crestere vizibilitate pagina facebook

Studiu de caz Scania Romania – Vizibilitate pagina Facebook


Ai incercat deja cam tot ce spune Neil Patel si inca nu esti vizibil pe Facebook? Poate ca ar trebui sa continui sa citesti. Bineinteles, daca vrei sa vezi cum poti creste indicatorul de vizibilitate pagina Facebook, altfel articolul nu este pentru tine.

Navigarea in Social Media nu este niciodata simpla, iar Scania Romania a fost un brand constient de acest aspect. Intr-un peisaj unde fiecare like si share conteaza, s-a ivit urmatoarea provocare: Cum crestem vizibilitatea unei pagini de Facebook cu renume?

Inca de la inceput, ne-am dat seama ca pentru Scania, profilul de Facebook nu este doar o prezentare digitala, ci mai degraba trebuie vazut ca un teren fertil pentru construirea unei comunitati solide si, mai presus de orice altceva, formarea unei comunitati implicate.

In acest articol de blog, iti vom prezenta un studiu de caz prin care iti aratam cum sa faci multe like-uri pe Facebook cu ajutorul unei comunitati de utilizatori implicati, care vor sa distribuie de placere continutul afacerii. Dincolo de cum sa faci like-uri pe Facebook, iti aratam cum am crescut organic indicatorul de vizibilitate pagina Facebook pentru partenerul nostru, Scania Romania. Perioada la care ne vom raporta in randurile ce urmeaza este de 12 luni.

Vom dezvalui amanuntele din spatele eforturilor noastre comune de a face din pagina de Facebook un punct de intalnire pentru pasionatii de vehicule de mare tonaj. 

De la grupurile specializate de pe Facebook pana la conversatiile inspirate cu fani entuziasti, vom explora cum Scania Romania a atras avantajul din Social Media in favoarea sa. Si, mai mult decat atat, iti putem arata cum ai putea sa iti promovezi afacerea in paralel cu celelalte eforturi de comunicare.

Cum promovezi o pagina de Facebook? 

Pagina ta de Facebook poate beneficia de mai multa vizibilitate decat paginile Facebook ale competitorilor. Ce trebuie sa intelegi este ca daca detii o afacere si vrei sa iti promovezi produsele sau serviciile in Social Media, trebuie sa faci diferenta intre pagina si profilul personal.

Profilurile personale tind sa capete o anumita directie, unde este bine sa te axezi pe brandul tau si pe autoprezentarea in mediul digital. In schimb, din perspectiva companiei pe care o conduci, domeniul tau de activitate este cel care trebuie sa primeze. 

Utilizatorul trebuie sa inteleaga cand intra pe o anumita pagina ca intreg continutul (imaginile, clipurile si oricare alt format) este cu si despre brand. Sigur, pentru vizibilitatea afacerii mai poti adopta strategiile multor companii, care apeleaza la diferite trucuri si postarile in grupurile specializate cu share inapoi pe profilul paginii. Totusi, cum si asa paginile sunt mai putin vizibile pe Facebook, trebuie sa adopti o strategie benefica pentru compania ta.

In cazul in care iti doresti sa faci publicitate pe Facebook pentru un magazin online, asigura-te ca postezi doar continut util. Fiecare informatie relevanta pentru utilizatori va fi apreciata. Altfel spus, fii atent la felurile si formatele de continut care starnesc admiratia audientei si ai in vedere interesele acestor oameni. 

Daca in postarile tale distribui teme alarmiste si exagerate, sa nu te mire faptul ca vei vedea in comentarii ca utilizatorul a fost dezamagit de continut. In schimb, pe pagina incearca sa te axezi pe informatii relevante pentru cei interesati de un anumit domeniu in care activeaza si compania ta. 

Provocarile initiale: Vizibilitatea paginii Facebook Scania Romania

pagina scania romania

Asa cum spuneam si anterior, profilurile personale au mai multe sanse sa obtina vizibilitatea mult dorita decat paginile de Facebook de firma. Dar, nimic nu este imposibil atunci cand generezi si distribui continut de calitate pentru audienta brandului tau.

