Care sunt cele mai căutate cuvinte din 2018 conform Google Trends și de ce să folosești acest tool în strategia ta de marketing

Începutul de an este momentul bilanțurilor, al noutăților și al schimbărilor. Termenii de căutare au devenit un aspect extrem de important atât pentru domeniul marketingului online, cât și pentru societate. Ca în fiecare final de an, în Google Trends sunt prezentate cele mai importante căutări în funcție de țări și de domenii. De exemplu, una dintre cele mai importante căutări de anul acesta este ”rezultate la bacalaureat”, pe când ”eMag Black Friday” se află pe locul 3 în topul căutărilor, iar acest lucru chiar spune ceva despre acea perioadă a anului și despre importanța ei pentru români.

Iată care sunt cele mai populare căutări din România conform Google Trends:

  1. Rezultate bacalaureat
  2. Rezultate evaluare națională
  3. eMag Black Friday
  4. Campionatul Mondial
  5. Simona Halep
  6. Calendar ortodox
  7. Picnic Cuvânt (se pare că jocul de puzzle a făcut furori în Google)
  8. Andrei Gheorghe
  9. Avicii
  10. Admitere liceu

Mai mult, Google ne spune că românii au fost curoși în 2018 despre ce este:

  1. Bitcoin (de asemenea, What is bitcoin este cea mai căutată întrebare de acest tip din SUA și UK)
  2. Curentul electric
  3. Pe 24 ianuarie
  4. Imunoglobulina
  5. Pesta porcină
  6. Orgasmul
  7. Formularul 600
  8. Pilonul 2 de pensii
  9. Floare de colț pentru alpiniști
  10. Substantivul

Simons Halep pare să fie una dintre cele mai căutate personalități din România, pe când imunoglobulina a devenit cea mai căutată substanță în ultimul an. Pe lângă funcțiile sale cunoscute, Google este un instrument important de măsurare a trendurilor și de prospectare a potențialelo interese dintr-un anumit domeniu. Probabil că unii marketeri se folosesc de instrumentele Google atât cât ar trebui pentru a prospecta cele mai importante tendințe din piață.

Spre deosebire de Keyword Planner, Google Trends îți poate oferi următoarele metrice de care vei avea nevoie în campaniile tale de marketing:

  • Îți va arăta tendințele de căutare pentru cuvântul căutat
  • Te va ajuta să găsești idei de conținut
  • Îți va arăta vârfurile de sezon pentru cuvintele alese și diferențe în funcție de zona geografică

Să zicem că afacerea ta este o librărie online, iar dacă ținem cont că titlurile cărților au propriul lor Trending, ai nevoie să știi foarte bine ce autor sau domeniu se caută cel mai bine pentru a investi în titlurile cu potențial. Am adăugat în Google Trends cuvintele: carti pentru copii, Mircea Cărtăresc și Irina Binder, iar rezultatele sunt următoarele:

Tot în Google Trends putem găsi regiunile unde aceste cuvinte cheie au fost cele mai căutate:

Se pare că județul Timiș are cel mai mare potențial pe cuvântul cărți pentru copii în ultimul an, pe când Irina Binder este foarte căutată în județul Ilfov. De asemenea, îți poți da seama care sunt regiunile în care librăria ta online are cel mai mare potențial și cu ce tip de produse.

Nu uita că pentru orice analiză a pieței trebuie să îți cunoști foarte bine competiția, așa că nu omite acest pas atunci când faci o analiză pentru business-ul tău. Dacă dăm scroll spre josul paginii, putem găsi sugestii de cuvinte cheie pentru fiecare termen introdus.

Putem observa astfel că Elefant este un competitor extrem de puternic în nișa cărților pentru copii, așa că ne putem canaliza atenția spre acțiunile de marketing ale acestui brand pentru a-i cunoaște îndeaproape strategiile și modul de abordare.

De asemenea, ne putem restrânge analiza la o anumită perioadă din an sau la un anumit domeniu sau la tipul de căutare. Astfel aflăm că Irina Binder a fost destul de căutată în Google Images în ultima lună:

Totodată, știind care sunt cele mai căutate cuvinte din anul precedent, te poți folosi de ele pentru a crea campanii de marketing creative care să aibă un impact considerabil. Google Trends este un tool care nu trebuie să lipsească din arsenalul tău de marketing.

Tu cum l-ai folosi pentru următoarea ta strategie?

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *