google tag manager ghid implementare

Avantaje Google Tag Manager – Ghid implementare pas cu pas


Google Tag Manager este o platforma gratuita oferita de Google si este un instrument util in masurarea impactului promovarii online. Google Tag Manager permite utilizatorilor sa adauge, sa editeze si sa gestioneze evenimente de pe website, insa fara prea multe cunostinte avansate despre programare sau despre javascript.

Prin intermediul GTM putem configura manual, cu usurinta evenimente precum urmarirea conversiilor, masurarea interactiunilor cu unele elemente din paginile web, monitorizarea abandonului cosului de cumparaturi si multe altele. Cu Google Tag Manager nu mai este necesară modificarea directa a codului html al site-ului pentru a adauga sau actualiza diverse forme de urmarire cum ar fi Google Analytics, Google Ads, Facebook Pixel sau alte instrumente de urmarire.

Ce poti face prin Google Tag Manager?

  • Google Tag Manager este un tool care poate fi folosit pentru a adauga pe site-uri diverse etichete de urmarire, inclusiv Google Analytics, Facebook Pixel, AdWords Conversion Tracking, Bing Ads si multe altele. Acest lucru inseamna de fapt ca nu mai trebuie modificat codul sursa al site-ului pentru a implementa aceste etichete.
  • GTM ofera in mod gratuit posibilitatea centralizarii si gestionarii tag-urilor dintr-un singur loc. Acest sistem de gestionare permite ca tag-urile sa fie adaugate, editate si eliminate fara alte interventii la nivelul codului sursa al platformei.
  • Cu ajutorul unui container GTM se pot urmari evenimentele si interactiunile utilizatorilor. Aceasta functie este foarte complexa si utila deoarece ajuta la monitorizarea traficului si a evenimentelor specifice care au loc pe website. cum ar fi: click-urile pe butoane, completarea formularelor, vizualizarea anumitor pagini sau timpul petrecut pe site. Toate aceste informatii contribuie la o mai buna intelegere a comportamentului utilizatorilor si la urmarirea performantei promovarii prin marketing.
  • Mai mult decat atat, Google Tag Manager este un instrument care face posibila automatizarea anumitor sarcini prin intermediul functionalitatii variabilelor si triggerelor. De exemplu, poti folosi acest sistem pentru a seta anumite reguli si actiuni automate in functie de evenimente.
  • Datorită optiunii de integrare cu Google Analytics, Facebook Pixel sau alte platforme publicitare, acesta permite masurarea performantelor reclamelor si trimite datele inregistrate in propriile platforme de tracking. Pot fi adaugate etichete de urmarire a conversiilor si a evenimentelor specifice pentru a evalua eficacitatea campaniilor de publicitate. 

Cum creezi un cont de Google Tag Manager?

  • Acceseaza website-ul oficial Google Tag Manager: https://tagmanager.google.com/.
  • Daca nu ai deja un cont Google, apasa pe butonul „Intra in Cont” din coltul din dreapta sus si selecteaza „Creeaza cont”.
  • Dupa ce te-ai autentificat in contul Google, vei fi redirectionat automat catre pagina principala Google Tag Manager.
  • Apasa pe butonul „Creeaza cont” si vei avea optiunea de creare a unui cont de Google Tag Manager.
  • Da un nume contului si completeaza domeniul website-ului tau.
  • Apasa pe butonul „Continua” si vei fi ghidat catre un proces de configurare care iti va solicita sa adaugi codul de urmarire in site. Acest cod este necesar pentru a avea acces si a putea gestiona si implementa etichetele si evenimentele utilizand Google Tag Manager.

Cum implementezi un cont Google Tag Manager?

  • Acceseaza sectiunea „Admin” din pagina containerului creat si da click pe optiunea „Install Google Tag Manager”.
instalare google tag manager
  • Vei vedea doua fragmente de cod, unul pentru eticheta de inceput (Head) si unul pentru eticheta de sfarsit (Body) a site-ului. Fragmentele de cod vor fi copiate si adaugate in website, si astfel, GTM va fi instalat in site si va deveni posibila utilizarea acestuia pentru urmarirea evenimentelor de tracking.
cod instalare
  • Copiaza fragmentul de cod pentru eticheta de inceput si adauga-l in sectiunea head a fiecarei pagini din site. Acest cod trebuie sa fie plasat imediat dupa tagul de deschidere <head> al paginii.
  • Copiaza fragmentul de cod pentru eticheta de sfarsit si adauga-l in sectiunea body a fiecarei pagini din site. Acest cod trebuie sa fie plasat imediat dupa tagul de deschidere <body> al paginii.
  • Salveaza si publica modificarile.

