PROMOVARE site pe Google

Despre procesul de promovare site pe Google – SEO si Google Ads


Trebuie sa investesti in promovare site pe Google? Da. Cat trebuie sa investesti? In functie de cate vanzari iti doresti sa obtii. Poti avea vanzari si fara sa investesti in promovarea pe Google? Da, dar mult mai putine si, cu siguranta, nu vei atinge potentialul maxim al afacerii tale. 🙁

De ce trebuie sa investesti in campanii de promovare site Google?

Raspunsul este simplu, pentru ca iti doresti sa obtii mai multe vanzari si mai mult profit. Promovarea prin Google este esentiala din mai multe motive:

motive promovare site pe google

Dupa realizarea unui site web performant pentru afacerea ta, urmatorul pas este procesul de promovare online. Doar realizarea unui site web nu iti va aduce si vizibilitate in mediul online! 

Trebuie sa te asiguri ca site-ul tau este acolo unde potentialii clienti cauta serviciile/produsele tale. Cum poti face asta? Cu ajutorul serviciilor de marketing online – PPC si SEO. 

Ce trebuie sa contina campania de promovare a site-ului in online?

Prima data poti incepe cu Google my Business. GMB este un instrument Google unde poti crea gratuit un profil pentru afacerea ta. Cu cat profilul este mai complet, cu atat mai bine. Incearca sa oferi toate informatiile de care potentialii tai clienti au nevoie de la tine. Astfel, vei oferi incredere atat clientilor, cat si motorului de cautare Google. 

Fie ca afacerea ta este despre servicii, fie ca ai un magazin online, vei avea nevoie de materiale grafice reprezentative – incepand de la logo si pana la videoclipuri descriptive. Evident, cu cat vor fi realizate mai calitativ, cu atat vor oferi mai multa valoare. Orice material din online va reprezeta imaginea brandului tau. 

Promovare site pe Google: despre promovarea organica – optimizarea SEO

optimizare seo

SEO este arma secreta a multor afaceri. Cei care au inteles din timp importanta acestui serviciu, acum se bucura de rezultate. De ce spunem ,,din timp”? Pentru ca SEO implica rabdare.

Rezultatele nu se vad instant si nici pe termen scurt, dar actiunile odata implementate, vor duce cu siguranta rezultate pe termen lung. De aceea, cel mai bun moment sa incepi sa investesti in optimizare SEO, este ACUM.

Ce inseamna SEO pe scurt:

1. Audit SEO tehnic

In primul rand trebuie sa te asiguri ca site-ul nu are erori si ca functioneaza optim din punct de vedere tehnic. Pentru identificarea erorilor, sunt necesare programe speciale ce au capacitatea de a scana si identifica orice problema. In paralel cu rezolvarea problemelor, trebuie sa ne asiguram ca site-ul este performant din punct de vedere accesibilitate, optimizare pentru mobil, viteza de incarcare, etc. 

2. Identificare cuvinte cheie

La baza oricarei strategii SEO, se afla un research amanuntit al cuvintelor cheie. Odata identificate, in functie de volumul de cautari putem obtine informatii despre competitia din domeniu. Cu cat numarul de cautari al cuvintelor cheie este mai mare, cu atat eforturile SEO pentru pozitii de top vor fi mai mari.

La AdSem, intotdeauna setam ca target prima pozitie in Google, indiferent de dificultatea atingerii acestei pozitii. 🔝

3. Optimizare On-Page

Aproape toate paginile din site trebuie sa fie optimizate SEO pentru a avea vizibilitate organica. Daca vorbim de un e-commerce cu mii de pagini de produse, prioritatea este optimizarea categoriilor de produse. Pornim de la cuvintele cheie identificate in research-ul de cuvinte cheie si apoi optimizam SEO continutul fiecarei pagini. Desi pentru a vedea venituri si trafic din SEO implica rabdare, noi inregistram cresteri de pozitii pentru cuvintele cheie targetate chiar din a2a zi. Astfel putem spune ca primele rezultate se vad rapid:

target cuvinte cheie

4. Optimizare Off-Page

Strategia de backlinks este menita sa consolideze actiunile On-Site. Backlink-urile obtinute de la site-uri relevante cu autoritate vor creste si autoritatea site-ului dorit, in fata motoarelor de cautare. Realizarea si publicarea articolelor pe publicatii externe ajuta atat din perspectiva SEO la construirea autoritatii cat si la cresterea notorietatii produselor/serviciilor afacerii tale. 

