Cum scrii un articol SEO care aduce rezultate pentru business?


Daca nu folosesti continut evergreen pe subiecte de interes ce rost mai are sa scrii un articol SEO? Fara o informatie interesanta pentru publicul tau tinta, exista sanse mari sa pierzi teren in fata competitorilor in motoarele de cautare. Iar cand vine vorba de cresterea organica a unui site web, nu toate tipurile de continut vor contribui in egala masura la succesul unui business.

Dar pana la subiecte, cautari si rezultate, ti-ai pus vreodata intrebarea daca exista o reteta care garanteaza succesul unui articol SEO? Departe de insiruirea unor cuvinte mari care acopera niste idei mici, asa cum vei vedea in multe articole indexate de Google, articolele de calitate trebuie scrise bine, dar optimizate si mai bine pentru a ajuta site-ul sa obtina mai multe vizite lunare.

Un lucru pe care Google il apreciaza la un articol SEO este relevanta continutului pentru cautarea utilizatorului. Daca ai curiozitatea sa ramai alaturi de noi pana la final, iti vom prezenta pas cu pas cum se scrie un articol SEO si, cel mai important, cum se optimizeaza continutul sau pentru a genera rezultate. Vei vedea care sunt etapele procesului prin care articolul tau trece de la un simplu text cu scop informativ sau persuasiv la unul de calitate din punct de vedere SEO.

1. Ce este un articol SEO?

Un articol SEO este un text prin care iti propui sa obtii ceva. Acel ceva poate sa fie trafic, adica generarea mai multor vizite pe website-ul tau. Dar, cu un articol bun din punct de vedere SEO, poti spera si la generarea vanzarilor. Articolele SEO difera dramatic de forma articolului clasic pe care oricine il poate redacta si urca pe un blog personal. 

Articolul SEO este tipul de articol pe care il scrii pentru utilizatori, dar cu gandul la principiile de optimizare SEO. Ca prima regula, in redactarea articolelor SEO, ar trebui sa te raportezi atat la utilizatorii care vor citi continutul pe care il ai de oferit, cat si la cerintele Google sau alte motoare de cautare. Nu trebuie neaparat sa fie un articol lung, ci doar un articol foarte bine scris si optimizat pe baza cuvintelor cheie potrivite. 

2. Cum trebuie scrise si optimizate articolele SEO?

articole optimizate seo

Ai gasit un subiect intrigant pentru audienta ta, ti-ai facut research-ul si acum a venit momentul sa iti asterni ideile principale intr-un text care se vrea la final un articol SEO. Cum faci sa obtii rezultate cu acest articol? E simplu (cel putin pentru un specialist). Te asiguri ca respecta cele mai importante principii de redactare SEO.

Hai sa discutam despre cuvinte cheie, structura textului, cum te ajuta link-urile introduse in text, cat si despre redactarea continutului in functie de intentia utilizatorului.

3. Cuvintele cheie relevante

cuvinte cheie articol seo

Inainte de a scrie articole, un specialist SEO iti va recomanda sa faci un research de cuvinte cheie. Poate fi tentant sa sari peste partea aceasta daca scrii pentru afacerea ta. Cand iti cunosti afacerea stii si ce cuvinte folosesc utilizatorii pentru a te gasi online, nu-i asa?

Nu este nimic mai periculos decat aceasta presupunere. Atunci cand optimizezi un articol pe baza cuvintelor cheie relevante, vei fi surprins sa afli ca utilizatorii folosesc atat cuvinte, cat si expresii diferite de asteptarile pe care ti le-ai facut tu. Tocmai de aceea, in redactarea unui articol SEO, este vital sa faci un research riguros de cuvinte cheie.

Cautarea cuvintelor porneste de la un topic pe baza caruia trebuie triate si analizate toate rezultatele de cuvinte care deriva din acel topic. Rezultatele trebuie ulterior categorisite intr-o ierarhie a numarului de cautari. Din selectia initiala, vom alege relevanta expresiilor cheie in functie de numarul cautarilor, cat de dificil este sa te pozitionezi pentru acea expresie cheie dar si de potrivirea acestora pentru business.

