promovare in Google

Promovare in Google: Top 6 cele mai frecvente intrebari

Apar numeroase intrebari referitoare la promovarea in Google a afacerilor precum si despre functionalitati ale platformei.

Ti-am pregatit acest articol in care vei afla raspunsurile de care ai nevoie despre promovarea in Google Ads: 

1. De ce este necesar sa apelez la o agentie pentru promovare in Google?

Google Ads este o platforma complexa de promovare online. Tocmai de aceea este important sa apelezi la persoane cu experienta in acest domeniu. Fie ca este vorba de un cont nou sau un cont cu istoric, este foarte important ca acesta sa fie setat corespunzător. Pentru inceput trebuie sa te te asiguri de urmatoarele:

  • contul de Google Ads are setat corect modalitatea de plata si datele firmei 
  • contul de Google Ads este conectat cu cel de Analytic/Youtube/Google Merchant Center
  • ai activate listele de remarketing si ai instalat in site eticheta Google Ads

O agentie Google Ads detine experienta in ceea ce priveste setarile campaniilor si ce tipuri de campanii au performat de-a lungul timpului cel mai bine, in functie de tipul business-ului.

Setarea incorecta a unei campanii te poate redirectiona catre clientii care nu sunt interesati de businessul tau. Mai mult, poti consuma bugetul fara a genera rezultate relevante afacerii.

2. Ce trebuie sa cuprinda anunturile pentru a vinde/genera leaduri?

Atunci cand optezi pentru promovare in Google Ads, este foarte important sa analizezi si celelalte afaceri din cadrul pietei, competitia si clientii.

Este important sa identifici nevoile clientilor pe care ulterior sa le poti indeplini cu ajutorul serviciilor/produselor tale.

Evidentiaza si avantajele pe care business-ul tau le oferta comparativ cu cele pe care concurenta ta le pune la dispozitie.

In continuare, exprima in titluri si descrierile anunturilor aspectele care te diferentiaza de competitie, precum: gama variata de produse, preturi mai mici cu x%, consultanta gratuită etc.

Inainte de a expune avantajele in anunturi, verifica daca intr-adevar sunt relevante si atragatoare pentru clienti. 

Promotiile de asemenea, te ajuta sa iesi in evidenta si sa aduci cat mai multi utilizatori pe site-ul web.

3. Astazi nu am primit nicio comanda/lead? Ruleaza Campaniile?

Pentru inceput, trebuie precizat faptul ca orice campanie nou creata are o perioada de 5-7 zile de invatare. In acest timp, algoritmul Google strange informatii despre utilizatori si intentia lor de cumparare. In aceasta perioada, campaniile pot aduce rezultate la costuri mari sau chiar sa nu aduca niciun rezultat. Modificarile succesive realizate in timpul perioadei de invatare pot duce la prelungirea acesteia.

Google Ads este o platforma care utilizeaza ,,machine learning” si ,,smart bidding”. Este o platforma inteligenta ce interpreteaza toate informatiile pe care le are despre utilizatori. In functie de campaniile realizate si de obiectivele setate, aceasta afiseaza anunturi utilizatorilor celor mai relevanti pentru afacerea ta.

Daca ai o zi in care nu ai primit nicio comanda, asigura-te ca site-ul functioneaza, ca potentialii clienti pot plasa comenzi pe el, daca sunt inregistrate corespunzator comenzile in site, daca in Google Ads este necesara plata sau daca exista alte probleme. Daca toate aceste lucruri sunt in regula, iti recomandam sa nu modifici inca anunturile si campaniile. Sunt  zile in care poti inregistra mai multe rezultate si zile in care nu inregistrezi niciun rezultat.

Modificările majore, precum strategia de licitare, pot trimite campania din nou in stare de invatare si asa cum spuneam mai sus, in starea de invatare de cele mai multe ori se inregistreaza rezultate la costuri mari sau chiar deloc.

4. Care sunt cele mai eficiente campanii de promovare in Google?

Toate campaniile Google Ads sunt eficiente! Bineninteles, daca sunt realizate in raport cu obiectivul afacerii tale. Cand vine vorba de promovare in Google, platforma Google Ads pune la dispozitie persoanelor care doresc sa obtina rezultate prin campanii ppc, o gamă variata de campanii pentru diverse obiective. Obiectivul pe care il alegi cand setezi campanii Google Ads trebuie sa corespunda obiectivului principal al afacerii tale. Iata in imaginea de mai jos obiectivele care pot fi alese in platforma Google Ads:

obiectiv campanii promovare in Google

Dupa selectarea unuia dintre obiectivele din imaginea de mai sus: vanzari, clienti potentiali, traficul site-ului, evaluarea produsului si a marcii, gradul de cunoastere si acoperirea marcii, promovarea aplicatiilor sau vizite in magazin si promotii, vei putea observa ca in pasul urmator ti se vor afisa tipurile de campanii disponibile pentru obiectivul selectat. 

