Promovare site pe Google: Top 6 cele mai frecvente intrebari despre Google Ads
Apar numeroase intrebari referitoare la promovarea unui site pe Google de la cat costa promovarea unui site, optimizarea pe cuvinte cheie si alte functionalitati ale platformei Google Analytics. Daca vrei sa faci reclama platita pe Google, am pregatit in acest articol raspunsurile de care ai nevoie despre strategia de promovare si publicitatea online.
Ramai in continuare alaturi de noi si vei afla ce presupune o campanie de promovare site pe Google pentru produsul sau serviciul pe care il oferi si cum poti sa atragi clientul potrivit afacerii tale in mediul online. Sa incepem!
1. De ce este necesar sa apelezi la o agentie pentru promovare site pe Google?
Google Ads este o platforma complexa de promovare online. Tocmai de aceea este important sa apelezi la persoane cu experienta pentru a te asigura ca nu platesti mai mult decat este nevoie pentru afisarea reclamelor tale. Cu ajutorul promovarii online alaturi de o agentie, costurile tale vor fi justificate de profitul pe care il vei avea la finalul lunii.
Inainte de a crea o campanie de promovare Google pentru un site web, este foarte important ca acel cont sa fie setat corespunzator. Indiferent ca este vorba despre un cont nou sau un cont cu istoric, trebuie sa te asiguri de urmatoarele:
- contul are setat corect modalitatea de plata si datele firmei
- contul este conectat cu cel de Analytics/Youtube/Google Merchant Center
- ai activate listele de remarketing si ai instalat in site eticheta Google Ads
O agentie Google Ads te va ajuta sa obtii rezultate mai bune, intrucat detine experienta necesara setarii campaniilor si definirea tipurilor optime care performeaza, in functie de afacerea ta. Setarea incorecta a unei campanii te poate redirectiona catre clientii care nu sunt interesati de site-ul tau si de afacere. Mai mult, poti consuma bugetul fara a genera rezultate relevante.
2. Ce trebuie sa cuprinda o campanie de promovare Google pentru a vinde/genera leaduri?
Primul pas in vederea promovarii pe Google este sa iti analizezi concurentii, dar si clientii. Promovarea pe Google presupune identificarea nevoilor clientilor tai potentiali, pentru a vedea concret daca le poti indeplini asteptarile cu ajutorul serviciilor sau produselor site-ului web pe care il detii.
Intr-o strategie de promovare trebuie sa evidentiezi avantajele pe care business-ul tau le ofera in plus fata de concurenta. Poti face acest lucru prin setarea campaniilor corespunzator. Exprima in titluri si descrierile anunturilor aspectele care te diferentiaza de competitie, precum: gama variata de produse, preturi mai mici cu x%, consultanta gratuita etc.
Inainte de a expune avantajele in anunturi, verifica daca intr-adevar sunt relevante si atragatoare pentru utilizatorul pe care il urmaresti. Promotiile de asemenea, te ajuta sa iesi in evidenta si sa aduci cat mai multi utilizatori pe site-ul web.
3. Astazi nu am primit nicio comanda. Ruleaza promovarea in Google Ads?
Cand rulezi reclame platite cu un anumit buget de promovare, trebuie sa stii ca fiecare actiune nou creata are o perioada de 5-7 zile in care reclama se afla in stare de invatare. In acest timp, algoritmul Google strange informatii despre utilizatori si intentia lor de cumparare.
Trebuie sa ai in vedere ca fiecare anunt din setul tau de reclame poate sa aduca rezultate la costuri mari sau sa nu aduca deloc in aceasta perioada de invatare. Mai mult decat atat, este important sa nu aduci modificari succesive in cont, fiindca vei plati mai mult si totodata vei prelungi perioada in care algoritmul aduna informatiile necesare rularii reclamei tale in conformitate cu obiectivele stabilite.
Google propune o platforma inteligenta prin care promovezi un site web. Aceasta utilizeaza „machine learning” si „smart bidding” pentru a interpreta toate informatiile pe care le are despre utilizatori si site-urile web. Cu cat tehnicile tale sunt orientate spre obtinerea conversiei si adaptate pe obiective relevante pentru nisa ta, cu atat anunturile se vor afisa celor in mod profitabil persoanelor interesate de business.
Daca ai o zi in care nu ai primit nicio comanda, asigura-te ca site-ul functioneaza, ca potentialii clienti pot plasa comenzi. In cazul in care se pot plasa comenzi, verifica daca ele sunt inregistrate corespunzator. Mai mult, poti verifica si alte probleme precum daca in Google este necesara plata in cont.
In cazul in care site-ul tau web este pus la punct din aceste considerente, recomandarea noastra este sa nu modifici anuntul sau campania, fiindca risti sa cheltui bani din bugetul tau fara rost. Sunt zile in care poti inregistra mai multe rezultate si zile in care nu inregistrezi niciun rezultat.
4. Care sunt cele mai eficiente campanii pentru promovarea unui site pe Google?
Eficienta unei campanii depinde de puterea anuntului tau. Mai bine spus, daca este optimizat pe cuvantul cheie potrivit si daca include expresii relevante pentru client. Toate campaniile pe Google pot fi eficiente.