Algoritmul Facebook incurajeaza tipul acesta de continut – util pentru comunitate. Spre exemplu, sa presupunem ca magazinul online pe care il gestionezi se ocupa cu vanzarea produselor de detailing auto. Daca iti doresti ca pagina sa capete mai multa vizibilitate decat paginile Facebook de firma ale competitorilor, atunci posteaza informatii relevante pentru comunitatea si domeniul tau de business. Nu le arata fanilor altceva decat ceea ce vor sa consume, altfel vei avea tot mai putine sanse la vizibilitate.

In cazul comunitatilor pe Facebook ce reunesc mii de utilizatori interesati, lucrurile se schimba dramatic. Aici vei dori sa ai mai multa grija. Si deja tinem traiectoria directa spre inceputul studiului nostru de caz. Scania Romania este o astfel de pagina, unde comunitatea este una foarte importanta, conturata in jurul unor pasionati de camioane, care isi doresc sa fie implicati. 

Provocarea noastra ca agentie a fost sa le oferim continutul pe care si-l doreau. Pentru ca daca ai utilizatori interesati de un anumit subiect, e usor sa comunici cu ei. Insa la fel de usor este si sa ii deranjezi, daca nu cunosti suficient de bine specificul domeniului. Daca nu le comunici pe limba lor, pe urma pleaca instantaneu de pe profil si nici nu mai revin. Cand pleaca instantaneu e un indiciu clar ca ceva din strategia ta nu functioneaza. Citeste in continuare sa vezi ce strategie de continut am folosit pentru pagina firmei Scania Romania. 

Vizitatorii paginii si grupurile de pe Facebook dedicate domeniului in care activeaza brandul

Interactiunea si schimbul de idei sunt la ordinea zilei in Social Media, iar grupurile specializate de pe Facebook care reunesc cateodata si miliarde de utilizatori, devin adesea hub-uri vitale pentru cei pasionati. Prin aprofundarea acestor relatii, impreuna cu partenerul nostru am reusit sa transformam pagina Scania Romania si grupurile dedicate intr-un spatiu interactiv, unde discutiile interactive, schimbul de cunostinte si sprijinul reciproc dau viata unei comunitati implicate.

Nu de putine ori, am recurs la strategia de a posta un anumit tip de continut pe grupurile specializate de Facebook. De ce? Pentru ca intelegem ca aceste comunitati sunt mai mult decat un simplu agregat de membri. Aici vei gasi intotdeauna pasionati gata sa impartaseasca si sa isi exprime opiniile. Astfel, prin distribuirea unui continut relevant, am reusit sa starnim conversatii, sa atragem atentia si sa facilitam schimbul autentic de idei.

Obiectivul principal al campaniei publicitare a fost de a creste vizibilitatea si utilizatorii paginii

Obiectivul principal al campaniilor implementate nu a fost doar sa ajungem la o audienta mai larga, ci sa construim o comunitate in jurul valorilor brandului si sa oferim un spatiu in care pasionatii sa se simta ca acasa. Fie ca a fost vorba de promovarea noutatilor, prezentarea produselor si serviciilor sau incurajarea interactiunii, fiecare campanie a fost conceputa cu atentie pentru a atinge acest scop.

Am ales sa nu fim doar o prezenta pe ecran, ci sa devenim un partener digital, gata sa impartasim, sa ascultam si sa evoluam alaturi de comunitatea noastra. Rezultatele acestei abordari s-au materializat in cresterea vizibilitatii si a numarului de utilizatori pe pagina de Facebook Scania Romania. 

Vizibilitate pagina Facebook: strategia de continut pentru cresterea comunitatii

Vizibilitate pagina Facebook

Dupa cum se poate observa in graficul de mai sus, strategia noastra de crestere a fost lansata in luna ianuarie a anului 2023. Timp de 12 luni am urmarit sa generam diferite formate de continut prin care sa implicam cat mai activ comunitatea existenta si sa ii invitam sa distribuie profilul pe conturile personale. 

Nu te gandi, totusi, ca exista o lista de trucuri si postarile trebuie sa fie realizate la fel pentru orice cont. Cu toate acestea, exista anumite lucruri pe care le poti implementa pentru a creste indicatorul de vizibilitate pagina Facebook asa cum am facut-o si noi, organic, pentru Scania Romania si am ajuns de la 32,971 la 35,291 fani, pe parcursul a 12 luni.

