Promovare Google Ads si Facebook Ads: Cum sa iti personalizezi reclamele pentru a atrage cat mai multi utilizatori
Principalul obiectiv al fiecarei afaceri online este acela de a crea o experienta cat mai interactiva si utila pentru potentialii clienti. Pentru a realiza acest lucru, ne putem axa pe instrumentele oferite de fiecare platforma: promovare pe Google Ads si Facebook Ads. Astfel, putem realiza o experienta cat mai personalizata pentru utilizatori.
Promovare Google Ads
Doresti sa te focusezi pe promovare Google Ads? Iata cateva optiuni pe care le poti folosi pentru a personaliza anunturile si experienta utilizatorilor in inventarul Google!
Pentru inceput, este necesar sa cunosti categoria de public careia te adresezi. In functie de aceasta, poti opta pentru o adresare prietenoasa sau formala.
- Combina textul cu imagini pentru a-ti prezenta oferta sau serviciile pe care le oferi. Google a integrat extensiile de imagine. Ceea ce inseamna ca, alaturi de anuntul din Reteaua de Cautare, poti adauga si o imagine reprezentativa cu oferta sau serviciul pe care il oferi. Prin urmare, poti opta atat pentru campanii axate pe Reteaua de Cautare, cat si pentru campanii Display, Discovery, Performance Max, in cadrul carora poti combina textul cu vizualuri grafice.
* Consulta statisticile despre categoriile de interese si datele demografice selectate la nivelul grupurilor de anunturi si stabileste locul unde doresti sa faci publicitate/ sa iti afisezi anunturile
- Evidentiaza evenimentele viitoare prin integrarea unui ,,Countdown” in cadrul anuntului. Informeaza publicul tau tinta despre reduceri sau evenimentele viitoare, adaugand numaratoare inversa in textul anunturilor.
Iata un exemplu de ,,Countdown” in care sunt evidentiate reducerile care se incheie pe data de 6 martie 2022 ora 21:00.
Contdown-ul foloseste unitatea de zi, apoi ora si minute. Astfel, acesta se v-a modifica in functie de timpul ramas pana la finalizarea perioadei cu reduceri.
Stabileste si seteaza cu cate zile inainte de data de incheiere doresti ca numaratoarea inversa sa porneasca.
Numaratoarea inversa poate fi activata/utilizata in orice anunt text, anunt adaptabil in Reteaua de cautare sau anunt dinamic.
- Insereaza cuvantul cheie in cadrul anuntului text.
Utilizand inserarea cuvantului cheie, poti spori relevanta anunturilor tale afisate potentialilor clienti. Aceasta functie actualizeaza automat anunturile cu termenii cheie/cuvintele cheie din cadrul grupului de de anunturi care le-au determinat afisarea. Textul prestabilit reprezinta textul pe care Google Ads il va insera in anunt in cazul in care nu poate adauga un cuvinte cheie din cadrul grupului de anunturi.
De asemenea, consolideaza structura anunturilor cu urmatoarele elemente:
- Extensie de sitelink. Acest tip de extensie este foarte des utilizata in promovarea Google Ads, deoarece consolideaza anuntul afisat. Spre exemplu, anuntul tau face referire la unul din serviciile pe care le oferi (promovare Google Ads), dar cu toate acestea, potentialii utilizatori pot fi interesati si de Promovarea Facebook Ads.
- Extensie de promovare. In cadrul acesteia poti evidentia informatii referitoare la promotii, precum si intervalul de timp in care acestea se desfasoara.
- Extensii cu informatii suplimentare. In cadrul acestui tip de extensie poti evidentia avantajele pe care afacerea ta le ofera potentialilor clienti.
- Extensie pentru fragmente structurate de informatii. In cadrul acesteia poti afisa informatii suplimentare despre afacerea ta, precum tipurile de servicii pe care le oferi:
- Extensii de apel. Acestea sporesc numarul de interactiuni cu anuntul al potentialilor clienti, incurajandu-i sa apeleze afacerea ta pentru a obtine mai multe informatii despre ceea ce oferi.
- Extensie de formular. Clientii potentiali pot solicita oferta direct din cadrul anuntului, fara a mai accesa site-ul.
- Extensie de locatie. Acest tip de extensie ajuta potentialii clienti sa identifice locatia fizica a afacerii si ofera indicatii de orientare spre aceasta.
- Extensie de pret. Poate fi utilizata pentru a prezenta mai detaliat principalele categorii de produse sau servicii, anumite produse sau servicii pe care le oferi, precum si informatii despre preturi. Acest tip de extensie ii trimite pe utilizatorii direct la ceea ce ii intereseaza pe site-ul tau.
*Acest tip de extensie nu poate fi utilizata pentru promovarea serviciilor sau produselor cu preturile in Lei/Ron.
- Extensie de aplicatie. Acest tip de extensie ajuta la sporirea numarului de descarcari de aplicatie.
Promovare Facebook Ads
Totodata, daca pe langa promovare Google Ads doresti sa te axezi si pe promovare Facebook Ads pentru a-ti atinge obiectivele, atunci citeste in continuare articolul pentru a vedea care sunt optiunile de-ati personaliza reclamele si pe acest canal de promovare!