Vom alcatui un cluster de cuvinte cheie. Mai exact, vom grupa cuvintele si expresiile pe care le consideram relevante in jurul unui cuvant cheie principal. Recomandam alegerea unei singure expresii principale in jurul careia sa construiesti ulterior subiectul articolului.

4. Structura unui articol SEO

Acum ca ai stabilit expresiile cheie, pasul imediat urmator este sa tii cont de ele in momentul in care structurezi un articol si sa le incluzi pe cat posibil in structura textului tau. Principalele elemente ale structurii unui articol SEO sunt meta titlul si meta descrierea, adresa URL finala, titlul, subtitlurile, paragrafele si suita de imagini.

Toate aceste elemente trebuie sa contina cuvantul cheie specific SEO. Mai mult decat atat, expresia principala trebuie sa se regaseasca in repetate randuri de-a lungul textului. Este vital sa oferi informatie in acord cu intentia de cautare a utilizatorilor tai in momentul in care creezi fiecare dintre aceste elemente.

Dincolo de titlu si subtitluri, numarul paragrafelor si al imaginilor este la fel de important pentru a redacta articole de calitate. Un text aglomerat de prea multe imagini poate scadea scorul unui articol optimizat SEO, in timp ce o insiruire continua de cuvinte fara imagini sau subtitluri poate afecta lizibilitatea. Trebuie sa gasesti un echilibru intre text si imagini si sa delimitezi informatia in paragrafe separate de subtitluri relevante continutului tau. 

Link-urile inserate in primele paragrafe ale unui articol SEO sunt extrem de importante. Link-urile indica utilizatorilor un continut interesant pentru cautarea facuta. Mai mult, acestea permit motoarelor de cautare sa afle ce continut de pe site-ul tau are legatura cu interogarea utilizatorilor si sa determine valoarea acestuia asigurand o pozitie mai buna in rezultatele de cautare.

6. Continut original scris in functie de intentia de cautare

In continuare, partea cea mai importanta a unui articol SEO ramane continutul. Nu doar ca ai nevoie sa fii original atunci cand redactezi pe un anumit subiect, dar trebuie sa te asiguri ca scrii in acord cu intentia de cautare a publicului tau tinta. Si, asa cum mentionam si la inceputul incursiunii noastre in universul SEO, continutul evergreen e mai important decat oricand.

O mare provocare atunci cand redactezi articole SEO este alegerea subiectului de interes pentru utilizatori. Aici intervine rolul continutului evergreen. Mai concret, anumite subiecte reusesc sa fie tot timpul de interes sau ā€žproaspeteā€ pentru utilizatori. Iar in momentul in care iti propui sa redactezi si sa optimizezi un articol SEO, trebuie sa tii cont de astfel de subiecte.

Altfel spus, subiectele pe care le acopera continutul evergreen reusesc sa treaca testul timpului. Au un nivel constant de interes in randul utilizatorilor si nu se confrunta ca alte tipuri de continut cu perioade mai slabe de interes sau scaderi sezoniere ale cererii. 

Informatiile oferite de un astfel de continut vor raspunde intotdeauna la intrebarile sau curiozitatile publicului tinta si vor atrage trafic o buna perioada de timp de la publicare. Si ca sa iti oferim si un exemplu concret, un topic evergreen pe baza caruia poti construi un articol SEO informativ care sa iti aduca trafic pe blog poate fi ā€židei de afaceriā€. 

Hai sa te ajutam cu o mai buna vizibilitate in Google – Apeleaza la specialisti!

Ce-ar fi daca ai reusi sa te afisezi de fiecare data cand un potential client cauta produse sau servicii similare cu cele pe care le ofera afacerea ta? Intr-o piata unde concurenta este apriga nu este usor sa fii in primele rezutate Google. Dar cu servicii de content marketing si servicii SEO On-Page si Off-Page nu este nici imposibil.

Suntem aici sa te ajutam cu servicii integrate: de la generarea continutului pana la optimizarea si publicarea acestuia. Haide sa facem cunostinta! Crestem organic afaceri ca a ta in fiecare zi. Fii tu urmatorul brand pentru care generam trafic. Alege servicii de marketing digital AdSem.ro!

Articole asemanatoare

Lasă un răspuns

Lasă un răspuns

Categories