Studiu de caz – Content marketing: Cum îți aduce rezultate optimizarea conținutului


Stai! Doar nu credeai că simpla scriere a unui conținut pe blogul tău va face toată treaba, nu? Să creezi conținut dedicat platformelor pe care ești prezent este esențial, într-adevăr, dar crede-ne pe cuvânt, că pentru a fi relevant cu adevărat, trebuie să faci mai mult decât să concepi strategia de content marketing.

Profită la maximum de propria strategie content marketing prin optimizarea conținutului online de pe blog, dar și de pe celelalte canale și platforme. În acest fel, vei reuși să conturezi conținut valoros, dar și relevant pentru a-ți atinge obiectivele și a ajunge în partea de sus a căutărilor potențialilor tăi clienți, cât și pentru a genera trafic pentru un proces mai eficient de lead-generation.

SEO + CONTENT = LOVE – Dar de ce?

continut seo

Experții SEO și experții în content marketing caută în mod constant modalități de a-și îmbunătăți performanța pe motoarele de căutare. Dar, un factor de clasare pentru optimizarea motorului de căutare domnește suprem. Rămâi alături de noi pentru a afla de ce conținutul de calitate este, fără îndoială, cel mai important factor de clasare în paginile de căutare Google. 

PPC, Social Media și niciun aspect al marketingului digital nu există fără un anumit tip de conținut. Chiar dacă ai conceput doar niște infografice, acestea tot o formă de conținut reprezintă. Fiecare fotografie, reclamă banner, video pe YouTube, postare pe social media sau articole SEO cu backlink reprezintă diferite forme de conținut. 

Deci, putem să ne punem de acord că niciun efort de digital marketing nu va ajunge prea departe (a se citi nicăieri) fără o strategie de marketing prin conținut, începând de la calendarul editorial pentru crearea și distribuirea de continut până la un calendar social media care maximizează acoperirea acelui content publicat. 

Dar ce înseamnă Content Marketing mai exact?

Strategia de marketing prin continut pentru promovarea business-ului tău reprezintă modalitatea în care publicul interacționează cu brand-ul tău. Așa că este bine să fii foarte atent la tipul de continut pe care îl creezi, fiindcă în era digitală, așa cum te poți aștepta, niște strategii de marketing prin continut au capacitatea de a influența în mod pozitiv și de a atrage public valoros spre brand-ul tău.

Cum arată o strategie de content marketing e commerce eficientă?

O promovare online eficientă a brand-ului tău prin intermediul unei strategii dedicate de content marketing va aduce o valoare adăugată care poate să dubleze rezultatele celorlalte campanii de marketing. Dar, pentru a vedea cât de importante sunt niște campanii de promovare prin content marketing, trebuie să începem cu câteva elemente de bază și să vedem și niște studii de caz pentru a cuprinde mai în detaliu acest fenomen.

Tutorial: Ce înseamnă marketing prin conținut sau content marketing?

content calitate

Algoritmul de căutare Google acordă prioritate unui continut online de înaltă calitate în detrimentul unor clickuri umflate cu prea multe cuvinte cheie inutile. Tocmai de aceea, este nevoie să îți stabilești foarte clar strategia de cuvinte cheie pe care vrei să le folosești dacă vrei să crești rata de awareness, traficul sau autoritatea de domeniu a website-ului tău.

Această rafinare a continutului online oferă utilizatorilor două beneficii majore. Dacă ești în căutarea unui subiect, este mai probabil ca rezultatele de pe prima pagină să genereze content pe care vrei să îl citești. În acest fel, ca utilizator nu rămâi blocat într-o serie de materiale de marketing digital care s-au ridicat deasupra grămezii doar pentru că au inundat contentul cu cuvinte cheie inutile. 

În plus, această schimbare înseamnă că articolele care conțin content de calitate se vor putea clasa bine pe Google. Așa că te poți concentra pe a crea content convingător pe blog cu care proprii tăi clienți să rezoneze, mai degrabă decât să te gândești doar la trucuri prin care să clasezi mecanic materialele în primele căutări Google. 

Ce obiective ne putem propune de la o campanie de Content Marketing?

Vrei să vezi creșterea traficului de căutare al propriului tău business? Atunci investește în content marketing optimizat și vei aduce pe blog doar acei utilizatori care chiar își doresc să citească acel content și să interacționeze cu business-ul tău. Dacă poți crea content pe care publicul tău îl caută, vei vedea un ROI extraordinar al eforturilor tale de marketing digital.

Marketingul prin conținut, la fel ca celelalte campanii de digital marketing vizează obiective de creștere a potențialului unui business. Astfel că, înainte de a porni o campanie de content marketing trebuie să creionezi în linii mari ce vrei să obții de pe urma acestor eforturi de marketing.

