Care sunt etapele procesului SEO?


Te-ai convins de importanta serviciilor SEO si vrei sa afli mai multe despre cum se deruleaza acest proces? Hai sa parcurgem etapele procesului de optimizare SEO si sa intelegem importanta fiecarei actiuni. 

In primul rand… de ce sa apelezi la servicii SEO?

Daca nu esti convins ca website-ul tau are nevoie de servicii SEO, iti reamintim doar cateva dintre beneficiile principale: 

  • Cresterea traficului organic relevant, implicit cresterea vanzarilor si a veniturilor
  • Cresterea notorietatii si autoritatii brand-ului
  • Rezultate garantate pe termen mediu si lung

Indiferent daca vinzi produse sau servicii, un site optimizat SEO iti va aduce mai multe venituri din vanzari!

Cand ar trebui ca website-ul tau sa beneficieze de servicii SEO?

Ideal ar fi ca de la conceperea schitei site-ului sa ai in vedere principiile SEO. Un site optimizat pentru motoarele de cautare, este si un site pe placul utilizatorilor. Cum ,,niciodata nu este prea tarziu”, daca nu ai beneficiat de servicii SEO inca de la inceputul lansarii site-ului, o poti face in orice moment. Evident, cu cat mai repede, cu atat mai devreme vor aparea si rezultatele. Rezultate care, atunci cand vorbim de implementari SEO On-Page, nu se vor vedea instant. Google are nevoie de o perioada de observare si indexare a noilor modificari. 

Etapele procesului SEO:

1. Stabilirea obiectivelor

obiective seo

Toate actiunile SEO au ca scop final cresterea traficului organic si a veniturilor din vanzari. 

La Adsem.ro adaptam strategia in functie de nevoile de dezvoltare ale afacerii si prioritizam actiunile in functie de obiectivele tale pe termen scurt, mediu sau lung.

Exemplu 1: lansezi o noua categorie de produse si iti doresti ca si Google sa indexeze mai rapid paginile aferente

Exemplu 2: stocul este mai consistent pentru o anumita categorie de produse si iti doresti ca si conversiile sa fie mai numeroase pentru aceasta gama de produse

In ambele situatii, prioritizam actiunile SEO catre categoriile in focus. Strategie valabila inclusiv si pentru un site care vinde servicii. 

2. Analiza cuvintelor cheie si a competitorilor

analiza competitie

Fiecare proiect nou porneste la drum cu un set de cuvinte cheie principale, identificate in baza principalelor produse sau servicii vandute. Ulterior, numarul de cuvinte cheie monitorizate se dezvolta odata cu optimizarea SEO On-Page a fiecarei pagini de categorie. Analizand setul preliminar de cuvinte cheie, se obtin informatii valoroase pentru strategia SEO: potentialul cuvintelor cheie – cat interes prezinta fiecare pentru consumatori, sezonalitate – daca interesul consumatorilor oscileaza in anumite perioade de timp, cat de mare este competitia pe cele mai cautate produse/servicii etc.

Pentru un sistem de referinta valid, identificam principalii competitori si analizam actiunile lor. 

Ca specialisti de marketing, ne putem crea o imagine de ansamblu completa identificand punctele forte, punctele slabe, oportunitatile si amenintarile in raport cu principalii concurenti dar si cu piata. 

Ca specialisti SEO, analizam concret actiunile competitorilor: pozitii pentru cuvintele cheie de interes, autoritate, strategia de backlink-uri transpusa in volum si calitatea backlink-urilor, calitatea continutului etc. 

Aceste date ne pot indica ce actiuni trebuie intreprinse pentru a depasi cu succes competitia. 

3. Structura site-ului si URLs

structura link-uri

Structura site-ului este importanta atat pentru indexarea optima de catre motoarele de cautare cat si pentru experienta utilizatorilor. O structura cat mai clara pentru produse sau servicii, ajuta la navigarea facila si gasirea continutului. Ii este usor utilizatorului sa gaseasca ceea ce cauta pe site-ul tau? Atunci va cumpara de la tine. In caz contrar, va parasi site-ul tau si va accesa site-ul optimizat mai bine al unui concurent. 

In functie de organizarea optima a continutului pe site, se vor forma si URL-urile aferente. Forma sau lungimea URL-urilor este intr-adevar importanta mai mult pentru motoarele de cautare, utilizatorii neacordand neaparat atentie acestui aspect. Este important ca fiecare URL al site-ului sa fie user-friendly, adica trebuie sa respecte anumite conditii SEO: lungime corespunzatoare, de evitat diacriticele, de evitat majusculele, fara semne de punctuatie “?”, de evitat prepozitiile, de inclus cuvinte cheie etc. Important de retinut: orice modificare a unui URL probabil va necesita redirect 301 de la link-ul vechi catre cel nou. 

