Optimizarea SEO nu iti aduce rezultate, instant


Intr-adevar, SEO nu iti aduce rezultate…instant. 

,,Dar in cat timp apar rezultatele?” Raspunsul este: depinde! Pozitionarea cat mai sus in rezultatele oferite de motoarele de cautare depinde de foarte multe aspecte: 

  • autoritatea si vechimea site-ului
  • relevanta continutului pentru utilizatori
  • performante din punct de vedere tehnic
  • optimizare SEO on-page dar si strategie off-page
  • servicii complementare de marketing digital
  • trenduri sezoniere in functie de domeniu
  • nu in ultimul rand, actiunile competitiei. 

Cand este recomandat sa apelezi la servicii SEO?

Ideal este ca strategia SEO sa inceapa odata cu conceperea site-ului. Inca de la schita unui nou site trebuie sa ai in vedere ca acesta sa fie construit pe placul motoarelor de cautare dar si usor de navigat pentru utilizatori. Daca nu ai facut asta de la inceput, niciodata nu este prea tarziu sa apelezi la servicii SEO. Indiferent de vechimea si complexitatea site-ului, cu cat actionezi mai repede cu atat va fi in favoarea businessului tau, mai ales daca vorbim de un magazin online.

optimizarea SEO

Care sunt pasii de urmat in optimizarea SEO? 

  1. Un specialist SEO este inainte de toate, un specialist de marketing. La primul contact cu site-ul unui nou client, ne conectam 100% cu proiectul si analizam cu atentie: domeniul in care activeaza, caracteristici – avantaje – beneficii pentru produsele sau serviciile oferite, caracteristicile publicului tinta, analiza SWOT (puncte forte si puncte slabe, amenintari si oportunitati), competitia si multe altele. Dupa asimilarea acestor informatii, urmeaza analiza propriu-zisa a site-ului.
  1. In strategia noastra SEO, in primul rand incepem cu auditul tehnic al site-ului. Performantele tehnice optime reprezinta baza solida a evolutiei. De multe ori problemele tehnice pe care le identificam cu ajutorul tool-urilor specifice nu sunt vizibile cu ochiul liber si apar ca o surpriza neplacuta. Pe langa erorile 404, link-uri sau imagini nefunctionale, unde este vizibil daca acestea nu functioneaza corect, identificam si probleme ce nu pot fi depistate doar la o simpla privire: Redirect 302 in loc de Redirect 301, lipsa meta descrierilor, lipsa atributelor ALT pentru imagini, pagini cu continut media care depasesc dimensiunea optima si duc la incarcare lenta, plus multe altele. 

Din acestea, erorile vizibile vor influenta atat comportamentul utilizatorilor pe site cat si indexarea, pe cand erorile tehnice care nu sunt vizibile vor influenta negativ mai mult procesul de indexare de catre motoarelor de cautare. 

Se recomanda rezolvarea pe cat posibil a tuturor erorilor identificate. Cu cat site-ul are un numar mai mare de pagini, cu atat probabilitatea aparitiei unui numar consistent de erori este mai mare. Nu trebuie sa te sperie acest proces. De exemplu, un element aflat in Footer (partea de jos a unui site) care nu functioneaza corect se va repeta in toate paginile site-ului, pentru ca footer-ul este vizibil in toate paginile. Daca rezolvi problema ,,de la radacina”, o vei rezolva pentru toate paginile din site. 

In functie de complexitatea site-ului, rezolvarea erorilor poate fi un proces destul de minutios care necesita atentie si rabdare. Vestea buna este ca suntem aici sa te ajutam. Avem atat competenta cat si rabdarea necesara pentru a te ajuta sa ai cel mai bun site din punct de vedere tehnic dar si optimizat SEO! Desi majoritatea erorilor identificate vor fi rezolvate in urma auditului initial, reanalizam frecvent performantele site-ului pentru a ne asigura ca se mentine functionalitatea optima. Aceasta actiune repetitiva este esentiala pentru magazinele online unde se fac modificari frecvent (adaugare/scoatere produse).  

