studiu de caz ads

Business nou? Vezi cum am adus rezultate intr-o piata extrem de competitiva!


Pentru noi nici o provocare nu este prea mare si nici un domeniu nu este prea dificil, tocmai de aceea am acceptat sa ajutam un business complex sa isi faca loc si sa creasca pe piata din Romania.

Daca vrei sa afli cum am gandit strategia de promovare, cum am generat awareness si cum am adus vanzari de peste 57.000 de lei inca din primele 3 luni citeste studiul de caz pana la final. Acest studiu de caz urmareste o analiza graduala a vanzarilor in primele 3 luni de la lansarea businessului pe piata. 

Astfel, la inceputul anului 2023 am preluat de la 0 un business din domeniul de scule si unelte. Fiindca abia se puneau bazele sediului din Romania, nu existau deloc vanzari organice, site-ul mergea foarte greu si nu era optimizat, iar imagine brandului nu exista. Cu toate acestea am creat o legatura stransa cu toata echipa, ne-au prezentat obiectivele lor si am acceptat provocarea.

De unde am pornit cu acest business si care era statusul initial al contului de Google Ads

Pentru a gasi cea mai eficienta strategie, am pornit de la situatia sa initiala si, implicit, de la principalul motiv pentru care a apelat la serviciile noastre: cresterea brand awareness-ului si a vanzarilor.

Astfel, am inceput cu pasi mici dar foarte importanti:

  • Research de piata, cuvinte cheie de baza, concurenta
  • Definirea POD (point of difference), setarea unor obiective clare si realiste
  • Crearea conturilor de Google Analytics 4, Google Ads, Google Tag Manager si Google Merchant Center 
  • Configurarea conturilor si realizarea trackingului
  • Stabilirea bugetului disponibil pentru promovare 

In realizarea strategiei, am avut in vedere faptul ca nu a mai fost facuta promovare prin Google Ads, iar contul va fi nou si bineinteles, fara istoric. Prin urmare, am stabilit tipurile de campanii, structura, bugetul si informatiile pe care sa le includem.

Ce strategie am folosit pentru genera vanzari inca de la inceput

Am dat startul colaborarii la jumatatea lunii Martie a acestui an, prin realizarea si implementarea strategiei conturate. 

→ Am inceput prin realizarea si setarea conturilor necesare in vederea inceperii promovarii Google Ads.

→ Am realizat o campanie Inteligenta pentru a aduce cat mai mult trafic pe site, considerand ca era un moment oportun de crestere a vizibilitatii, avand in vedere faptul ca primavara incepe sezonul de gradinarit. In aceasta campanie am inclus 2 anunturi, am adaugat o lista de cuvinte cheie cat mai generale, cuvinte cheie negative dar si imagini relevante. 

 → Am creat o campanie de Search, cu mai multe grupuri de anunturi bazate pe sezonalitatea produselor si am ales ca pentru cuvintele cheie sa folosim tipul de potrivire “Phrase match”.  Mai apoi, in lunile ce au urmat am adaugat si un grup de anunturi pe cuvinte cheie de brand.

→  Am ales sa implementam  de asemenea si o campanie de tip „Performance Max” pe care am structurat-o in grupuri de elemente axate pe categoriile de produse disponibile pentru promovare, cu audiente relevante in care am inclus atat segmente de remarketing, cat si interese si segmente personalizate (persoane care cauta in mod frecvent termenii de cautare relevanti afacerii si persoane care acceseaza URL-uri similare ale concurentei). Am optat pentru un buget mic la inceput pentru a observa cum va rula acest tip de campanie.

In prima luna de colaborare, cele trei campanii implementate au inceput sa genereze rezultate, dupa cum urmeaza: 61 de achizitii, cost 3.887 Lei, cost per conversie de 63 Lei, valoarea conversiilor de 10.581,82 Lei si un ROAS de 2,72%.

rezultate prima luna

Sigur ca pentru noi aceste rezultate nu au fost multumitoare si cunoscand potentialul brandului, am continuat sa facem si mai multe implementari si optimizari in contul de Google Ads pentru a scala cat mai mult vanzarile. 