De asemenea, cand vorbim de URL-uri, este importanta si setarea corecta a tag-ului canonical pentru a evita continutul duplicat. Tag-ul canonical ii indica motorului de cautare ce ar trebui sa afiseze cand acesta vede doua pagini cu continut similar sau identic dar adrese URL diferite. 

4. Audit tehnic SEO

audit tehnic seo

Un site optimizat din punct de vedere tehnic reprezinta baza solida a strategiei SEO. Cu cat site-ul are mai multe pagini, cu atat iti va fi mai greu sa descoperi singur problemele. Principala provocare este ca multe dintre aceste probleme nu sunt neaparat vizibile dar ele totusi exista si impiedica site-ul sa se pozitioneze cat mai sus in rezultatele motoarelor de cautare. Gratie tool-urilor SEO performante, putem scana un site intreg si toate resursele lui, analizand zeci de factori diferiti. In functie de dimensiunea si complexitatea site-ului, analiza poate dura de la cateva minute pana la cateva ore. Odata ce analiza este completa si avem raportul final, prioritatea este rezolvarea problemelor identificate, incepand cu erorile principale precum erori 4xx pana la erori cu impact mai mic, precum lipsa meta descrierilor. 

Pentru ca motoarele de cautare tin cont si de performantele site-ului care sunt in legatura directa cu experienta utilizatorului, dupa rezolvarea erorilor, se poate lucra la optimizarea continutului: micsorarea vitezei de incarcare si afisare. Astfel incat, in final, site-ul va fi optimizat  atat pentru utilizatori cat si pentru motoarele de cautare, pentru a-si atinge potentialul maxim. 

5. SEO On-Page

seo on page

SEO On-Page reprezinta optimizarea continutului unei pagini in baza cuvantului / cuvintelor cheie stabilite. Ceea ce inseamna ca acest proces incepe cu cercetarea, analiza si ulterior alegerea celor mai potrivite cuvinte cheie aferente paginii web. Dupa stabilirea cuvintelor cheie, continutul paginii se va imbunatati avand in rol principal cuvintele cheie alese. Acestea vor trebui sa se regaseasca in: URL, titlu principal, subtitluri, meta titlu, meta descriere, atribute alt pentru imagini si cu frecventa optima in textul propriu-zis. 

Afla mai multe despre cum sa faci optimizare SEO On-Page din articolul nostru, unde am detaliat factorii de care trebuie sa tii cont in acest proces. 

6. Strategie SEO Off-Page

backlinks

Eforturile On-Page sunt sustinute de optimizarea SEO Off-Page. Strategia Off-Page se traduce prin plasarea de link-uri de calitate pe site-uri externe, care vor transmite autoritate catre site-ul tau. Daca motorul de cautare vede acel site extern ca fiind de incredere si avand autoritate, faptul ca el indica printr-un hyperlink catre site-ul tau, automat si site-ul tau capata autoritate si importanta in Google. 

Strategia SEO Off-Page ajuta in primul rand la consolidarea autoritatii si cresterea in pozitii dar totodata ajuta si la cresterea notorietatii produselor sau serviciilor vandute, in randul potentialilor clienti. 

Acest proces este insa mai complex decat pare. Pentru ca doar plasarea unui link catre site-ul tau nu mai este suficienta in ziua de astazi, intreg continutul care insoteste acel hyperlink trebuie sa fie relevant, valoros iar publicatia externa sa detina autoritate in Google. Incercand sa satisfacem cat mai bine cerintele motoarelor de cautare, noi am perfectionat de-a lungul timpului strategia noastra de link building: redactam articole interesante, cu continut valoros pentru utilizatori dar totodata si optimizate din punct de vedere SEO, pentru a fi pe placul motoarelor de cautare. Plasam backlink-uri doar pe publicatii cu autoritate si alegem nisa potrivita pentru a spori vizibilitatea brand-ului tau in randul clientilor relevanti. 

Citeste articolul nostru daca vrei sa afli mai multe despre cum facem noi content marketing de calitate.

7. Monitorizare

Momentul care ne bucura cel mai tare este atunci cand vedem rezultatele muncii noastre. De aceea ne place sa monitorizam constant, sa analizam performantele si sa vedem ce impact are fiecare actiune pe care o facem in plus. De asemenea, este important ca si colaboratorul nostru sa fie mereu la curent cu rezultatele aduse, de aceea raportam activitatea noastra ori de cate ori este necesar.

Deci care sunt etapele procesului SEO pe scurt?

1. Stabilirea obiectivelor
2. Analiza cuvintelor cheie si a competitorilor
3. Structura site-ului si URLs
4. Audit tehnic SEO
5. SEO On-Page
6. Strategie SEO Off-Page
7. Monitorizare

Etapele procesului SEO sunt mai usor de parcurs cu AdSem!

Hai sa aflam impreuna ce rezultate putem aduce pentru afacerea ta, cere oferta SEO si te vei convinge singur!

Articole asemanatoare

Lasă un răspuns

Lasă un răspuns

Categories