inteligenta artificiala PRO si CONTRA in content marketing si SEO

Inteligenta artificiala PRO si CONTRA in content marketing si SEO


Toata lumea vorbeste despre ele. Si prin ele, ne referim la ChatGPT si la instrumentele de inteligenta artificiala (AI) care promit sa genereze continutul de marketing online pentru tine. Inteligenta artificiala poate scrie urmatorul tau text de blog, poate crea urmatoarea prezentare si chiar urmatorul brand. Dar la ce cost si cam care ar fi repercursiunile in timp?

Nu putem nega faptul ca noile instrumente de inteligenta artificiala (AI) reprezinta un pas important in crearea de continut de calitate. Insa, oare, aceste instrumente sunt cu adevarat atat de sigure si utile pe cat se crede? 

Este important sa ne punem aceasta intrebare, si sa vedem cateva argumente despre inteligenta artificiala pro si contra in content marketing, intrucat utilizarea excesiva a AI in generarea de continut poate avea si consecinte neasteptate.

Mai multe informatii si raspunsuri veti afla din acest articol. Am pregatit in randurile ce urmeaza o adevarata dezbatere si cateva argumente despre inteligenta artificiala PRO si CONTRA in content marketing si optimizare SEO. Te invitam sa iti gasesti raspunsurile la posibilele intrebari si sa vezi concret ce presupune acest avans tehnologic.

Ce parere are Google despre inteligenta artificiala?

google si AI

Google deja a ridicat o spranceana in semn de revolta la adresa continutului generat de AI in vederea popularii motoarelor de cautare si grabirii procesului de repozitionare a brandurilor in clasamentul organic. Gigantul a luat o decizie indrazneata, care a si reusit sa declanseze o serie de controverse in online si pentru diferitele campanii de marketing.

Pe scurt, Google a declarat ca orice forma de text si continutul generat automat de instrumentele de inteligenta artificiala in scopuri de clasare in topul cautarilor organice va fi considerat spam si va incalca regulile Google si politicile impuse de companie.

Aceasta miscare inovatoare arata ca Google nu poate fi pacalit. Si, mai mult decat atat, poate, asa cum si declara sa urmareasca deja continutul din articole, advertoriale si multe altele, creat de AI si sa identifice si website-urile care folosesc excesiv AI pentru scrierea textelor de optimizare si a intregului continut.

Este, oare, acesta un semn ca tehnologia a depasit capacitatea noastra de a o controla? Intrebarea ramane deschisa pentru libera interpretare (in special in lumina acelei pauze in dezvoltarea AI, cerute chiar de mai marii precursori ai inteligentei artificiale).

Pentru noi, ca agentie de marketing online, atat ChatGPT, precum si celelalte tool-uri AI reprezinta o oportunitate exceptionala de autodezvoltare si adaptare la schimbarile tehnologice. 

Practic, in acest fel suntem mai atenti si concentrati sa gasim modalitati creative prin care continuam sa ne folosim de instrumentele puse la dispozitie de inteligenta artificiala cu scopul de a dezvolta planul de afaceri al clientilor nostri, dar si de a le creste prezenta si vizibilitatea in mediul online.

Este gresit sa folosesti inteligenta artificiala si ChatGPT in conturarea strategiei de continut?

folosesti AI in strategia de marketing

Cand folosesti in mod constient instrumente care te ajuta sa faci lucrurile mai bine, nu este nevoie sa privesti lucrurile la intersectia dintre bine sau rau, corect sau gresit. Orice forma de ajutor este binevenita, insa un lucru este sa folosesti cu masura instrumentele AI si altul este sa te bazezi intr-o maniera abuziva pe aceasta functie inteligenta.

Instrumentele AI pot fi folosite pentru generarea de cuvinte cheie in vederea optimizarii SEO si idei pentru scrierea continutului tau de calitate fara probleme. Daca folosesti ChatGPT pentru imbunatatirea strategiei de continut, in loc sa il folosesti direct pentru generarea strategiei, atunci nu ar trebui sa iti faci griji.

Cu ajutorul inteligentei artificiale, ai putea analiza datele despre publicul tinta si sa creezi continut personalizat si relevant pentru clientii tai. In cele din urma, ChatGPT poate reprezenta o modalitate eficienta de a crea si continut de calitate, insa conditia este sa intelegi ca AI poate sa iti ofere doar o parte a solutiei.

