Audit SEO tehnic: ce este, cum se face si de ce trebuie sa-l implementezi?
Orice serviciu de marketing online trebuie sa aiba la baza un website bine optimizat din punct de vedere tehnic. Auditul SEO este un prim pas esential pentru succesul afacerii tale in mediul online. Un website realizat pentru a vinde produse sau servicii, trebuie sa beneficieze de optimizare SEO pentru a-si indeplini scopul final -> sa iti aduca venituri 24/7.
Ce este un audit SEO complet pentru un website?
Un audit SEO reprezinta o analiza completa a unui site web, prin care evaluam cat de bine este optimizat site-ul din punct de vedere SEO, i.e. pentru motoarele de cautare (Google, Yahoo!, Bing, Yandex etc). In cadrul unui audit SEO tehnic sunt evaluati zeci de factori: continut, structura, fisiere media, cuvinte cheie, viteza de incarcare, experienta utilizatorilor, optimizare pentru dispozitive mobile, erori de functionare, securitate, legaturi interne si multi alti factori. Auditul ne ajuta in primul rand sa identificam problemele ca sa le putem rezolva, sa imbunatatim site-ul astfel incat sa se claseze pe pozitii cat mai inalte in SERP.
Poti sa faci un audit SEO complet pentru intreg site-ul, sau poti analiza doar o anumita pagina web.
Cand ar trebui sa faci o analiza SEO in procesul de optimizare?
Orice proces de optimizare SEO trebuie sa inceapa cu auditul tehnic si o analiza SEO cuprinzatoare. In functie de dimensiunea site-ului (numar de pagini) si frecventa modificarii continutului, stabilim de cate ori este necesara realizarea auditului SEO tehnic. Analiza SEO este recomandata dupa orice modificare adusa in site pentru a verifica daca totul functioneaza optim. Chiar daca nu modifici nimic in site dar ai totusi resurse externe, imagini sau link-uri care trimit catre site-uri externe, este necesar un audit tehnic recurent pentru a depista la timp daca acele site-uri nu mai sunt functionale.
Cum faci un audit SEO pentru site-ul tau? Ce include auditul SEO?
Desi un specialist SEO poate identifica anumite probleme de functionalitate cu ochiul liber, o analiza completa a site-ului implica utilizarea unor tool-uri performante specifice. Fiind foarte multi factori ce trebuie verificati, fie ca este vorba de un site de dimensiuni reduse, doar cu ajutorul unui tool avansat putem fi siguri ca au fost identificate toate erorile. Auditul SEO poate fi realizat frecvent ca actiune de prevenire a efectelor unei posibile erori, sau la nevoie, atunci cand deja observam scaderi de trafic si incercam sa identificam cauza problemei.
Daca nu ai acces la tool-uri avansate platite, poti arunca o privire in aplicatii precum Google Analytics si Google Search Console, platforme gratuite oferite de catre Google. In Google Analytics poti vedea rezultate, informatii despre trafic, vanzari, caracteristici ale audientei, pagini performante etc. Informatii care te vor putea ajuta sa iei decizii importante despre viitoarele tale actiuni in promovare. Google Search Console ofera informatii relevante despre cum vede motorul de cautare Google direct site-ul tau: la sectiunea Indexing – Pages poti gasi erori 404 (link-uri nefunctionale), pagini neindexate, redirectionari facute gresit, pagini duplicat, canonical setate gresit etc.
De asemenea, poti gasi gratuit si platforme online prin care poti realiza un audit SEO dar vei avea limitari la numarul de pagini, elemente analizate etc.
Pentru a analiza performantele, poti folosi gratuit Google PageSpeed Insights. Introduci URL-ul pentru fiecare pagina in parte si iti va oferi un raport detaliat despre performante si ce ar trebui sa imbunatatesti. Atat pentru motoarele de cautare cat si pentru utilizatori, este foarte important ca site-ul sa ruleze optim si cat mai rapid.
Daca vrei sa ai o imagine de ansamblu, poti analiza si factorii externi, tot ce tine de SEO Off-Page: numar de backlink-uri, calitatea backlink-urilor, mentiuni in Social Media, autoritatea domeniului etc. Astfel poti analiza rezultatele in functie de actiunile Off-Page care tintesc catre paginile site-ului.
Cum te ajuta un audit in procesul de optimizare SEO?
1. Identifici problemele din site
Foloseste tool-uri performante care iti vor arata exact ce probleme sunt.
2. Rezolvi problemele identificate
Elimina erorile si rezolva problemele de indexare.
3. Imbunatatesti gradul de optimizare
Atat Google cat si utilizatorii vor putea accesa cu usurinta paginile din site.
4. Te clasezi pe pozitii mai inalte in cadrul rezultatelor Google
Un site optimizat tehnic, va fi „favorizat” in detrimentul unui site cu erori.
5. Esti mai vizibil pentru publicul tau tinta
Utilizatorii vor avea acces mai usor la produsele sau serviciile tale.
6. Iti va creste traficul pe site
Cu cat esti pozitionat mai sus, cu atat vei obtine mai multe click-uri din Google.
7. Iar scopul final: vor creste veniturile ✔
Cu cat vei avea mai mult trafic relevant, cu atat vor fi mai mari sansele ca utilizatorii sa achizitioneze de la tine.
De ce sa implementezi recomandarile primite in urma unui audit SEO?
In primul rand, pentru ca nici lui Google si nici utilizatorilor, nu le plac site-urile cu erori.
- Daca vorbim de e-commerce si produse cu link-uri nefunctionale, din start acele produse nu pot fi vizibile deci nu pot fi achizitionate;
- Daca vorbim de o structura neoptimizata a meniului, e posibil ca utilizatorii ce ajung pe site sa nu gaseasca usor ce isi doresc si sa plece rapid catre un site concurent;
- Daca avem un site cu performante scazute, viteza de incarcare slaba, website-uri ce nu sunt adaptate pentru dispozitive mobile, rezultatul este acelasi, utilizatorii vor parasi site-ul tau;
- Nu in ultimul rand, Google va afisa intotdeauna site-urile bine optimizate in SERP deasupra celor care au probleme.
Si acestea sunt doar cateva exemple si consideram noi, motive suficient de importante pentru care ar trebui sa incepi chiar acum cu un audit SEO pentru website-ul tau.
Cum te putem ajuta la AdSem?
Daca ai nevoie de audit SEO: ca agentie SEO, ne folosim de cele mai bune si complexe tool-uri, experienta si cunostinte, pentru a realiza eficient analiza SEO a site-ului tau. In urma rapoartelor, identificam problemele in site, iti spunem in functie de impactul lor ce este mai urgent de rezolvat, venim cu solutii si chiar ne putem ocupa integral de implementarea lor. O campanie SEO include actiuni atat SEO On-Page cat si Off-Page. Dupa rezolvarea problemelor, stabilim o campanie SEO adaptata website-ului tau, care iti va aduce cu siguranta rezultate! Alege servicii SEO de calitate pentru afacerea ta!
Articole asemanatoare
Lasă un răspuns
Trebuie să fii autentificat pentru a publica un comentariu.
Categories
- Content Marketing (9)
- Email Marketing (2)
- General (8)
- Google Ads (17)
- Jobs (4)
- Promovare Online (20)
- SEO (16)
- Social Media (11)
- Studii de caz (9)
- Web Design (2)
Lasă un răspuns
Trebuie să fii autentificat pentru a publica un comentariu.