Platforma pune la dispozitie persoanelor care doresc sa obtina rezultate prin PPC, o gama variata de campanii pentru diverse obiective. Obiectivul pe care il alegi cand setezi campanii trebuie sa corespunda obiectivului principal al afacerii tale. Iata in imaginea de mai jos obiectivele care pot fi alese in Google:
Dupa selectarea unuia dintre obiectivele din imaginea de mai sus: vanzari, clienti potentiali, cresterea traficului, evaluarea produsului si a marcii, gradul de cunoastere si acoperirea marcii, promovarea aplicatiilor sau vizite in magazin si promotii, vei putea observa ca in pasul urmator ti se vor afisa tipurile de campanii disponibile pentru obiectivul selectat.
Tipurile de campanii puse la dispozitie de Google sunt urmatoarele:
- Google Search (in reteaua de cautare)
- Google Performance Max (in tot inventarul Google)
- Google Display (in reteaua de display)
- Google Shopping
- Google Video
- Google App
- Google Smart Campaign
- Google Local Campaign
- Google Discovery
Insa, fiecare tip de campanie poate performa mai bine sau mai slab, in functie de specificul afacerii. De exemplu, o campanie de Google Shopping va aduce rezultate bune pentru un magazin online cu produse, pe cand in cazul unei afaceri care promoveaza servicii nu va fi la fel de eficienta, poate sa nu fie deloc rentabila. De aceea, inainte de realizarea campaniilor de promovare trebuie realizata o strategie ampla in functie de specificul si obiectivele afacerii.
5. Cum vezi daca sunt eficiente campaniile din cadrul promovarii pe Google?
Pentru a trage o concluzie asupra campaniilor, cand vine vorba de promovare site pe Google, trebuie sa urmaresti anumiti indicatori cheie (KPI’s) importanti. Ca sa iti poti face o idee clara, iti vom oferi doua exemple concrete.
Sa prespunem intr-un prim scenariu ca obiectivul tau este sa vinzi mai mult. Detii un magazin online de tip e-commerce si scopul tau este generarea de vanzari. Pentru a-ti da seama daca investitia in campanii platite a fost eficienta si rezultatele sunt profitabile trebuie sa urmaresti indicatori precum: cost, conversii, costul per click, valoarea pe conversie si nu in ultimul rand sa ai grija ca intotdeauna ROAS-ul sa fie cat mai mare.
Diferit, daca obiectivul afacerii tale este generarea de leaduri, adica atragerea de clienti potentiali, pentru a observa daca anunturile se afiseaza intr-un mod eficient categoriei dorite de target, trebuie sa urmaresti indicatori cheie precum: suma dedicata campaniilor, numarul de apeluri initiate, formulare de contact trimise, conversatii initiate si alte astfel de moduri prin care potentialii clienti pot lua contact cu afacerea ta, cost per lead si bineinteles, si in acest caz trebuie sa monitorizezi constant ROAS-ul.
6. Cat trebuie sa astepti pana apar primele rezultate din reclama platita?
Aceasta este o intrebare foarte des intalnita cand vine vorba de promovare pe Google. Insa, raspunsul nu este unul concret, acesta fiind intr-o relatie stransa cu specificul, cazul si istoricul fiecarui cont de Google. Un factor important consta in istoricul pe care il are contul. Spre exemplu, daca website-ul are un istoric si a rulat campanii in ultima perioada, rezultatele vor incepe sa apara mai rapid decat in cazul unui cont nou creat, fara un istoric la baza.
Un alt factor important de care trebuie sa tii cont este starea de invatare. Campaniile noi pe care le realizezi intr-un cont Google, fie el cu istoric sau nu, intra intr-o stare de invatare in care algoritmii acumuleaza cat mai multe date pentru a-ti livra cele mai bune rezultate. Asa cum am precizat si mai sus, aceasta stare de invatare dureaza intre 5 si 7 zile, perioada in care rata conversiilor nu va fi la potentialul maxim.
De aceea, iti recomandam ca dupa ce pornesti o campanie sa incerci sa nu faci modificari asupra sa cat este in starea de invatare, altfel perioada se va prelungi. La inceput trebuie sa ai putina rabdare si mai apoi rezultatele dorite vor aparea cu siguranta. Bineinteles, pentru rezultate optime, campaniile trebuie sa fie setate corespunzator, in rapot cu afacerea ta si obiectivului pe care aceasta il are. Asa ca fii atent la cuvintele cheie, bannere si alte asemenea active pe care este bine sa te focusezi in demersul promovarii.
De ce sa alegi AdSem pentru promovare site pe Google?
Putem gasi cateva sute de motive pentru care sa ne alegi serviciile, insa ne vom rezuma la urmatoarele:
- Vom seta o strategie personalizata tipului tau de business
- Garantam rezultate inca din prima luna
- Concepem optimizari saptamanale (eficientizam bugetul tau, nu-l irosim!)
- Analizam constant concurenta si utilizam tool-uri performante pentru a scadea costurile licitare
- Vei primi rapoarte lunare in care sunt vizate rezultatele promovarii online
Solicita oferta si hai sa discutam in detaliu despre serviciile PPC pe care ti le putem oferi, fiindca intr-adevar iti vor aduce rezultate. Alege o agentie PPC performanta!
Articole asemanatoare
Lasă un răspuns
Trebuie să fii autentificat pentru a publica un comentariu.
Categories
- Content Marketing (9)
- Email Marketing (2)
- General (8)
- Google Ads (17)
- Jobs (4)
- Promovare Online (20)
- SEO (16)
- Social Media (11)
- Studii de caz (9)
- Web Design (2)
Lasă un răspuns
Trebuie să fii autentificat pentru a publica un comentariu.