta daca activezi intr-un domeniu de interes pentru femei (fashion, make-up. food etc.)

Youtube si TikTok – Marketing prin continut video

Un mod eficient de a atinge obiectivele firmei tale este sa introduci in planul tau clipuri video. Exista nenumarate articole prin care se anunta ca trendul urmatorilori ani va fi Marketingul prin continut video. Exista si platforme de Social Media specializate pe acest lucru si anume Youtube si TikTok.

Youtube este unul din cele mai vechi canale de comunicare. Artistii isi promoveaza creatiile pe Youtube inca din anii 2000, iar popularitatea retelei a crescut si mai mult o data cu valul de vloggeri care au luat cu asalt site-ul. Brandurile folosesc acum Youtube Shorts pentru a prezenta produsele si serviciile pe care le furnizeaza, intr-un mod eficient.

TikTok este o platforma populara in randul Gen Z, unde brandurile trebuie sa se foloseasca de videoclipuri pentru a satisface nevoile de entertaining sau informare. Daca publicul tau este unul tanar, este chiar recomandat sa investesti in TikTok, pentru ca algoritmul iti permite cu usurinta sa atingi noi audiente, prin expunerea acestora.

Te poti folosi de trenduri pentru a atinge cu succes diverse categorii de oameni, cu diverse interese si preferinte. TikTok-urile pot fi incarcate pe Youtube Shorts, unde brandul tau poate obtine si mai mult trafic.

De retinut este faptul ca Youtube si TikTok impart functii asemanatoare, iar algoritmul poate fi asemanator. Exista si niste riscuri, pentru ca ambele canale de Social Media au un flux mare de continut incarcat zilnic, asa ca segmentele demografice sunt bine definite. Un pas gresit in planul tau de promovare si clipul tau poate ajunge in zone nefavorabile ale platformelor, unde nu isi poate aduce niciun beneficiu.

Canale media mai putin conventionale: BeReal, LinkedIn si Snapchat.

Exista si canale Social Media pe care multe branduri ori le ignora, ori nu le inteleg foarte bine mecanismul din spate. LinkedIn are in scop principal dezvoltarea de business, atat prin recrutare, cat si prin imbunatatirea imaginii brandului. Acest lucru se face prin continut scris, dar si video, intr-un mod forma de comunicare mai office.

LinkedIn este foarte util pentru afacerile B2B, care pot genera cu usurinta lead-uri si isi pot extinde brandul intr-un mod simplu si rapid.

Snapchat si BeReal sunt doua platforme care ajuta brandurile sa interactioneze direct cu clientii lor. Companiile care folosesc des aceasta aplicatie, incearca sa arate o parte mai autentica a lor si sa convinga oamenii sa foloseasca produsele lor prin continut video scurt sau imagini behind the scenes.

Nu utiliza aceste platforme daca publicul tau este format din persoane in varsta, pentru ca utilizatorii acestor canale Social Media sunt persoane tinere.

Surse de idei de strategii si rolul competitorilor

Daca nu esti sigur de canalele pe care le poti utiliza pentru brandul tau, poti arunca oricand un ochi la ceea ce fac partenerii tai sau de ce nu, competitia ta si vei afla raspunsul. A te inspira de la alte branduri nu este un lucru rau, important este sa te adaptezi nevoilor tale si sa fii cu continut original, creat de tine.

Poti sa testezi chiar tu, in prima faza si sa vezi care sunt cele mai eficiente canale de Social Media pentru brandul tau. Daca ai un magazin online, iti va fi foarte usor sa faci diverse teste, fara sa iti afecteze prea mult bugetul. Trebuie doar sa monitorizezi evolutia rezultatelor tale si sa tii cont de ele pe viitor.

In concluzie, este important sa tii cont atat de interesele publicului tau, cat si de tipul de continut pe care vrei si esti dispus sa il generezi. Poti alege 3 sau 4 platforme de comunicare pe care sa le studiezi cu atentie si sa le folosesti potrivit cerintelor publicului tau.

Nu uita sa fii cat mai creativ in postarile tale, astfel incat sa atragi atentia si sa mentii utilizatorii captivati de postarile tale, care bineinteles, trebuie sa evidentieze serviciile sau produsele pe care le furnizezi.

Promovare eficienta in Social Media cu AdSem

Daca mediul online iti da batai de cap, noi suntem aici sa te indrumam pe calea spre succes.

Poti apela la serviciile noastre de Social Media completand formularul disponibil pe site. In urma unor discutii, vom alege cele mai bune solutii pentru ca brandul tau sa se pozitioneze in mintea consumatorilor prin strategia de promovare Social Media. ✔

Articole asemanatoare

Lasă un răspuns

Lasă un răspuns

Categories