tipuri de campanii de promovare in google

Tipurile de campanii puse la dispozitie de platforma Google Ads sunt urmatoarele:

  • Google Search (in reteaua de cautare)
  • Google Performance Max (in tot inventarul Google)
  • Google Display (in reteaua de display)
  • Google Shopping 
  • Google Video
  • Google App
  • Google Smart Campaign
  • Google Local Campaign
  • Google Discovery 

Insa, fiecare tip de campanie poate performa mai bine sau mai slab, in functie de specificul afacerii. De exemplu, o campanie de Google Shopping va aduce rezultate bune pentru un magazin online cu produse, pe cand in cazul unei afaceri care promoveaza servicii nu va fi la fel de eficienta, poate sa nu fie deloc rentabila.

De aceea, inainte de realizarea campaniilor de promovare trebuie realizata o strategie ampla in functie de specificul si obiectivele afacerii. 

5. Cum îmi dau seama dacă campaniile mele Google Ads sunt eficiente?

Pentru a trage o concluzie asupra campaniilor, cand vine vorba de promovare in Google, trebuie sa urmaresti frecvent anumiti indicatori cheie (KPI’s) importanti pentru afacerea ta. Iti vom oferi doua exemple, unul dedicat scenariului in care obiectivul tau consta in generarea de vanzari si unul dedicat scenariului in care obiectivul afacerii tale sunt leadurile (generarea de clienti potentiali)

Asadar, in cazul primului scenariu sa presupunem ca detii un magazin online de tip e-commerce si scopul tau consta in generarea de vanzari. Pentru a-ti da seama daca investitia in campanii Google Ads a fost eficienta si rezultatele sunt profitabile trebuie sa urmaresti indicatori precum: cost, conversii, costul per conversie, valoarea conversiilor si nu in ultimul rand sa ai grija ca intotdeauna ROAS-ul sa fie cat mai mare. 

In cazul celui de al doilea scenariu in care obiectivul tau consta in generarea de clienti potentiali, pentru a observa daca campaniile Google Ads sunt eficiente pentru afacerea ta trebuie sa urmaresti indicatori cheie, precum: suma cheltuita, apeluri initiate, formulare de contact trimise, conversatii initiate si alte astfel de moduri prin care potentialii clienti pot lua contact cu afacerea ta, cost per lead si bineinteles, si in acest caz trebuie sa monitorizezi constant ROAS-ul.

6. Cat trebuie sa astept pana incep sa apara primele rezultate?

Aceasta este o intrebare foarte des intalnita cand vine vorba de promovare in Google. Insa, raspunsul nu este unul concret, acesta fiind intr-o relatie stransa cu specificul, cazul si istoricul fiecarui cont de Google Ads si al afacerii. Un factor important in ceea ce priveste aparitia primelor rezultate din campanii Google Ads consta in istoricul pe care il are contul. Spre exemplu, daca contul are un istoric si a rulat campanii in ultima perioada de timp, rezultatele vor incepe sa apara mai rapid decat in cazul unui cont nou creat, fara un istoric la baza. 

Un alt factor important de care trebuie sa tii cont este starea de invatare. Campaniile noi pe care le realizezi intr-un cont Google Ads, fie el cu istoric sau nu, intra intr-o stare de invatare in care algoritmii acumuleaza cat mai multe date pentru a-ti livra cele mai bune rezultate. Asa cum am precizat si mai sus, aceasta stare de invatare dureaza intre 5 si 7 zile, perioada in care campaniile nu iti vor aduce rezultate la potentialul lor maxim. 

De aceea, iti recomandam ca dupa ce pornesti o campanie sa incerci sa nu faci modificari asupra sa cat este in starea de invatare, altfel perioada se va prelungi. La inceput trebuie sa ai putina rabdare si mai apoi rezultatele dorite vor aparea cu siguranta. Bineinteles, pentru rezultate optime, campaniile trebuie sa fie setate corespunzator, in rapot cu afacerea ta si obiectivului pe care aceasta il are. 

De ce sa alegi AdSem pentru promovare in Google eficienta?
  • Strategie personalizata pentru business-ul tau
  • Rezultate inca din prima luna
  • Optimizari saptamanale (eficientizam bugetul tau, nu-l irosim!)
  • Analizam constant concurenta si utilizam tool-uri actuale performante
  • Raportare frecventa a rezultatelor

Solicita oferta si hai sa discutam in detaliu despre serviciile PPC pe care ti le putem oferi, fiindca intr-adevar iti vor aduce rezultate, te vei convinge singur!