Promoveaza pagina de Facebook prin campanii creative si pe placul utilizatorilor

campanii creative pe facebook

Deoarece Facebook aduce in fata utilizatorilor doar continutul relevant, scopul nostru a fost cel de a publica postari care sa anime audienta, sa starneasca discutii si sa ii implice activ pe cei din comunitate. Daca iti doresti sa iti implici adeptii, foloseste imagini frumoase, raspunde-le la mesaje celor care iti scriu in privat si nu uita de link-uri cu trimitere catre ofertele pe care le ai disponibile.

Continutul creat a urmarit sa genereze cat mai multe reactii, iar prin tactica utilizarii continutului generat de utilizatori (User-generated content) am reusit sa stabilim o crestere substantiala – atat pentru pagina (din perspectiva like-urilor), cat si din perspectiva adeptilor care urmaresc pagina.  

Creste rata de engagement a paginii de Facebook

rata de engagemenet facebook

Din punctul de vedere al campaniilor, noi am orientat comunicarea in directia celor mai utilizate doua formate: fotografii si videoclipuri. Pe baza informatiilor sugerate de programul de analiza pe care il folosim, am ajuns la concluzia ca formatul video este mai putin apreciat decat cel cu imagine. In acest sens, am incercat sa conturam o strategie care le imbina pe ambele, insa sa folosim cu precadere imagini.

Initiaza conversatii cu utilizatorii si fanii brandului

conversatii cu fanii brandului

Asa cum punctam anterior, interactiunea este extraordinar de importanta in Social Media. Si atunci, eforturile noastre au fost concentrate in aceasta directie: aceea de a-i implica pe urmaritori sa reactioneze – fie prin comentarii, fie prin distribuiri ale continutului publicat de noi. A se vedea in imaginea de mai sus.

Evaluarea demersului de promovare si rezultatele obtinute

Evaluarea demersului nostru nu se rezuma doar la numere, ci si la povestile pe care le-am construit impreuna cu comunitatea Scania. Am analizat meticulos fiecare campanie, fiecare postare si fiecare interactiune pentru a intelege ce a functionat si ce poate fi imbunatatit.

Rezultatele obtinute nu sunt doar cifre reci, ci reflectarea unei comunitati in continua expansiune. Cresterea vizibilitatii, numarul de like-uri, share-uri si comentarii nu sunt doar indicatori de performanta, ci expresia unei conexiuni autentice. Insa, la finalul oricarei campanii cifre ca cele de mai sus, vorbesc pentru noi.

Concluzii referitoare la vizibilitatea brandului si directii viitoare

Vizibilitatea paginii Scania Romania a evoluat dincolo de simpla prezenta digitala. Am reusit sa conturam un spatiu unde entuziastii se aduna nu doar pentru informatii, ci pentru a impartasi pasiuni si pentru a se conecta la un nivel mai profund. Fiecare like, comentariu si share nu sunt doar interactiuni digitale, ci amprente ale unei comunitati in continua dezvoltare.

Concluziile pe care le tragem acum nu sunt doar reflexii, ci si planuri pentru viitor. Identificam nu doar ceea ce a functionat bine, ci si zonele unde putem inova si evolua. Vrem ca pe viitor Scania Romania sa fie nu doar o pagina de Facebook, ci o continua sursa de inspiratie si informatie pentru comunitate.

Te intrebi cum sa cresti o pagina de Facebook organic? Programeaza o discutie cu specialistii AdSem.ro!

Speram ca ai reusit sa ramai alaturi de noi pana la finalul studiului de caz si ca informatiile pe care ti le-am impartasit aici iti sunt de folos. Bineinteles, lucrurile se schimba de la un cont la altul, insa exista anumiti parametri pe care ii poti aplica oricand si vor functiona. Daca vrei sa discutam mai pe larg despre acest subiect, nu ezita sa ne contactezi!

Programeaza o discutie cu unul dintre specialistii AdSem.ro si spune-ne cu ce te putem ajuta!

Articole asemanatoare

Lasă un răspuns

Lasă un răspuns

Categories