  1. Optimizare On-Page, on every page! Daca vrei sa vinzi produse sau servicii, trebuie sa te asiguri ca fiecare pagina pe care va ateriza utilizatorul, alias potentialul client, este bine optimizata SEO, adica are continut relevant bazat pe cuvintele cheie pe care utilizatorul le cauta. Deci primul pas pentru optimizarea on-page, este stabilirea unui set de cuvinte relevante specific continutului paginii. Dupa selectarea celor mai potrivite cuvinte cheie, optimizam continutul in baza lor: meta titlu si meta descriere, titlul paginii – H1, subtitluri – H2, H3, etc, optimizare continut media – atribute ALT pentru imagini, optimizare dimensiuni fisiere si creare de continut calitativ daca pagina nu este consistenta, respectand ponderea si formatarea optima a cuvintelor cheie. 
  1. Optimizare Off-Page. Optimizarea SEO off-page reprezinta toate actiunile intreprinse extern, in afara site-ului. Optimizarea SEO off-page are doua obiective principale: cresterea notorietatii produselor sau serviciilor comercializate pe site si cresterea autoritatii site-ului. Autoritatea site-ului poate fi inteleasa in alte cuvinte astfel: cata incredere are motorul de cautare in site-ul tau. Daca Google are incredere in site-ul tau, cu siguranta te va afisa organic pe pozitii mai inalte. Cum iti construiesti increderea in fata motorului de cautare? Ii demonstrezi ca site-ul tau merita sa fie pozitionat in cele mai inalte pozitii prin actiuni periodice de durata: strategie de link building – plasarea externa de link-uri care trimit catre site-ul tau, pe alte site-uri de calitate si pe platformele sociale. Daca pe site-ul tau vor ajunge utilizatori veniti din alte site-uri de incredere, atunci Google va considera ca implicit si site-ul tau este de incredere. Nu trebuie sa iti faci griji, de tot acest proces ne ocupam noi. Stabilim cuvintele cheie potrivite si paginile din site-ul tau catre care sa conduca, cream articole cu continut de calitate si alegem cele mai bune site-uri externe unde vom plasa backlink-uri de calitate catre site-ul tau. 

De ce nu se vad instant rezultatele din SEO? Dar cand apar?

Chiar daca au fost indepliniti cu succes toti pasii anteriori, poate nu vei vedea rezultate chiar odata cu finalizarea lor. Motivul este simplu: procesul de indexare al motoarelor de cautare este un proces de durata. Google are nevoie de timp pentru a verifica si indexa imbunatatirile pe care tu le-ai adus site-ului tau. Am luat ca exemplu unul din clientii nostri pentru a iti prezenta un caz concret. In imagine putem observa evolutia traficului exclusiv din surse organice: 

rezultate analytics seo

Graficul prezinta evolutia din 2021 – linia albastra, comparativ cu anul 2020 – linia portocalie, pentru a vedea daca au existat modificari sezoniere in anul anterior. In 2020 din luna mai traficul a inceput sa scada, trendul descendent prevestea un interes scazut pentru produsele oferite in a doua parte a anului.

Optimizarea SEO a inceput in februarie 2021. Daca urmarim linia albastra, vedem cum traficul a inceput sa creasca considerabil dupa 5 – 6 luni (desi trendul anului precedent a fost in scadere). Sunt si cazuri mai optimiste in care rezultatele pot aparea dupa 1 – 2 luni, dar cum spuneam, sunt multe variabile in joc. 

Cresterea organica a traficului prin optimizare SEO reprezinta totodata trafic de calitate – clienti cu potential mai mare de a face o achizitie. Putem vedea cum odata cu traficul, a crescut si venitul pentru clientul nostru: 

Revenue analytics seo

In concluzie: Da, poate va trebui sa ai rabdare la inceput, dar crede-ne ca merita! Imagineaza-ti ce putem face pentru site-ul tau si cere o oferta SEO -> AdSem – agentie SEO cu rezultate!

Articole asemanatoare

Lasă un răspuns

Lasă un răspuns

Categories