Studiu de caz: Cum am generat tranzacții doar prin content marketing?

vanzari prin continut

Pentru a putea înțelege concret ce este content marketing și cum funcționează stabilirea obiectivelor când vine vorba de marketingul prin conținut, îți propunem un studiu de caz prin care detaliem complet pașii de realizare și distribuire a materialelor de content marketing cu ajutorul cărora am reușit să generăm vânzări de 17,822,99 RON.

În imaginea de mai sus, iată un exemplu concret al eforturilor noastre de content marketing pentru un jucător din zona de asigurări. Rezultatele pe care le poți vedea sunt culese pe o perioadă de 10 luni în care continutul generat a avut timpul necesar de a corela rezultatele cu seria de obiective propuse pentru creșterea autorității de domeniu a clientului nostru și pentru generarea de awareness.

Cum definești strategia de marketing prin conținut?

Pașii urmați în generarea acestor rezultate

Prima dată, ne-am asigurat că urmărim o strategie concretă de cuvinte cheie relevante pentru domeniul clientului nostru. Am urmărit să creștem autoritatea domeniului printr-o serie de expresii și cuvinte relevante în căutările potențialilor clienți.

Plan editorial

Astfel, am pornit un plan editorial prin care ne-am asigurat că răspundem celor mai fierbinți întrebări ale consumatorilor cu informații concrete și de actualitate, care îi pot ajuta în găsirea soluțiilor pe care le caută. 

Cuvinte cheie

În urma stabilirii expresiilor cheie, am folosit câteva tool-uri speciale prin care să generăm grupuri de expresii, cuvinte și fraze căutate de consumatori pentru a putea furniza informația potrivită întocmai pe căutările acelor persoane interesate. 

Relatia dintre content marketing si nevoile consumatorilor

În plus, ne-am axat pe folosirea expresiilor având în vedere și frecvența căutărilor pe Google. Astfel că, poți observa că în dreptul fiecărui cuvânt sau expresie se află o cifră care indică frecvența recomandată a folosirii cuvântului sau expresiei în text. Pentru a genera un scor cât mai bun, este necesar să respecți cu strictețe recomandările primite.

continut optimizat seo
Respectarea structurii

Mai departe, ne-am asigurat că respectăm o anumită structură a continutului creat în așa manieră încât să asigurăm valorile de clasare Google, dar și relevanța textului în raport cu rigorile de scriere. Astfel, am optimizat conținutul în vederea a trei variabile: structură, subtitluri și termeni de căutare.

performante continut seo

O dată generat, conținutul a fost dat ulterior spre publicare. Strategia de distribuire a articolelor și ale altor astfel de materiale scrise constă în alegerea canalelor potrivite care să devină portavocea brandului respectiv în culegerea unui public potențial mai numeros.

Publicațiile sunt alese împreună cu clientul, tocmai pentru a respecta valorile de business. Totuși, și maniera în care sunt alese aceste canale de promovare respectă traiectoria unui anumit fir roșu. Utilizatorii care vizitează lunar acel website trebuie să corespundă profilului de buyer persona al brand-ului în cauză pentru a genera rezultatele scontate.

Rezultatele
rezultate adsem

La fel ca în cazul optimizărilor de website, marketingul prin continut nu generează rezultate instant. Este vorba, mai degrabă, de o relație de lungă durată, care trebuie constant urmărită. Așadar, după crearea și distribuirea materialelor, ne-am asigurat că acestea au posibilitatea de a se clasa cât mai sus în căutările Google și de a genera lead-urile dorite de client. 

În cazul exemplului anterior, obiectivele propuse pentru articol au fost generarea recunoașterii brand-ului și trafic în website, însă cu ajutorul cuvintelor potrivite și a strategiei de backlink optime pentru această strategie de marketing am reușit să generăm și vânzări de pe urma continutului scris și publicat.

Cum funcționează marketingul prin conținut?

Ne apropiem de final și trebuie să tragem împreună o concluzie presantă: content-ul este rege doar atunci când este optimizat. Cum niciun alt tip de promovare nu poate să funcționeze fără content marketing, nici realizarea de content nu poate să aducă rezultate dacă acel continut nu este optimizat.Ești gata să revoluționezi strategia de content marketing pentru afacerea ta? Echipa ta dedicată de marketing online, adsem.ro, este alături de tine cu servicii integrate: de la scrierea, generarea și promovarea continutului, până la optimizarea și publicarea acestuia. Haide să facem cunoștință! Fii tu umătorul brand pentru care generăm vânzări!

Articole asemanatoare

Lasă un răspuns

Lasă un răspuns

Categories