Promovarea unui site prin Google Ads – despre promovarea platita

promovare site pe google prin ads

Promovarea platita prin Google Ads este o forma de publicitate online care implica plasarea de anunturi platite in cadrul rezultatelor cautarii Google sau pe alte platforme afiliate Google, cum ar fi YouTube sau reteaua de display Google. Cele mai multe metode de promovare necesita multa rabdare atunci cand vine vorba de rezultate, insa promovarea platita prin Google Ads aduce rezultate inca din primele zile. 

Un lucru foarte important de stiut atunci cand te gandesti sa incepi promovarea platita este faptul ca vei fi taxat doar atunci cand cineva va da click pe reclama ta.

Cu Google Ads, putem crea si gestiona campanii publicitare care sa apara atunci cand utilizatorii cauta cuvinte cheie relevante sau navigheaza pe site-uri care sunt parte a retelei de display Google. Putem targeta in functie de locatie, interese, comportamente online si multe alte criterii, astfel incat sa ajungem la audienta potrivita pentru afacerea ta.

Inainte de a incepe promovarea platita, putem estima cu ajutorul planificatorului de cuvinte cheie ce buget publicitar va fi necesar sa aloci si care va fi valoarea conversiilor obtinute din campaniile Google Ads. Pe langa aceste lucruri, este important sa identificam profilul tipului ideal de client caruia urmeaza sa ne adresam prin promovarea platita.

In cadrul reclamelor platite, ne vom folosi de anumite cuvinte cheie cu multe cautari pentru a structura o campanie de Search care sa aduca primele rezultate. De cele mai multe ori, este important ca intr-o campanie pe baza de cuvinte cheie sa fie si un adgroup care sa contina cuvintele de brand. 

Promovarea prin Google Ads este o modalitate eficienta de a-ti creste vizibilitatea online si de a atrage clienti potentiali catre afacerea ta, mai ales cand afacerea este la inceput de drum.

AdSem.ro este aici pentru a-ti oferi servicii de calitate, pentru a te ajuta sa identifici principalele obiective ale businessului tau, dar si pentru a-ti creste valoarea conversiilor, astfel incat sa iti transformi site-ul intr-unul profitabil.

Combinatia ideala este mixul intre servicii SEO si campanii PPC. Te ajutam sa iti gestionezi eficient bugetul de promovare!

Cat costa promovarea unui site pe Google?

Din pacate nu exista un raspuns standard, dar iti putem spune ce influenteaza costurile cu promovarea unui site: piata – domeniul in care activezi, nivelul competitiei, dimensiunea afacerii, valoarea – pretul produselor/serviciilor, experienta specialistilor de marketing pe care ii alegi, aportul tau in promovare si multe altele.

Recomandarea noastra este sa alegi intotdeauna sa investesti in servicii de calitate pentru afacerea ta. Poate costul va fi mai mare la inceput, dar te vei bucura, cu siguranta, de beneficii pe termen lung. Pe cealalta parte, un cost mai mic acum, te poate costa mai mult pe termen lung. Daca vorbim de serviciul SEO, majoritatea campaniilor au un cost lunar fix in medie aproximativ intre 500 – 3500 euro. Daca vorbim de o campanie de promovare Google Ads, costul lunar total se imparte in costurile agentie de marketing (cei ce se ocupa efectiv de realizarea si gestionarea campaniilor) si bugetul investit in campanii. 