→ Am oprit campaniile si reclamele Google Ads care nu au performat 

→ Am facut etichete de pret pentru a sorta produsele dupa anumite intervale cum ar fi 0-100 lei, 101-200 lei, 201-500 lei, 501-1000 lei, 1001-1500 lei, 1501-2000 lei. Am implementat o noua campanie de Performance Max, iar pentru aceste etichete am facut cate un grup de elemente specific ca sa putem monitoriza ce categorie converteste cel mai bine. La fel ca in cazul primei campanii de P. Max din cont, am pornit-o cu un buget mai mic, pe care l-am scalat treptat dupa ce a inceput sa aduca rezultate optime.

→ Am facut o serie de extensii de tip sitelink, de instiintare, fragmente structurate si de promotie

Si astfel, rezultatele nu au incetat sa apara. Costul/ conversie a scazut considerabil si a ajuns la 40,64 de lei, vanzarile s-au dublat si am reusit sa aducem 121 de conversii, ROAS-ul a crescut la 5,25% iar bugetul investit in aceasta luna a fost de 4.921. La final ne-am bucurat sa vedem ca valoarea totala a conversiilor provenite din Google Ads a fost de 25.882 de lei.

rezultate luna 2

Pentru cea de-a treia luna am observat ca brandul a inceput sa fie tot mai cunoscut, iar cautarile pe cuvantul de brand au crescut, motiv pentru care am facut o campanie separata Search pentru Brand Protect.  Celelalte campanii au inceput sa mearga de la sine si sa aduca rezultate din ce in ce mai bune la costuri tot mai mici.   

Mai mult decat atat am oprit campania Inteligenta de trafic pentru ca am vrut sa redirectionam bugetul pentru campaniile de Performance Max. 

rezultate luna 3

Cum au evoluat campaniile Google Ads si ce rezultate au adus

Pentru a analiza modul in care Google Ads aduce rezultate pentru acest client, am analizat campaniile realizate, am luat in calcul principalii KPIs si cum au evoluat de la o luna la alta, mai ales in primele 3 luni cand aportul nostru era esential. 

Astfel am observat o crestere graduala si constanta, exact asa cum ne-am dorit de la inceput. Cu toate acestea rezultatele inregistrate in primele 3 luni de colaborare ne-au depasit cu mult asteparile.

rezumat campanii

Rezultate 15 martie – 15 iunie:

  • Cost total: 13.340 Lei
  • Conversii: 311
  • Valoarea conversiilor: 57.483,57 Lei
  • Cost mediu per conversie: 43 Lei
  • ROAS: 4,30%

Rezultatele inregistrate in primele trei luni ne-au depasit asteptarile, dar ce a urmat in a x luna de colaborare, a fost o incantare. Astfel, in perioada 16 octombrie – 15 noiembrie 2023 s-au inregistrat umratoarele rezultate:

  • Cost total: 5.253Lei
  • Conversii: 195
  • Valoarea conversiilor: 44.746 Lei
  • Cost mediu per conversie: 27 Lei
  • ROAS: 8,52%
campanii google ads

Toate aceste rezultate sunt inregistrate doar din campaniile Google Ads realizate si optimizate de AdSem.ro!

Colaborarea cu noi iti aduce rezultate!

  • Strategie personalizata pentru business-ul tau
  • Rezultate inca din prima luna
  • Optimizari saptamanale (eficientizam bugetul tau!)
  • Analizam constant concurenta si utilizam tool-uri performante
  • Raportam frecvent rezultatele

Solicita oferta si hai sa discutam in detaliu despre serviciile Google Ads pe care ti le putem oferi. Intr-adevar iti vor aduce rezultate, te vei convinge singur!

Articole asemanatoare

Lasă un răspuns

Lasă un răspuns

Categories