Cum configurezi etichete si evenimente in GTM?

Acum poti incepe sa configurezi etichetele si evenimentele pe care vrei sa le utilizezi pentru urmarirea si analiza datelor din site. Initial, trebuie configurat un tag, iar apoi trebuie setata o conditie pentru ca tag-ul sa functioneze (trigger).

Vom exemplifica acest proces prin configurarea GA4 prin GTM:

  • Deschide Google Tag Manager si selecteaza containerul corespunzator site-ului.
  • Selecteaza opțiunea „Tags” din meniul principal. Apoi, fa clic pe butonul „New” pentru a crea o eticheta noua.
  • Configureaza eticheta pentru GA4 selectand „Google Analytics: GA4 Configuration”.
  • In sectiunea de configurare a etichetei, completeaza campul „Measurement ID” cu ID-ul de proprietate GA4 pe care l-ai creat anterior.
  • Seteaza un trigger pentru a declansa eticheta GA4 Configuration. Acesta poate fi un trigger de tip „Page View” pentru a urmari vizualizarile paginilor sau un alt trigger personalizat in functie de obiectivele si evenimentele pe care doresti sa le urmaresti.
configurare gtm
  • Dupa ce ai configurat eticheta si trigger-ul, salveaza si publica modificarile.
  • Pentru a te asigura ca implementarea este corecta, acceseaza site-ul web si foloseste instrumentele de dezvoltare din browser pentru a verifica daca eticheta GA4 Configuration se incarca corect.

Pentru implementarea GTM pentru un site de tip e-commerce, trebuie setate o serie de tag-uri precum: “view item”, “add to cart”, “view cart”, “remove from cart”, “begin checkout” si “purchase”. Avand in vedere ca noua versiune GA4 colecteaza date bazate pe evenimente, aceste setari ajuta la analiza corecta a acestora.

tag-uri gtm

De asemenea, pentru fiecare tag creat, trebuie setat un trigger pe care il denumesti dupa evenimentul pe care il declanseaza. De exemplu, pentru “begin_checkout” la “Trigger type” selectezi “Custom event”, iar la “Event name” tot “begin_checkout”.

trigger

Publicarea actiunilor realizate

Inainte de a publica modificarile, Tag Manager iti pune la dispozitie modul preview, prin care poti sa vezi daca etichetele se declanseaza. Astfel am accesat “Preview”, iar in sectiunea “Tags” apar tag-urile care s-au activat (Tags fired on this page) si cele care nu sunt active (Tags not fired on this page).

ghid implementare gtm

Este important sa acorzi atentie corelarii etichetelor cu triggerele si sa testezi implementarea pentru a te asigura ca functioneaza asa cum te astepti. De asemenea, poti utiliza functionalitati avansate, cum ar fi variabilele si fluxurile de lucru, pentru a personaliza si gestiona mai eficient implementarea etichetelor si triggerelelor.

AdSem te ajuta cu instalarea conturilor esentiale

In concluzie, Google Tag Manager este o solutie puternica si eficienta pentru gestionarea etichetelor si pentru urmarirea evenimentelor de baza de pe un anumit site web. Folosind GTM, putem simplifica si accelera procesul de implementare a etichetelor si putem obtine informatii valoroase in privinta comportamentului vizitatorilor, pe care ulterior sa le folosim in implementarea reclamelor platite. Acest lucru este util pentru a eficientiza continutul ad-urilor si pentru a le directiona catre publicul de interes in functie de obiectivele companiei.

Orice business in mediul online trebuie sa aiba anumite conturi care vor fi esentiale in procesul promovarii. Pe langa GTM, mai sunt si alte conturi utile precum: Google Analytics, Google Search Console, Google My Business, Google Merchant Center, Meta Pixel Helper. 

Daca ai nevoie de ajutor, contacteaza-ne si discutam despre cum putem sa iti ducem businessul la nivelul urmator!

Articole asemanatoare

Lasă un răspuns

Lasă un răspuns

Categories