La AdSem.ro adaptam intotdeauna ofertele de servicii in functie de bugetul tau, astfel incat sa putem gasi o varianta avantajoasa de ambele parti. 🤝

Ce alte canale de promovare sunt eficiente?

O strategie de promovare completa depaseste, bineinteles, aria platita. Mai simplu spus, poti folosi si alte platforme cu care atragi trafic organic, fara alte costuri suplimentare. In cele ce urmeaza, iti vom prezenta top 3 canale prin care utilizatorul poate interactiona cu brandul tau.

Promovarea online prin Content Marketing

Fiindca am discutat anterior despre optimizarea SEO pe cuvinte cheie relevante pentru nisa brandului tau, continuam seria cu serviciul de Content Marketing. De obicei, ne raportam la marketing prin continut ca parte importanta a optimizarii on-page.

Cu toate acestea, alegerea cuvintelor cheie potrivite pentru brand-ul tau poate fi efectuata si pentru varianta off-page. Utilizatorii pot interactiona cu afacerea ta prin intermediul unor advertoriale SEO publicate online pe site-uri de specialitate, in functie de domeniul afacerii tale.

Prezenta pe website-ul unei publicatii de renume iti da autoritate. Insa atunci cand din acea publicatie, trimiterea se face catre domeniul afacerii tale, iti este recunoscuta autoritatea de catre Google. Pentru strategiile pe care le conturam, concepem si bannere dedicate pentru a spori interesul utilizatorilor. 

Social Media – baza promovarii organice

Daca vrei sa ai rezultate profitabile, Social Media este canalul pe care vrei sa te focusezi. Poti sa rulezi atat reclame, cat si sa folosesti bugetul alocat de client pentru a genera continut de interes pentru utilizatori.

In general, cand vorbim despre Social Media, ne referim la brand awareness. Partea de Meta Ads, intra la promovare platita Pay Per Click. Organic, te poti asigura ca afacerea ta este vizibila in randul audientei tale de interes – fie ca sunt cativa oameni sau cateva sute de mii de oameni – printr-un continut util si interactiv pentru ei.

Promovarea site-ului vine natural dupa ce continutul tau este calitativ. Link-ul catre website poate fi integrat in promovarea pe Facebook, LinkedIn sau Twitter, fara sa deranjeze publicul targetat.

Fie ca este o trimitere catre produsul sau serviciul pe care vrei sa il aduci in atentia audientei sau pur si simplu o trimitere catre homepage, acestea vor fi binevenite cat timp continutul publicat de tine este unul atractiv.

Email Marketing – un canal eficient de promovare pentru site-ul tau

Daca iti plac bannerele cu design personalizat si comunicarea cat mai scurta si atractiva cu putinta, de ce sa nu incerci si o campanie de promovare prin Email Marketing? Daca vrei sa vinzi fara costuri publicitare mari, atunci o campanie de Email Marketing este ceea ce cauti.

Este ca un raspuns personalizat, livrat direct in inboxul clientilor tai, conceput sa captiveze printr-un display atractiv si sa converteasca. Daca iti doresti rezultate, trebuie totusi sa iti abordezi abonatii ca pe niste prieteni loiali si dornici sa afle cele mai noi oferte, produse si noutati ale afacerii tale.

Pentru partea de analiza, este important sa iti setezi indicatorii cheie pe care vrei sa ii urmaresti, sa testezi subiecte indraznete si continut creativ, iar la finalul unei astfel de campanii, vei vedea cum rata de engagement si cea de conversie cresc in mod constant.

Incepe procesul de promovare site pe Google cu AdSem!

Niciodata nu este prea tarziu sa investesti in servicii de calitate. La AdSem, avem metode de promovare care functioneaza si iti putem arata rezultatele noastre daca nu ne crezi pe cuvant. 📈

Daca vrei sa ai un business mai profitabil, lasa-te pe mana specialistilor – Hai sa ne cunoastem! ☕

Articole asemanatoare

Lasă un răspuns

Lasă un răspuns

Categories