Creativitatea si inovatia raman calitati umane. Cheia pentru a crea idei si continut de calitate, ne revin doar noua, oamenilor. Prin urmare, este important sa gasim un echilibru intre utilizarea tehnologiei AI si abilitatile noastre umane pentru a crea calitate si continut atractiv pentru publicul tinta.

Argumente inteligenta artificiala PRO si CONTRA in content marketing si SEO

Am vorbit putin despre reglementarile Google si textele pe care acesta le accepta si pentru care genereaza trafic. Nu ramane decat sa mai luam in considerare si cateva argumente PRO, dar si CONTRA pentru folosirea ChatGPT si a instrumentelor AI in redactarea de continut si, mai ales, optimizarea acestuia pentru a intelege si de ce exista atatea controverse.

Chiar daca argumentele inclina intr-o parte sau in celalata, decizia finala depinde in mare masura de obiectivele si preferintele fiecaruia. Poate ca ChatGPT si AI-ul sunt la inceput de drum si mai au nevoie de timp si perfectionare pentru a deveni mai eficiente in optimizarea continutului, dar nu putem nega nici avantajele pe care le aduc pentru online si marketing prin continut.

Argumente PRO pentru inteligenta artificiala si automatizarea continutului

argumente pro AI

Ca specialisti de marketing, trebuie sa fim receptivi la beneficiile aduse de AI industriei. Cu ajutorul ChatGPT si a altor instrumente care pot genera continut de 10 ori mai rapid decat un om, online-ul va beneficia de e-mailurile si baza pentru continutul text al multor articole, postari pentru retelele sociale si altele. Hai sa vedem cateva argumente PRO:

  • Cresterea eficientei prin automatizarea gasirii de subiecte si cuvinte cheie pentru scrierea continutului

Automatizarea te poate ajuta sa lucrezi eficient si sa generezi un volum mai mare de continut pentru strategiile tale de marketing. In general, pierdem zeci de ore pe luna pentru a gasi subiectele, cuvintele cheie si expresiile potrivite pentru strategiile noastre de continut. Acum, automatizarea si integrarea AI in procesul de scriere si optimizare ne ajuta direct si eficient sa obtinem rezultate mai rapide si mai precise.

  • Personalizarea continutului utilizat si publicat in diferite campanii de marketing

Dincolo de alegerea de cuvinte si expresii cheie, atunci cand analizam datele despre audientele clientilor nostri, folosim instrumentele AI pentru a crea continut personalizat si relevant, care reuseste intr-adevar sa atraga atentia in directia dorita. 

Desigur, nu inseamna ca personalizarea trebuie folosita ca o scuza prin care sa folosesti exclusiv ChatGPT pentru scrierea textelor din campaniile de marketing, insa ele pot reprezenta un start bun in generarea unor strategii care convertesc printr-o rata mai mare de engagement.

  • Cresterea calitatii textelor publicitare si a campaniilor de marketing

Automatizarea continutului nu inseamna reducerea creativitatii umane sau scaderea calitatii continutului. Daca stii sa te folosesti corect de tehnologia AI, te poti bucura de beneficii semnificative si poti creste calitatea continutului creat. Instrumentele de inteligenta artificiala pot analiza si verifica continutul de erori, in timp ce tu ai mai mult timp pentru partea de creatie.

Argumente CONTRA folosirii AI in continutul text pentru articole

AI argumente contra

Dincolo de toate beneficiile prezentate, instrumentele de inteligenta artificiala inca au limitari. Mai este nevoie de ceva timp pana cand vor putea fi adaptate in totalitate la cerintele industriei. Insa, nu trebuie sa ne scape din vedere nici faptul ca momentan pentru ChatGPT inca exista un plan gratuit, pe care orice utilizator il poate folosi oricand doreste. Totusi, haideti sa vedem impreuna cateva argumente CONTRA folosirii instrumentelor de inteligenta artificiala:

  • Continutul AI poate fi lipsit de creativitate si poate avea limitari in privinta intelegerii semantice

Sigur ca ChatGPT te poate ajuta sa scrii rapid, in doar cateva secunde un text. Nu aceasta este problema aplicatiei. Problemele incep sa apara in momentul in care vezi ca forma si stilul textului nu sunt in conformitate cu obiectivele strategiei tale. 