→ Utilizeaza vizualuri si texte contextualizate. Postarile si reclamele contextualizate reprezinta un aspect esential in ceea ce priveste comunicarea afacerii respective pe canalele de promovare si pe cele de social media pe care le detine.
Pentru a putea realiza postari si reclame contextualizate trebuie sa tii cont de urmatoarele: sarbatori, evenimente neprevazute, perioade cu reduceri mari (Black Friday, Craciun, Ziua indragostitilor etc.). In functie de acestea si de specificul afacerii tale poti realiza un plan de actiune pentru fiecare dintre cele enumerate mai sus. Ce contine un astfel de plan si cu te ajuta? Ei bine, te va ajuta sa iti stabilesti o ordine si iti va permite sa iti pregatesti din timp atat vizualuri, cat si texte necesare comunicarii brandului tau cu potentialii clienti.
Cum arata si ce trebuie sa contina o reclama contextualizata Facebook Ads? Sa luam exemplu o reclama pentru promotiile de primavara ,,Spring Sale”:
- introducerea in text a emoticoanelor caracteristice primaverii si cele de reduceri
- introducerea in text a unor expresii de tipul ,,Spring Sale”, ,,Reduceri de primavara”, ,,Reduceri de pana la x%”
- utilizarea unor simboluri specifice in imagini sau videoclipuri care sa ii transmita utilizatorului de la prima vedere ca este vorba de reduceri de primavara.
De asemenea, plaforma Facebook Business Manager are o gama variata de optiuni pentru a-ti customiza reclamele pentru promovare Facebook Ads. Iata cateva dintre acestea:
→ Rama foto pentru produse. Aceasta rama este de fapt o imagine in format 1080×1080 pixeli, png (pentru a avea fundal transparent) care se poate aplica la nivelul produselor din anunturile de tip carusel. Are rolul de a evidentia prezenta unor reduceri sau promotii active la nivelul produselor/serviciilor unui brand.
Cum adaugi o rama foto pe produsele din reclama ta tip carusel?
Primul pas este sa creezi un anunt de tip carusel pe care sa il completezi cu ajutorul catalogului de produse Facebook, pe baza unui set de produse. Ulterior, derulezi in partea de jos din fereastra de realizare a reclamei pana la partea de ,,Instrumente creative” si vei apasa butonul ,,Editeaza componentele creative”. Se va deschide o lista cu optiuni din care vei selecta ,,Adauga o rama”.
Din fereastra care se va deschide se va apasa butonul ,,Incarca o imagine” si in acest mod vei putea incarca rama pe care ai pregatit-o pentru a personaliza unitatile din carusel. Iar apoi clic pe butonul ,,salveaza”.
→ Informatii din catalog. Catalogul de produse Facebook permite customizarea reclamelor prin prisma informatiior despre produse pe care acesta le detine, in urma feedului de produse incarcat in cadrul acestuia.
Cum adaugi informatii din catalog pe produsele din reclama ta?
Procesul este asemanator cu cel descris anterior pentru adaugarea unei rame. Diferenta consta in selectarea optiunii ,,Adauga informatii din catalog” la nivelul sectiunii de ,,Instrumente Creative”. Ulterior, din fereastra care se deschide poti selecta ce informatii din catalog doresti sa adaugi pe produsele din reclamele afacerii tale.
Astfel, cu ajutorul caracteristicilor pe care le preia poti adauga la nivelul reclamelor pe care le realizezi urmatoarele informatii: pret, pret taiat (pret actual vs. pret intreg), reducere procentuala si optiunea de livrare gratuita. Toate acestea optiuni de personalizare enumerate anterior pot fi la randul lor customizate prin selectarea culorilor dorite si pozitionarea acestora in cadrul reclamei (central, stanga, dreapta etc.).
→ Etichete de produs. Aceasta optiune de personalizare poate fi gasita tot la nivelul sectiunii de ,,Instrumente creative” din fereastra de realizare a unei reclame. Spre deosebire de celalalte optiuni, aceasta este valabila doar pentru Instagram. Etichetele de produs se vor afisa doar daca destinatia de plasare a reclamei este ,,Instagram”.
Astfel, utilizatorii care vor vedea reclama brandului tau pe aceasta retea sociala online vor putea afla mai multe despre produsul/serviciul pe care il oferi cu ajutorul etichetelor de produs. Asadar, activeaza optiunea de ,,Etichetare produse” pentru a oferi potentialilor tai clienti o experinta completa in ceea ce priveste interactiunea cu produsul pe care il oferi.
De ce sa alegi AdSem pentru promovare Google Ads si Facebook Ads?
- Strategie personalizata pentru business-ul tau
- Rezultate inca din prima luna
- Optimizari saptamanale (eficientizam bugetul tau, nu-l irosim!)
- Analizam constant concurenta si utilizam tool-uri actuale
- Raportare frecventa a rezultatelor
Solicita oferta si hai sa discutam in detaliu ce rezultate iti poate aduce o agentie PPC performanta!
Articole asemanatoare
Lasă un răspuns
Trebuie să fii autentificat pentru a publica un comentariu.
Categories
- Content Marketing (9)
- Email Marketing (2)
- General (8)
- Google Ads (17)
- Jobs (4)
- Promovare Online (20)
- SEO (16)
- Social Media (11)
- Studii de caz (9)
- Web Design (2)
Lasă un răspuns
Trebuie să fii autentificat pentru a publica un comentariu.