AI poate genera continut care din punct de vedere tehnic este corect si informativ, dar pe de alta parte poate fi lipsit de creativitate. Astfel, textul generat de AI poate fi plictisitor sau lipsit de viata. Chiar si cele mai avansate sisteme AI au limite in ceea ce priveste intelegerea semnificatiei si, de asemenea, a contextului cuvintelor. 

  • Crearea de continut AI poate sa nu atinga obiectivele setate

Fie ca ne place sa recunoastem sau nu, un articol scris pentru cresterea rezultatelor organice trebuie sa respecte anumite cerinte SEO. Nici ChatGPT si nici alte instrumente Ai nu sunt inca adaptate cerintelor de redactare si optimizare SEO. 

Prin urmare, daca te bazezi in totalitate pe inteligenta artificiala, nu faci altceva decat sa risti sa publici un text de pe urma caruia nu vei culege cine stie ce rezultate. Sau chiar mai rau, de pe urma caruia nu vei culege niciun rezultat. De aceea, nu putem folosi in totalitate ChatGPT sa ne genereze articole si continut text, fiindca toate acele cuvinte ar fi irosite in zadar daca nu ar reusi sa aduca si rezultate.

  • Daca folosesti un text 100% generat de AI, risti sa fie detectat ca fiind scris de AI

Nu trebuie sa ne uitam mai departe de Google, care deja a anuntat ca face niste reglementari in acest sens. Progresele tehnologiei de inteligenta artificiala pot face ca textul generat de AI sa fie din ce in ce mai usor de identificat ca fiind creat de un astfel de sistem, mai degraba decat de un om. Acest lucru poate afecta credibilitatea si increderea cititorilor in continutul creat de companiile care folosesc AI pentru a genera continut text.

Recomandarile unui specialist SEO si marketing prin continut

recomandari specialisti

Iata-ne ajunsi si la finalul acestui articol in care am discutat pe larg despre inteligenta artificiala PRO si CONTRA in content marketing si SEO. Este momentul sa trasam impreuna tusa finala cu urmatoarele 3 concluzii cu care ar trebui sa ramai in final:

  1. Este ok sa folosesti AI pentru a imbunatati eficienta procesului de generare de continut

Tehnologia AI poate fi utilizata pentru a ajuta la generarea de idei si subiecte, la identificarea de cuvinte cheie relevante si la crearea de outline-uri pentru articole. Aceasta poate ajuta la eficientizarea procesului de productie de continut, permitand specialistilor sa se concentreze mai mult pe partea creativa a procesului.

  1. Daca alegi sa folosesti instrumente de inteligenta artificiala, asigura-te ca verifici continutul

Inainte de a publica orice continut generat de AI, este important ii verifici calitatea si acuratetea. Verificarea continutului te va ajuta sa te asiguri ca acel text este relevant si util pentru publicul tau tinta.

  1. Foloseste tehnologia AI ca punct de pornire pentru continutul tau final

AI poate fi util in crearea de continut informativ si tehnic, dar poate fi limitat in ceea ce priveste creativitatea si abilitatea de a stabili conexiuni semantice sau aceea de a genera rezultate organice intr-o campanie de marketing. Pentru a compensa acest lucru, recomandam ca acel text sa fie trecut si printr-un filtru uman.

Ai nevoie de continut de calitate pentru website-ul tau? Te asteptam la o discutie!

Este adevarat ca AI poate fi un ajutor valoros, insa nu poate inlocui complet rolul uman in crearea unui continut captivant si informativ. Calitatea continutului este esentiala pentru a atrage si pastra atentia publicului tinta, pentru a creste traficul si pentru a genera vanzari. 

Daca esti interesat de servicii de content marketing si servicii SEO, te invitam la o discutie cu unul dintre specialistii nostri care iti pot oferi toate detaliile de care ai nevoie. Lasa-ne un semn daca ti-a placut acest articol si daca esti interesat de o discutie.

Articole asemanatoare

Lasă un răspuns

Lasă un răspuns

Categories